حاج قاسم به علت نگاه فرادینی خود در هرنقطه ای که صدای مظلومی شنیده می شد بدون توجه به دین ومذهب به کمک وی می شتافت و بدون هیچ چشم داشتی بر مقابل زورگویی مستبدان ایستادگی می کرد...
کد خبر: ۹۴۰۵۳۱۸
|
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد،حاج قاسم به علت روحیه آزادی خواهانه و همچنین آرمان و هدف بزرگی که دنبال می کرد، هیچ موقع در هنگام کمک ویاری رساندن به انسانها از مذهب و دین و اعتقادات انها سوال نمی کرد همین موضوع تبدیل به یکی از رموز محبوبیت وی در بین ادیان و مذاهب گوناگون شده است به نحوی که هم اکنون مردم این ادیان خود را پیرو راه و روش وآرمان سردار سلیمانی می دانند.

سردار سلیمانی متعلق به تمام انسان های آزادی خواه است

این موضوعی است که خداداد گوهریان رئیس انجمن یهودیان یزد در گفتگو با یزدرسا مطرح کرد: سردار سلیمانی متعلق به تمام انسان های آزادی خواه بود و دربین یهودی های واقعی نیز محبوب بوده و این افراد نیز از شهادت ایشان ناراحت شدند.

وی با اشاره به اینکه برای سردار سلیمانی دین و مذهب و حتی ملیت افراد مهم نبود خطرنشان کرد: شهید سلیمانی محبوب تمام ادیان و انسان های آزادی خواه بود و نباید صحبت های مسئولان رژیم صهیونیستی به پای یهودیان نوشته شود زیرا که رژیم صهیونیستی در حقیقت یک حزب است و نماینده یهودیان نیست و صحبت های مقامات این رژیم از نگاه یهودیان هیچ اعتباری ندارد.

تنها فردی که در دنیا به دفاع از مسیحیان آسیایی در برابر داعش ایستاد سردار سلیمانی بود

در همین رابطه سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس دهم در گفتگو با یزدرسا ابراز داشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جزو افتخارات و اسطوره‌های انسانی محسوب می‌شود؛ او منحصر به ایران و حتی مردم خاورمیانه و یا منحصر به فقط جبهه مقاومت و یک گروه خاص نیست.

وی افزود: صفاتی مثل شجاعت، از خودگذشتگی، احترام به دیگران در عین شجاعت از آن حالاتی است که در کمتر کسی دیده می‌شود و باید گفت ایشان تالی‌تلو ائمه و معصومین بود و از نزدیک‌ترین افراد به آن‌ها بود که خودشان را از دنیا جدا کردند و هر قدمی که برداشتند برای رضای خدا و برای خدمت به مردم در راستای اوامر الهی بود.

وی تأکید کرد: من خودم زمانی که نماینده مجلس بودم و به عنوان یکی از اعضای گروه گفتگوی پارلمانی ایران و اروپا به پارلمان اروپا رفته بودیم این را گفتم که تنها فردی که در دنیا به دفاع از مسیحیان آسیایی در برابر داعش ایستاده یک مسلمان ایرانی به نام سردار قاسم سلیمانی است.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس دهم تصریح کرد: زمانی که داعش مشغول سلاخی مظلومان ایزدی، آشوری و ارامنه در سوریه و عراق بود تنها کسی که به ما کمک کرد و از ما حمایت کرد سردار قاسم سلیمانی بود.

از منظر شهید سلیمانی انسانها هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشتند

رستم کاووسیان موبد زرتشتیان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از منظر شهید سلیمانی انسانها هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشتند و دین و مذهب و ملیت انسانها مانعی برای کمک به آنها نبود.

این موبد زرتشتیان یکی دیگر از ویژگی های سردار شهید سلیمانی را تواضع این شهید دانسته و اظهار داشت: از نگاه شهید سلیمانی، ارزش و جایگاه هیچ انسانی براساس جایگاه و مقام ومسئولیت انها مشخص نمی شود و مسئولیت های دنیا عاملی برای تفاوت قائل شدن بین انسانها نبود.

حاج قاسم سلیمانی در تمام اقوام جایگاه خود را دارد

داریاووش عزیزیان کشیش کلیسای شرق آشور با اشاره به جایگاه سردار سلیمانی در بین جامعه مسیحیان و آشوریان، اظهار کرد:‌ از طرف جامعه مسیحی و آشوری به مناسبت نزدیک شدن به ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خدمت مقام معظم رهبری و همه سران که یاد و نام ایشان در اذهان ماندگار است.

وی افزود:‌ حاج قاسم سلیمانی در تمام اقوام جایگاه خود را دارد و در صدر شهدا نامش جاودانه خواهد بود، برای ما آشوریان هم در جایگاه بسیار رفیعی قرار دارد چرا که در عراق، لبنان و سوریه هم آشوریان و مسیحیان حضور دارند و در حال حاضر رشادت ها و دلیرمردی‌های سردار موجب تامین امنیت جان آشوریان و مسیحیان و کلدانی‌های آن مناطق شد.

به نظر می رسد به علت حرکت سردار سلیمانی در جهت وحدت اقوام و ادیان و این مهم موجب شده تا پیروان همه ادیان شیفته سردار دلها باشند و به همین علت سردار سلیمانی نماد بارز وحدت است که بدون توجه به مرز دینی و مذهبی به دفاع از مظلوم و انسان ها بر می خواست و حال محبوبیت وی فراتر از مرزهای ایران و مذهب شیعه است.

ارسال نظرات