این کارشناس سیاسی گفت:شهید سلیمانی نماد مبارزه با استکبار و استعمار است.
کد خبر: ۹۴۰۴۵۲۲
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

امیرعلی حیدر امیری در گفت وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان گفت: شهید قاسم سلیمانی یک فرد معمولی مثل ما بود ، در رژیم گذشته با پدرش لوله کشی کرده اند ،با انقلاب شکوفا شد،یکی از نعمات جمهوری اسلامی ایران شکوفایی مستضعفین است.

وی افزود: مستضعفین دو معنی دارد کسی که از لحاظ مالی ضعیف است و یکی هم اینکه اصطلاحی افرادی که توانایی دارند و اجازه بروز نمی دهند،یکی از نعمات انقلاب اسلامی شکوفایی افراد توانمندی امثال شهید سلیمانی بود.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد:  شهید سلیمانی در سنین جوانی وارد جنگ و سپاه  و فرمانده شد و در فرماندهی خودش عنوان می کند من تواضع  را سرمشق قرار دادم، مثل یک پدر با سرباز برخورد می کرد ،با محبت و رفت باید باهاشون رفتار کرد.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی در مسائل نظامی به اوامر فرمانده توجه می کرد و در زمان فرماندهی خویش فقط به خداوند توکل می کرد و  از خودگذشتن و ترجیح دادن دیگران را بر خود واجب می دانست.

امیری عنوان کرد: شهید سلیمانی تا زمان شهادتش ایثارگر بود ،اولین کاری که کرد بسیج را در کشورهای جبهه مقاومت تسریع داد،منافع ملی،منافع نظام ومنافع دین را بر خود ترجیح داد و از شهید سلیمانی الگو گرفتن و منافع مردم را بر خودش ترجیح دهد .

وی خاطر نشان کرد: درسیل خوزستان نیروهای حشدالشعبی را به کمک این استان آورد،شهید سلیمانی سرمشقی برای همه ما در تمام مراحل زندگی است، شهید سلیمانی در هر جایی کار می‌کرد دیگران را بر خودشان مقدم می دانست و این معنای  واقعی ایثارگری است.

امیری گفت: یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی بحث اطاعت از رهبری بود،کسی که پا به پای ولایت رفت و کسی که در مقابل ولایت نایستد موفق می شود، اطاعت از فرمانده کل قوا واجب است که شهید سلیمانی همیشه مطیع امر رهبری بود ، ولایت را باید مثل شهید سلیمانی با جان و دل دوست داشته باشیم .

وی افزود: مکتب شهید سلیمانی متاثر از مکتب امام حسین(ع) است، متاثر از ایثار و شهادت و جهاد امام حسین(ع) است و شهید سلیمانی اگر امروز مکتبی دارد مکتب از خودگذشتگی،مکتب ایثار  ،مکتب کار و تلاش و مکتب دور از تنبلی ،مکتب ولایت پذیری و رهبر را ازسر شوق دوست داشتن،مکتب از خود گذشتن ،مکتب دشمن شناسی،مکتب موضع گیری به موقعه،خود شهید سلیمانی از سردار سلیمانی خطرش برای استکبار ،استعمار و نظام سلطه بیشتر است ،شهید سلیمانی نماد مبارزه با استکبار و استعمار است.

امیری بیان کرد: شهید سلیمانی یک ژنرال به یاد ماندنی برای کل آزادیخواهان است ،که آمریکا فکر می کرد اگر شهید سلیمانی از بین برود ایران را مهار می کند که طبق فرمایش امام خمینی(ره) که می فرماید:اگر پرچم از دست سرداری بیفتد دهها سردار دیگر پرچم را بلند می کنند.
انتهای پیام/ 

ارسال نظرات