فرهنگیان البرزمی گویند که ترویج مکتب شهید سلیمانی با عنوان« درس هایی از مرد میدان »مهمترین نیاز جامعه امروز با توجه به تبلیغات گسترده رسانه های معاند ضد اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۰۴۵۰۱
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، همه می دانیم که شهادت سردار سلیمانی موجب  وحدت جهان اسلام علیه استکبار و تقویت جبهه مقاومت در ایستادگی مقابل دشمنان شد زیرا آنها فکر می‌کردند با ترور حاج قاسم، تفکر مقاومت را از بین می برند اما با تشییع  با شکوه پیکر مطهر شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس،جبهه استکباری بار شکست تازه ای مواجه شد زیرا شخصیت معنوی حاج قاسم به مراتب والاتر از شخصیت نظامی وی در افکار عمومی جهانیان درخشید.

همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، قاسم سلیمانی فرد نیست و یک مکتب است لذا رفتار، فکر اندیشه ، عمل، اخلاص، ایمان و باور قوی شهید سلیمانی می‌تواند الگویی برای همگان باشد.

در این میان فرهنگیان به عنوان قشر فرهیخته جامعه رشادت ها و اخلاص حاج قاسم را می ستایند و برای ترویج فرهنگ و مکتب سلیمانی هم قسم شده اند، فرهنگیانی که تربیت آینده سازان را برعهده دارند.

رییس اداره قرآن،عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به  درس های مکتب حاج قاسم گفت: دشمن اگرچه سردار سلیمانی و یک قهرمان ما را به شهادت رساند اما باید بداند که اندیشه او را نمی‌تواند از ما بگیرد زیرا سردار سلیمانی یک مکتب است همانگونه که عاشورا برای ما یک فرهنگ است.

حسین سلیمیان اظهارداشت: روح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پس از شهادت مظهر همبستگی ملت ایران شد که این همبستگی را همه در مقابله با ویروس کرونا  و آموزش جهادی به دانش آموزان در پی تعطیل شدن مدارس به عینه دیدیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر کشور بخواهد از مشکلات رهایی یابد باید به مکتب سلیمانی روی آورد زیرا مکتب سلیمانی همان مکتب قرآن و اهل بیت (ع)است.

وی با بیان اینکه ویژگی های شخصیتی و شجاعت شهید سلیمانی در میدان مبارزه، وی را به بزرگترین ژنرال قرن ۲۱ تبدیل کرد، یادآورشد: شهید سلیمانی با حضور شجاعانه خود در جبهه‌ مقاومت، جنگ ۳۳ روزه لبنان و عملیات نجات سوریه و عراق از داعش، به یک شخصیت والا برای جهان اسلام تبدیل شد.

رییس اداره قرآن،عترت و نماز آموزش و پرورش البرزبه بیانات مقام معظم رهبری که فرمود قاسم سلیمانی فرد نیست و یک مکتب است، اشاره وعنوان کرد: رفتار، فکر،اندیشه و عمل، اخلاص، ایمان و باور قوی شهید سلیمانی می‌تواند الگویی برای همگان باشد.

وی تصریح کرد: تنها زندگی این سردار شهید، درس آموز نیست بلکه وصیت و مناجات وی نیز سراسر نیاز و فریاد بر درگاه خداوند است که می‌تواند درس آموز باشد.

سلیمیان با بیان اینکه شهید سلیمانی در وصیت نامه خود جریان توحید را به ولایت مرتبط می‌کند و این تبعیت از ولایت‌فقیه را در سه رکن اساسی نشان می‌دهد که شامل ارتباط با ولی فقیه، ارتباط با مردم و جهاد و درگیری با دشمن بود.

وی ادامه داد: شجاعت در میدان رزم هشت سال دفاع مقدس، مقابله با اشرار مسلح در کشور و جنگ در جبهه‌ مقاومت و حضور در کنار سیل زدگان، از وی شخصیتی عرفانی با نیت خالص ساخته بود که به قهرمان و الگوی بسیاری از آزادی‌خواهان جهان تبدیل شد.

وی تاکید کرد: زندگی سردار حاج قاسم سلیمانی برای مردم بویژه دانش آموزان امروز و فردای ایران همانند کلاس درس معلم است که نیاز به معرفی و شناخت از این مکتب و فرهنگ دارند.

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان البرزگفت: مهمترین رسالت آموزش و پرورش ترویج مکتب سپهبد شهید سلیمانی در مدارس و جامعه است.

مجتبی آمرکاشی اظهارداشت: امروزه توسعه و ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی در اولویت است که باید به آن فکر کنیم و برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه به مدیران جهادی، انقلابی و مکتبی برای رفع مشکلات مردم دارد،خاطرنشان کرد: ترتیب مسئولان کارآمد نیازمند ایجاد تحول در نظام آموزشی کشوراست.

وی یادآورشد: حج تعمیم و تزریق روحیه جهادی و انقلابی سردار سلیمانی به بدنه مدیریتی جامعه، با سرعت امکان پذیر نیست زیرا نیاز به تحکیم ریشه های اعتقادی افراد دارد.

آمرکاشی با بیان اینکه برای تربیت افرادی مثل سردار سلیمانی باید نظام آموزشی کشور متحول شود،اضافه کرد: شنیده ام دو سوم بودجه نظام آموزشی برخی کشورها در مقطع قبل از دبستان صرف می شود و این بسیار مهم است و نشان می دهد که در آن مقطع، به فکر تربیت فرزندان خود هستند.

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان البرز تصریح کرد: در آموزه های دینی ما تاکید شده است والدین، قبل از تولد فرزندان به فکر تربیت و تعالی آنها باشند و برای غذای حلال، اعتقاد صحیح و اخلاقیات آینده سازان تدبیر کنند و نظام اسلامی برای اینکه مدیران جهادی و انقلابی نظیر سردار سلیمانی داشته باشد، باید زمینه لازم برای آموزش و تربیت آنها را فراهم کند.

وی به نقش و سهم خانواده در تربیت فرزندان پرداخت وعنوان کرد: این بخش از تربیت اولاد، بسیار مهم است و نمی توان بعد از اینکه شخصیت و روحیات یک فرد شکل گرفت، به او ابلاغ کرد که از این پس رفتاری جهادی و انقلابی داشته باشد.

معلم و جامعه شناس البرزی گفت: سبک زندگی سردار دلها باید وارد کتاب های درسی دانش آموزان  شود زیرا مکتب شهید سلیمانی راه‌های رسیدن به خدا را نشان می دهد.

علی طاهری خلوص با اشاره به اینکه این مکتب اهداف را هم ترسیم می کند که برای چه هدفی باید جنگید و باید به داد مظلوم رسید،افزود: مکتب شهید سلیمانی نشان می‌دهد که دانش آموزان باید انفاق، ایثار، عطوفت و مهربانی داشته باشند واین مهم را بیاموزند.

وی بیان داشت: مکتب شهید سلیمانی نشان می‌دهد که فعالیت یادگیری و تعامل و ارتباط همراه با مهربانی چگونه باشد و وقتی مکتب شهید سلیمانی به عنوان برنامه تربیتی مدرسه دنبال و ارزشیابی می شود به این موضوع مهم پی می بریم که اثر شهادت حاج قاسم کمتر از وجودش نیست.

وی تصریح کرد: دشمنان از شهید سلیمانی کنونی بیشتر می ترسند چرا که این مکتب ادامه دارد و اگر خود را موظف به نشر و تکثیر افکار شهدا بدانیم، جامعه ما پیشرفت خواهد کرد.

معلم البرزی تدوین منش و سبک زندگی سردار شهید سلیمانی را در کتاب های درسی برای معرفی و تبیین ضروری دانست.

طاهری خلوص یادآورشد: همانطور که در زمان حاضر تجربه‌های حاصله از دفاع مقدس به عنوان متن درسی در مؤسسه ها و دانشگاه‌های افسری کشور تدریس و منجر به پیشرفت نظامی کشور و تبدیل شدن ایران به یکی از قدرت‌های بزرگ جهان شده می‌طلبد سبک زندگی سردار سلیمانی هم به متن درسی برای متخصصان، دانش‌آموزان و  دانشجویان تبدیل شود.

وی ولایت مداری، توانایی اقناع و سازماندهی امور، مدیریت مشاوره، برنامه ریزی و اخذ بازخورد، تدبیر امور در همه جانبه نگری، قدرت رهبری نیروها و همراه کردن دیگران با خود، توانایی بسیج نیروها، شجاعت و جدیت در فرماندهی، مردم‌گرایی، انقلابی‌گری، پرهیز از وابستگی به صاحبان زر و زور، استکبار ستیزی، فرا جناحی و نداشتن وابستگی حزبی، اعتقاد به اهل بیت را از ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی سردار سلیمانی ذکر کرد.

معلم بازنشسته کرجی هم گفت: در آستانه شهادت سیدالشهدای مدافع حرم، اسطوره بی‌نظیر و بی‌بدیل و مالک اشتر مقام معظم رهبری که دل همه دوست داران نظام را به درد آورد، قرار داریم، گفت:

عباس زمانیان افزود: سپهبد شهید سلیمانی دارای شاخصه های منحصر به فردی است که مقام معظم رهبری در جمع بندی اندیشه‌ها، گفتار، رفتار و مجاهدت های خالصانه او مکتب شهید سلیمانی را به کار برده پس مهمترین رسالت آموزش و پرورش ترویج مکتب شهید سلیمانی در مدارس و جامعه است.

وی بیان داشت: اساسی ترین و بالاترین مأموریت ما در نظام تعلیم و تربیت، انتقال ارزش های انقلابی، انتقال ارزش‌های دینی، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی است.

 وی با بیان اینکه محل اصلی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در نظام تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: معلمان افسران پیشرفت و توسعه کشور هستند و دانش آموزان امروز در خط مقدم مواجهه با حملات دشمن قرار دارند.

معلم بازنشسته کرجی آموزش و پرورش را محل تعلیم و کانون ادراک قوی و بینش عمیق دانست وعنوان کرد: تمام همت آموزش و پرورش باید صرف دانایی، تربیت و انقلابی بودن با الگو برداری از اسطوره بی نظیر کشورمان شهید قاسم سلیمانی شود.

زمانیان یادآورشد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۷۶ جنگ نرم را مطرح کردند و در سخنرانی‌های متعدد بر آن تاکید داشتند، لذا برای تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی باید مکتب شهید سلیمانی را در کلاس های درس ترویج کنیم.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی بودند.

 پنتاگون وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهور وقت این کشور صادر کرده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها