فرمانده پایگاه مقاومت شهید شاطری شهرتهران گفت:

همه با هم در راستای هدفی واحد؛ سربازی حضرت صاحب الزمان (عج)

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شاطری درباره فعالیت‌های شاخص پایگاه به موضوع تعلیم و تربیت اشاره کرده و گفت: ما در معاونت تعلیم و تربیت که به صالحین معروف است، توانستیم در چند سال گذشته حدود ۷۰ نوجوان و جوان را جذب مسجد و پایگاه کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۴۴۹۱
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج مساجد و محلات، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شاطری، مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) واقع در شهرک شهید محلاتی(ره) شهر تهران درباره هدف از فعالیت های این پایگاه گفت: پایگاه شهید شاطری هم به مانند همه پایگاه های بسیج سراسر کشور از معاونت ها و بخش های مختلفی تشکیل شده که همه با هم و در کنار هم در راستای هدفی واحد که سربازی حضرت صاحب الزمان (عج) می باشد تلاش میکنیم.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شاطری درباره فعالیت های شاخص پایگاه به موضوع تعلیم و تربیت اشاره کرده و گفت: ما در معاونت تعلیم و تربیت که به صالحین معروف است، توانستیم در چند سال گذشته حدود ۷۰ نوجوان و جوان را جذب مسجد و پایگاه کنیم. در طی این چند سال برنامه‌های متعددی برای این عزیزان برگزار گشته و همچنان نیز در حال برگزاری می‌باشد که اگر بخواهم خدمتتان عرض کنم مهم‌تر از همه، باید به یک ایده نو و جدید که برای اولین بار هست در سطح یک پایگاه برگزار می‌شود اشاره کنم به عنوان تشکیل شورای متربیان.

3

ایشان درباره تشکیل شورای متربیان گفت: همانطور که از اسم این شورا پیداست، حلقه و گروهی هستند که متشکل از متربیان حلقه های صالحین در سنین مختلف هستند که در شروع طرح ابتدا اسم نویسی کردند، سپس به تبلیغات پرداخته و با بچه ها گفتگو کردند و به قول معروف برای خودشان رای جمع آوری کردند. در مجموع ۹ کاندید، ۵ نفر موفق شدند به این شورا راه پیدا کنند.

فرمانده پایگاه در تشریح هدف و مسیر این امر بیان داشت: اول از همه اینکه بچه‌ها در چرخاندن پایگاه خودشان مستقیما سهیم باشند و خودشان پایگاه خودشان را اداره کنند. شاید آن ها که از دل حلقه ها و بچه ها منتخب شدند موضوعاتی را بدانند و پیشنهاد بدهند که مربیان آن ها از آن خبر نداشته باشند.

هدف دومی که این طرح دنبال می‌کند، مسئولیت دادن و تقویت روحیه مسئولیت پذیری در نوجوانان هست. یکی از مهمترین عواملی که باعث می‌شود یک نوجوان که وارد یک مجموعه می‌شود در آن مجموعه تثبیت شود، مورد توجه قرار گرفتن، احترام دیدن و مسئولیت گرفتن او در آن مجموعه هست.

وی در ادامه گفت: شورای متربیان دقیقا همان چیزی است که هم به نوجوانان شخصیت و احترام می دهد،که بالاخره او محبوب چهل،پنجاه نفر از هم سن و سالانش است و وجهه و احترام دارد و دیگر اینکه وقتی مسئولیت یک موضوع برای هم سن و سالانش به او سپرده می شود، احساس وظیفه و دِین می کند که نسبت به آن وظیفه و انجام آن در قبال دوستانش مسئول است و تلاش میکند بهترین عملکرد خود را ارائه دهد. در همین راستا می‌رود مثلا برای برگزاری یک اردوی بهتر مطالعه میکند، تحقیق میکند که یک حلقه چگونه یک اردوی بهتر داشته باشد، مطالعه می‌کند که کدام موضوع مطرح شده توسط مربیان حلقات برای متربیان جذاب و مفید بوده و کدام موضوع مورد استقبال بچه ها نیست.

ایشان درباره حاصل این اقدامات گفت: در مجموع همه این موارد تربیت صورت می‌گیرد، نوجوان مسئولیت پذیر می‌شود، ارتباط صحیح با دیگران را یاد میگیرد، یاد می‌گیرد که نتایج کارهایش را به عهده بگیرد و از همه مهتر ولایت پذیر شود، در عین اینکه مسئولیتی به گردن اوست، به عنوان مثال یاد می‌گیرد که وقتی آقای فلانی که مسئول مجموعه و یا رئیس شورا می باشد، حرفی مخالف نظر او را اعلام می‌کند، او باید تمکین کند و همین تمکین سبب نهادینه شدن تبعیت پذیری در نوجوان می‌شود.


فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شاطری درباره سایر فعالیت‌های پایگاه گفت: مهمترین فعالیت بعدی پایگاه شهید شاطری مربوط به فعالیت های جهادی و سازندگی می باشد. ما در معاونت سازندگی توانستیم همانند کلیه پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی در سال های گذشته در حد وسع و توان در کنار محرومین و مستضعفین باشیم که در ادامه به چند موارداز این برنامه ها اشاره میکنم:

تهیه و توزیع بالغ بر ۱۲۰۰ بسته ارزاق در مناطق حاشیه شهر تهران

تهیه و توزیع حدود ۳۰۰ دست لباس نو

شناسایی افراد کم برخودار محل و تسویه حساب دفتری آن ها با مغازه داران

ضدعفونی مستمر و هرشب معابر،ایستگاه های اتوبوس،میدان تره بار،درمانگاه و ... در ایام کرونا

تهیه و توزیع ماسک بهداشتی به تعداد بالغ بر ۸۰۰۰۰ عدد

تهیه،تعمیر و توزیع ۵۰ دستگاه دوچرخه میان فرزندان محرومین

115

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات