خبرهای داغ:
معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: حاج قاسم مرد تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها بود و این امکان را فراهم کرد که مقاومت یک روند روبه جلو و بی‌نظیر پیدا کند.
کد خبر: ۹۴۰۴۴۷۳
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص نقش "حاج قاسم" در پیشروی محور مقاومت، گفت: اساسا قدرت یابی مقاومت به دوره مسئولیت حاج قاسم برمی‌گردد؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت اگر امروز مقاومت یک مجموعه توانمند، کارآمد و موثر است، بی تردید حاج قاسم یک نقش راهبردی دارد.

وی افزود: اگرچه حرکت مقاومت اسلامی در منطقه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، اما در دوره مسئولیت شهید سلیمانی در مقاومت با جهش‌هایی مواجه هستیم، به گونه‌ای که امروز هم جغرافیای مقاومت وسیع‌تر شده و هم مجموعه‌هایی که در محور مقاومت هستند، از توانایی بسیار بالایی برخوردارند.

معاون سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که در دوره فرماندهی حاج قاسم بر مقاومت، منطقه با توطئه‌های بیشماری، از جمله لشکرکشی آمریکا به منطقه، اشغال افغانستان و عراق، پیدایش جنگ‌های ۳۳ روزه، جنگ‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه و همچنین گروه‌های تروریستی، مواجه شد.

سردار جوانی با بیان این که حاج قاسم این هنر و توانمندی را داشت که از دل تهدید‌ها فرصت ایجاد کند، ادامه داد: همه این‌ها دست به دست هم داد تا مقاومت نقش چشمگیری پیدا کند. به‌عنوان مثال زمانی که رژیم صهیونیستی جنگ ۳۳ روزه را برای نابودی حزب الله آغاز کرد، این امکان را فراهم کرد که حزب‌الله جهش پیدا کند.

وی مطرح کرد: توطئه‌هایی که در سوریه برای شکست رژیم حاکم بر سوریه و ساقط کردن آقای بشار اسد طراحی شد تا بتواند از این طریق به محور مقاومت و حزب‌الله ضربه بزند، هرچند ماهیت تهدید داشت، ولی حاج قاسم از دل این تهدید فرصت ایجاد کرد. در عراق هم همینطور. در بحث حمله ائتلاف سعودی به یمن، بر علیه یک جریانی که با انقلاب اسلامی همسو بود، یک تهدید جدی محسوب می‌شد، اما حاج قاسم آن را به یک فرصت تبدیل کرد.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به این که  حاج قاسم مرد تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها بود و این امکان را فراهم کرد که مقاومت یک روند روبه جلو بی‌نظیر پیدا کند، یادآور شد:  بسیار روشن است که نقش حاج قاسم در تقویت و قدرتمند کردن جبهه مقاومت یک نقش راهبردی بی‌بدیل است.

ارسال نظرات