خبرهای داغ:
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار حاج قاسم سلیمانی را فردی مردم دار معرفی کرد و گفت: ما پیروان رهبر عظیم الشان انقلاب هستیم و دست از مبارزه با زورگویان و افزون طلبان، قلدران و قداره بندان تاریخ نخواهیم کشید.
کد خبر: ۹۴۰۴۴۲۰
|
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار محمدرضا فلاح زاده امروز یکشنبه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تقارن آن با شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: قصه پر غصه حضرت زهرا(س) از هنگام تولد تا استقرار در مدینه جنگ بدر، جنگ احد، رحلت پیامبر (ص) و روزهای آخر حیات این بانوی بزرگوار توسط علمای اهل تسنن و تشیع به خوبی نگارش شده است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: جوانان می توانند زندگی حضرت زهرا(س) از رسیدگی به والدین تا آیین همسرداری و دفاع از ولی امر زمان را که سراسر درس است، سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی بیان داشت: در رسالت پیامبر (ص) سه اصل اساسی وجود دارد که مهمترین آن اخلاق است و ترویج اخلاق از ماموریت های اصلی پیامبر (ص) محسوب می شود.

سردار فلاح زاده ادامه داد: همانطور که می دانیم سرلوحه کار امام(ره) نیز اخلاق بود و علمای اسلام نیز در مقابل عرفان و اخلاق نظری و عملی امام زانوی ادب زدند چرا که امام مروج اخلاق بود تا جایی که آیت الله مشکینی فرمود امام(ره) معلم اخلاق در حوزه عملی و نظری بود.

وی گفت: دومین اصل و رسالت پیامبر (ص)  جهاد مالی بود و همه اموال حضرت خدیجه(س) را برای ترویج و تحقق اسلام هزینه کردند.

سردار فلاح زاده اظهار داشت: قبل از انقلاب نیز کسانی بودند که اموال خود را برای ترویج انقلاب و گسترش مبارزات هزینه می‌کردند و حتی خرج زندانی ها را می‌دادند.

وی بیان داشت: اصل سوم جهاد بود، اگر علی(ع)، ابوذرها، میثم تمار ها، حمزه سیدالشهدا و ... نبودند ابوسفیان و کفار قریش خیمه رسول اسلام را در جنگ احد و خندق جمع می کردند و طومار اسلام را درهم می پیچیدند اما شجاعت یاران پیامبر(ص)‌ و علی(ع) و دیگر صحابی بزرگوار رسول اکرم(ص) بود که مردانه ایستادند و افتخاراتی همچون جنگ بدر، خندق، خیبر، مکه و یمن را به ارمغان آوردند.

وی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی هم  مردانی چون سرداران شهید با نام و گمنامی مانند  شهید بروجردی ها و دیگر عزیزانی که بعضاً نامشان هم شناخته شده نیست ولی برای هر خانه و خانواده سرداری بودند که باید از آنها نیز یاد کنیم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: اگر شهید شیرودی ها، شهید کشوری ها، شهید حسن آبشناسان ها‌، شهید صیاد شیرازی ها، باکری ها، احمد کاظمی ها، باقری ها و دیگر رزمندگان و مجاهدان پا در رکاب امام(ره) نبودند صدام از استان‌های مرزی عبور می کرد و تا خراسان و سیستان و بلوچستان پیش روی می کرد.

سردار فلاح زاده پس از اشاره به برخی مجاهدتهای حاج قاسم در دوران دفاع مقدس بیان داشت: پس از جنگ تحمیلی ماموریت منطقه شرق را برعهده گرفت و در آنجا دو مأموریت را در دستور کار قرار داد اولین آنها به ناکامی کشاندن طرح‌های دشمنان به سرکردگی دو شیطان بزرگ و نابودی اشرار و دومین آنها خدمت‌رسانی به مردم مستضعف و مسلمان اهل تسنن و تشیع سیستان و بلوچستان بود که امروز هم از او به نیکی یاد می کنند.

وی خاطر نشان کرد: حاج قاسم با برخوردی که با دشمنان خدا و پیامبر (ص)  و اهل بیت(ع) کرد مصداق آیه «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» بود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: سپس برای حضور در نیروی قدس آماده شد در افغانستان حضور پیدا کرد و دشمنان خدا را ذلیل ساخت و همچنین با حضور در عراق تمام طرح‌های آمریکا را به نابودی کشاند.

رژیم صهیونیستی در مقابل حاج قاسم  از سرزمین های لبنان فرار کرد 

سردار فلاح زاده با اشاره به اثرگذاری حاج قاسم در منطقه بیان داشت: رژیم صهیونیستی دشمنی که تا دیروز تا بیروت پیشروی می‌کرد در مقابل رشادتهای حاج قاسم ناچار شد از تمامی سرزمین‌های جنوب لبنان فرار کند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها حاج قاسم را به شهادت رساندند افزود: زمانی که آمریکایی ها داعش را در عراق و سوریه راه‌اندازی کردند با بصیرت تمام حاضر شد و با تفکر و تدبیر جبهه سوریه و عراق را دگرگون ساخت.

سردار فلاح زاده خاطر نشان کرد: حاج قاسم به تبعیت از پیامبر اکرم(ص) و امام راحل همه چیز را در قدرت خداوند متعال می دید و دشمن را ناچیز می دید.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: تصمیم گیری برای تغییر و تحول در جبهه نبرد تفکر، قدرت و اراده می خواهد که سردار سلیمانی در مواجهه با نبردهای مختلف آن را در راس امور داشت.

وی ادامه داد: حاج قاسم با بصیرت، صبر و استقامت و به کارگیری نیروهایی از سراسر جهان از جمله فاطمیون، حیدریون و نیروهای رضوی ایرانی، تحولی در جبهه جنگ ایجاد کرد که کل مناطق را از لوث وجود دشمن پاکسازی کرد.

سردار فلاح زاده اذعان داشت: اینها نمونه‌ای از اقدامات عملی حاج‌قاسم در رکاب ولایت مطلقه فقیه، امام راحل و عظیم الشأن و رهبر معظم انقلاب بود اما چیزی که حاج قاسم را حاج قاسم کرد و او را سردار دلها و عزیز رهبر انقلاب و ملت ایران کرد خصوصیات الهی این مرد بود.

حاج قاسم دشمن را حقیر و خدا را بزرگ می دید 

وی حاج قاسم را فردی خدا محور که همه توکلش به خداوند بود، معرفی کرد و بیان داشت: زمانی که حاج قاسم عنوان کرد سه ماه دیگر داعش تمام می شود بنده نگران بودم که ممکن است بیش از این مدت طول بکشد حاج قاسم جواب داد خدا بزرگ است و دو روز قبل از فتح این مهم اتفاق افتاد.

سردار فلاح زاده خاطر نشان کرد: حاج قاسم دشمن را حقیر و خدا را بزرگ می دید و اگر کسی به قدرت لایزال الهی وصل شود خداوند او را نزد همه عزیز می گرداند.

سردار فلاح زاده بیان داشت: حاج قاسم فردی مردم دار بود چون همانطور که علمای اسلام فرمودند عبادت ده قسمت است که نه قسمت آن به کسب رزق و روزی و کار و تلاش و کوشش اختصاص داده و بالاترین آن کمک به خلق خدا عنوان شده است.

وی گفت: اگر خدمت برای خدا باشد ثواب دارد، پله بالاتر خیرینی هستند که با سرمایه خود به مردم خدمت می کنند و یک پله بالاتر از آن کسانی هستند که در راه خدا جهاد می کنند و جان خود را برای دفاع از ناموس مردم و اعتقادات مردم فدا می کند.

سردار فلاح زاده عنوان کرد: حاج قاسم زمانی که به شهر خود می آمد صله رحم را به جا می‌آورد و تا جایی که می توانست از مردم دلجویی می‌کرد و به مشکلات آنها تا حد امکان رسیدگی می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: در جلسه ای که با حضور ابومهدی المهندس برای محاصره بوکمال جهت نجات مردم داشت، گفت ما این منطقه را صددرصد محاصره می کنیم و نباید به مردم این منطقه آسیب برسد و همه می دانیم مردم بوکمال سنی مذهب هستند.

سردار فلاح زاده اظهار داشت: حاج قاسم در تمامی جبهه های نبرد ۸ سال دفاع مقدس در خط مقدم حضور داشت و حتی خود برای شناسایی جلو می‌رفت و اقدام می‌کرد؛ در منطقه سوریه نیز در تمامی مدت در خط مقدم حاضر شد چنانچه در صادقیه، قلعه حلب، جبل زین العابدین و منطقه بوکمال تا مرز شهادت پیش رفت.

سردار سلیمانی شهادت را فوز عظیم و طریق پیامبر می دانست 

وی گفت: شهادت را فوز عظیم و طریق پیامبر و سید الشهدا می دانست، او شجاع بود و هر کس جان خود را با خدا معامله کند از مرگ نترسد و دنیای آخرت را ملاقات با حضرت باریتعالی و پیامبر و اهل بیت(ع) بداند از چیزی نمی هراسد.

سردار فلاح زاده خاطر نشان کرد: حاج قاسم یکی از شجاع ترین فرماندهان دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم بود در عین اینکه یک استراتژیست بود یک فرمانده تاکتیکی نیز محسوب می‌شد.

وی بیان داشت: حاج قاسم هرکجا شخصاً عملیات را طراحی می کرد و وعده پیروزی می‌داد پیروزی به ارمغان می‌آورد چنانچه برای آزادسازی حلب، خان طومان و ... این نوید ها را داد و محقق شد.

سردار فلاح زاده اظهار داشت: حاج قاسم یک دیپلمات قوی و صاحب سبک در حوزه دیپلماتیک بود و همین سبک حاج‌قاسم بود که اکثر رهبران و رزمندگان جبهه مقاومت را شیفته خود کرد.

وی ادامه داد: این داعش بود که ملت اهل تسنن را با چشمان و دستان بسته از بالای برج به پایین پرتاب می کرد و داعش بود که سه نفر سنی مذهب را به میله بستند و زنده زنده به آتش کشیدند؛ داعش بود که ۶۰ نفر از اهل تسنن را در شهر پالمیرا گردن زدند.

سردار فلاح زاده ادامه داد: ما پیروان رهبر عظیم الشان انقلاب هستیم و دست از مبارزه با زورگویان و افزون طلبان، قلدران و قداره بندان تاریخ نخواهیم کشید تا به پیروزی کامل برسیم و یا در این راه به شهادت برسیم که البته امام وعده پیروزی داده است که اسلام تمام سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد و پرچم جمهوری اسلامی بر بلندای قله رفیع کرامت به اهتزاز در خواهد آمد.

ارسال نظرات