خبرهای داغ:
مردم همیشه در صحنه و ولایت‌مدار شهر کرمانشاه، این بار میزبان پیکر سه ستاره عاشق و دلداده‌ای هستند که تا ابد در نگین انگشتری این شهر خواهند درخشید.
کد خبر: ۹۴۰۴۴۱۸
|
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، تا چند روز آینده و همزمان با سالروز شهادت  حضرت زهرا سلام الله علیها دوباره حال و هوای شهر کربلایی می‌شود و رایحه خوش عطر شهادت در محله‌های شهر کرمانشاه طنین‌انداز می‌شود. 

 چه زیبا بزرگانی هم چون رهبرمعظم انقلاب که استان کرمانشاه را به سینه ستبر ایران زمین لقب داده‌اند و از مردمان غیور این منطقه به‌عنوان مردمان با فرهنگ یادکرده‌اند؛ سرزمینی که وجب‌به‌وجب آن به خون شهیدان انصار و مهاجرین معطر است، آنانی که دست در دست هم در مقابل ایادی استکبار صف‌ کشیدند و هستی خویش را برای پایدار بودن امنیت این استان در طبق اخلاص نهاده‌اند.

تقدیم بیش از 9800 شهید، تعداد 19 هزار و 616 جانباز دفاع مقدس و 1700 آزاده، 900 شهید زن، 800 شهید زیر 15 سال و 1150 زن جانباز همواره سند افتخاری بر برگ زرین است که بر تاریخ کرمانشاه می‌درخشد. سردارانی که در این سرزمین پرورش‌ یافته‌اند و در دفاع از میهن اسلامی خوش درخشیدند که تاریخ برای همیشه به رشادت و شجاعت آنان گواهی می‌دهد.

مردم همیشه در صحنه و ولایت‌مدار شهر کرمانشاه، این هفته میزبان پیکر سه شهید عاشق و دلداده‌ای هستند که تا ابد در نگین انگشتری این شهر خواهند درخشید و عطر حضورشان در کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر خواهد پیچید.

زن و مردم، پیر و جوان این بار گرد هم می‌آیند  تا بر سر و سینه‌زنان در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها،  سه ستاره درخشان اما گمنام را که تنها پلاک و تکه استخوانی از آن‌ها به یادگار مانده را به  آرامگاه ابدی‌شان مشایعت کنند.

همه در سالروز شهادت  ام ابیها، فارغ از گرایشات سیاسی و با وجود مشکلات اقتصادی می‌آیند تا تجدید میثاقی دوباره با خون شهدا و مقام عظمی ولایت و آرمان‌های انقلاب ببندند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پیکر مطهر سه شهید گمنام دفاع مقدس در استان کرمانشاه تشییع و تدفین می‌شود گفت:  به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و شهادت شهید سلیمانی، تشییع شهید گمنام از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام در استان و همچنین کشور است زیرا حضور شهدا سبب احیای ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

ناصر باباخانی با بیان اینکه در آیین تشییع این شهید گمنام مردم متدین و ولایت‌مدار استان با حضور باشکوه و حماسی خود بار دیگر مقتدرانه با شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت تجدید میثاق می‌کنند بیان کرد: پیکر این سه شهید گمنام در محل ساختمان صداوسیما، تیپ281 ارتش و شهرداری کرمانشاه تدفین خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم تشییع و تدفین یکی از این شهدای گمنام ساعت 15 روز پنجشنبه 16 دی با تجمع هیات‌های عزاداری در محوطه شهرداری کرمانشاه برگزار خواهد شد گفت: یکی دیگر از این شهدای گمنام ساعت 10 صبح روز شنبه 18 دی در محوطه صداو سیما و دیگری نیز ساعت 10 صبح روز یک شنبه 19 دی در محل تیپ 281 ارتش آرام خواهد گرفت.

باباخانی افزود: مراسم وداع با این شهدای والامقام ساعت 20 روز چهارشنبه 15 دی همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) در مسجدالنبی(ص) شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: نواختن زنگ مقاومت در مدارس، غباررروبی و عطرافشانی مزار شهدا، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، توزیع بسته های معیشتی، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و ویزیت رایگان مردم در چند درمانگاه متعلق به سپاه پاسداران از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

ارسال نظرات