مردم دارالعباده یزد 14 سال قبل در چنین روزی افتخار میزبانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی را داشتند.
کد خبر: ۹۴۰۴۱۳۳
|
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

خبرگزاری بسیج گزارش می‌دهد: دوازدهم دی ماه روزی به یادماندنی برای مردم یزد است. مردم دارالعباده یزد ۱۴ سال قبل در چنین روزی افتخار میزبانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی را داشتند و حالا این روز، روزی شیرین و تاریخی برای یزدی‌ها محسوب می‌شود و یادآور استقبال باشکوه و بسیار گرم مردمی است که سال‌ها در انتظار دیدار با مقتدای خود بودند.

بیش از ۷۰۰ پروژه و مصوبه در سفر تاریخی رهبر انقلاب به یزد

این سفر تاریخی دارای ۷۲۰ پروژه و مصوبه بوده صد‌ها میلیارد تومان اعتبار بود. از مهمترین این مصوبات می‌توان به جذب اعتبارات بسیار خوب در حوزه درمان و آموزش اشاره کرد که در نتیجه آن پیشرفت‌های خوبی استان در این حوزه‌ها داشته است.

در این میان ۴۴ مصوبه مربوط به استانداری، ۲۷ مصوبه‌ی اوقاف و امور خیریه، یک مصوبه‌ی بنیاد شهید و امور ایثارگران، یک مصوبه‌ی جمعیت هلال احمر، شش مصوبه‌ی دانشگاه یزد، دو مصوبه‌ی سازمان انتقال خون، ۴۷ مصوبه مروبط به سازمان بهزیستی، ۱۳ پروژه آب و فاضلاب روستایی و ۱۲ پروژه آب و فاضلاب شهری، یک مصوبه‌ی برق منطقه‌ای و یک مصوبه در شرکت شهرک‌های صنعتی، ۲۴ مصوبه‌ی شهرداری‌های استان، ۱۳ مصوبه‌ی مروبط به صدا و سیما، دو مصوبه کانون پرورش فکری، ۱۹ مصوبه‌ی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و ۱۳ پروژه‌ی اداره کل میرات فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ... بوده است که بسیاری از آن‌ها با برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات لازم در همان سال‌های ابتدایی پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

۲۳ مصوبه در اداره کل ورزش و جوانان و همچنین ۴۱ مصوبه‌ی نوسازی مدارس، ۵۰ مصوبه‌ی بنیاد مسکن و ۱۰۷ پروژه‌ی سازمان جهادکشاوری، ۱۶۵ مصوبه‌ی کمیته امداد حضرت امام (ره) از دیگر مصوبات دستگاه‌های اجرایی در سفر رهبری به یزد بوده است.

بیمارستان شهید رهنمون؛ برکت همیشه جاری سفر رهبر انقلاب به یزد

ساختمان جدید بیمارستان شهید رهنمون یزد از جمله مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد بوده که جایگزین ساختمان قدیمی بیمارستان شهید رهنمون شده و سال ۹۵ به بهره برداری رسیده است.

میانگین ساخت طرح‌های بیمارستانی در کشور بین ۱۳ تا ۱۴ سال است، اما طرح احداث ساختمان جدید بیمارستان شهید رهنمون یزد پس از هفت سال افتتاح شد.



روایت حجت‌الاسلام محمد صدوقی از سفر رهبر انقلاب به یزد

حجت‌الاسلام محمد صدوقی فرزند امام جمعه فقید یزد در رابطه با حضور رهبر انقلاب و خاطرات حضور ایشان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: ایام سفر رهبر معظم انقلاب به یزد که الان چندین سال از آن می‌گذرد همچنان خاطره آن و شور و حالی که قبل از آمدن ایشان وجود داشت را در ذهن دارم.

وی افزود: یادم هست که سفر خیلی سفر ناگهانی بود. به نظرم دو هفته قبل از سفر، گروهی از دفتر آقا آمدند یزد، همین‌طوری عادی هم آمدند و گفتند بعد از نماز چند دقیقه‌ای اگر می‌شود حاج آقا را ببینند. یادم هست که خیلی بحث جدی نبود و ما گمان می‌کردیم همین افراد عادی هستند که برای امور دفتر می‌آیند و به شهر‌ها سر می‌زنند و تصورمان این بود که در همان وادی است و برای کار‌های مرسوم دفتر آمده‌اند؛ که بعدا گفتند که احتمالا آقا بخواهند به یزد سفر کنند.

صدوقی ادامه داد: گفتند که بین دو شهر مرددیم شیراز و یزد، ولی احتمالا به یزد بیایند و آمدند بررسی کردند و از همان موقع یکی دو نفر از دوستان دفتر ماندند برای بقیه کارها. یادم هست شور و حال عجیبی وجود داشت و همه دوست داشتند کاری کنند و هر کسی می‌خواست هر کاری از دستش بر می‌آید انجام دهد.

همه آمده بودند

وی اظهار داشت: قرار بر این شد که محل اقامت ایشان در منزل ما باشد، آن روز فرا رسید و رفتیم فرودگاه برای استقبال ایشان. چیزی که واقعا خارج از تصور بود و الان هم که خاطراتش در ذهنم می‌آید هیجان‌انگیز است، آن جمعیت مردم بود. هر چه به روز سفر نزدیک‌تر می‌شدیم شور و حال بیشتری ایجاد می‌شد. برخی که شاید حتی در حالت عادی هم خیلی جز مریدان و اردتمندان آقا نبودند، من می‌دیدم که آن روز برای آمدن به استقبال خیلی علاقه نشان می‌دادند؛ تا وقتی که ایشان تشریف آوردند و جمعیتی که همه یادشان هست و تصاویرش هم وجود دارد.

صدوقی خاطرنشان کرد: من پدرم را یادم هست تا پشت سر ایشان وارد جایگاه میدان امیرچخماق شد، با دیدن جمعیت یک ذوقی کرد و دستش را همان جا بالا آورد و خدا را شکر گفت. در آن سرما چنین جمعیتی واقعا قابل تصور نبود.

دقت نظر جالب رهبر انقلاب پیرامون محل استراحتشان در سفر یزد

وی عنوان کرد: در جلسه هیئت عمومی ایشان به مسئله آب اشاره کردند و بعد مراسم تمام شد و ما رفتیم منزل، دیدم آقای وحید از اعضای دفتر دنبال ما می‌گردد؛ گفت: «آقا که وارد منزل شدند این عبا و قبای روی چوب لباسی را دیدند و پرسیدند آقای صدوقی کجا هستند و ما را دعوا کردند و گفتند من اینجا نمی‌مانم! شما این‌ها را از خانه بیرون کردید و بیایید به آقا بگویید که ما شما را بیرون نکردیم و شما خودتان خواستید برای راحتی بروید و اینکه گفتند شما جای‌تان خوب است و اگر خواستید می‌توانید اینجا بمانید» و من این را رفتم به مرحوم ابوی گفتم که به آقا بگویند که ما مشکلی نداریم و خودمان رفته‌ایم؛ در واقع آن دقت نظر ایشان برای من مهم بود


قایق راندن به اقیانوس

رمان «قایق راندن به اقیانوس» نوشته حجت‌الاسلام مظفر سالاری درباره سفر تاریخی رهبر انقلاب به استان یزد است. در پنج فصل تنظیم شده که هر فصل آن به یکی از روز‌های پنج گانه حضور رهبر انقلاب در استان یزد اختصاص یافته است.

در بخشی از این کتار آمده است: «هوا سرد بود؛ اما طراوت و روشنی زمستان ۱۳۵۷ را داشت. شیخ دفترچه‌اش را بیرون کشید تا تکه‌هایی از سخنان رهبر را یادداشت کند؛ ولی می‌دانست که سخنان ایشان مانند دانه‌های تسبیح، همه بیت الغزل معرفت است. سرانجام صدای نافذ و آهنگین رهبر، همه را در خلسه‌ای معنوی فرو برد. خیلی خوشحالم و خدای متعال را سپاسگزارم که این توفیق را عنایت فرمود که در جمع صمیمی، باصفا و مؤمن و متدین مردم عزیز یزد بتوانم حضور پیدا کنم و این وظیفه‌ای را که مدت‌هاست برای سفر به نزد شما بر دوش احساس می‌کردم انجام دهم. شهر شما و استان شما، مرکز دانش، مرکز هنر، مرکز کار و تلاش و ابتکار، مرکز ایمان و دین‌باوری است.»

ارسال نظرات