معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل به تبیین ماهیت فتنه 88 پرداخت و گفت: 9 دی در واقع انقلاب نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی بود و نشان داد که این انقلاب تا ابد بیمه است .
کد خبر: ۹۴۰۳۷۳۳
|
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴

خسارت فتنه گران سال 88 هنوز هم گریبانگیر کشور است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رضا قاسمیان معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل به تبیین اهمیت بصیرت در جامعه پرداخت و گفت: تشخیص حق از باطل ، بصیرت است.

وی با بیان اینکه تبعیت از مکتب عاشورا وظیفه مسلمانان است، گفت: ظلم ستیزی و استکبار ستیزی و حضور در عرصه های انقلاب از تکالیف مردم است که تا کنون به خوبی ادای تکلیف کرده و از ارمان های انقلاب اسلامی محافظت کرده اند.

قاسمیان به تبیین زندگی سیاسی مردم ایران پرداخت و گفت: امروز خون شهید قاسم سلیمانی در رگ های ایرانیان در جریان است.

انقلاب اسلامی ایران، کشتی نجات بخش مظلومان جهان

قاسمیان  انقلاب اسلامی ایران را به کشتی حضرت نوح(ع) تشبیه کرد و گفت: این کشتی با بصیرت مردم ایران در دریای طوفان زنده جهان با حرکت خود امید بخش و راهایی بخش مظلومان جهان است.

این کارشناس مسائل سیاسی به معادلات جهانی اشاره کرد و گفت: لایحه کاپیتالاسیون استکبار، پیش از انقلاب نیز با فرمول اعتقادات دینی مردم ایران برچیده شد.

وی با بیان اینکه بصیرت محصول عقل و ایمان است، گفت: اگر ایمان نباشد، افکار شیطانی حاکم می شود و این خطرناک است.

قاسمیان  با بیان اینکه ایمان و عقل بصیرت ایجاد می کند، گفت: دشمن شناسی ارمغان بصیرت است.

وی با بیان اینکه قیام مردم ایران علیه استبداد و استکبار جهانی بود، گفت:این قیام هرچند با هزینه های مواجه شد ولی امروز امید بخش ملت های مظلوم جهان برای رهایی از ظلم و ستم استکبار جهانی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به هزینه های دشمنان بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ترور 17 هزار نفر از شخصیت های تاثیر گذار در دوران انقلاب اسلامی، راه اندازی جنگ 8 ساله  تنها بخشی از این هزینه است.

وی از معادله ایمان،معنویت و رهبری دینی به عنوان بزرگترین سرمایه کشور در عبور از بحران ها نام برد و گفت: تنها با بهره گیری از این فرمول است که مردم تهدبدات دشمنان را به فرصت ها تبدیل کرده و با تغییر معادلات جهانی در جهان تاثیرگذار هستند.

قاسمیان وقایع دوران انقلاب اسلامی در 43 سال گذشته را یادآور شد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و ولایتمداری رمز موفقیت مردم ایران در 43 سال گذشته است.

وی به فتنه گری دشمنان پس از پایان جنگ 8 سال اشاره کرد و گفت: دشمن امروز با راه اندازی جنگ نرم ، هجمه های فرهنگی، انواع توطئه ها و جنگ های روانی درصدد استتا با احراف نسل جوان ، مسیر حرکت انقلاب را متوقف کند.

این کارشناس مسائل سیاسی مردم سالاری دینی را نقطه قوت ایران اسلامی برشمرد و گفت: سالم ترین  و پرشورترین انتخابات جهان در ایران برگزار می شود و این در سایه مردم سالاری دینی در ایران است.

وی با بیان اینکه سیاسیون  و رجل کشور در اتخاذ مواضع خود باید نهایت دقت را انجام دهند گفت: این افراد نباید از دموکراسی واقعی حاکم بر کشور سوء استفاده کرده و با اظهارنظرهای بی پایه و اساس خود هزینه های سنگین بر کشور وارد کنند.

قاسمیان از مواضع کاندیداهای ریاست جمهوری در سال 88 انتقاد کرد و گفت: این افراد با بی بصیرتی خود با گام نهادن در دام دشمنان خسارات جبران ناپذیری بر کشور و نظام وارد کردند که قابل وصف نیست.

وی با بیان اینکه فتنه تشخیص حق از باطل را سخت و دشوار می کند گفت: بصیرت و ایمان قوی تنها راه عبور از فتنه ها است.

لزوم اهمیت بازخوانی فتنه 88

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل در ادامه سخنان خود به اهمیت بازخوانی فتنه 88 پرداخت و گفت: ملتی که تاریخ نداند، اشتباهات گذشته را تکرار خواهد بنابراین با مرور فتنه و عبرت پاموزی می توان جلوی تکرار اشتباهات در آینده را گرفت.

قاسمیان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح خسارات فتنه 88 پرداخت و گفت: تشدید تحریم ها توسط عملکرد فتنه گران، ایجاد شکاف بین مردم و تفرقه افکنی، تخریب چهره نظام و مراکز قانونی کشور از جمله شورای نگهبان  که حافظ سلامت و اقتدار کشور است در کنار بازی یا حیثیت نظام و مردم، تزلزل در جریان جبهه مقاومت، سنگ اندازی در پرونده هسته ای و ناکامی در مذاکرات از جمله خسارات فتنه 88 است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عظمت حماسه 9 دی نیز اشاره کرد و گفت: 9 دی در واقع انقلاب نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی بود و نشان داد که انقلاب اسلامی تا ابد بیمه است و مردم  تا پای جان پای انقلاب خود ایستاده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی وقت شناسی و حضور در میدان را از ویژگی های مردنم در وقوع حماسه 9 دی عنوان کرد و گفت: در حماسه 9 دی مردم بصورت خودجوش وارد میدان شده  و ضمن خنثی کردن توطئه دشمنان، پایه های انقلاب اسلامی را مستحکم تر کردند.

وی تصریح کرد: 9دی به جهان نشان داد که روح حاکم بر ایران اسلامی روح برگرفته از مکتب عاشورا و روش ان نیز روش دینی است.

معاون سیاسی  و امنیتی استاندار اردبیل  با بیان اینکه مردم ایران بعد از انقلاب اسلامی در متن قران حرکت می کنند، گفت: مردم ایران نشان دادند که در 43 سال گذشته  به تفسیر عملی قران کریم مشغول هستند و در همه ابعاد زندگی خود رهنمودهای قرانی را پیاده می کنند.

وی نفی ظلم، استکبار ستیزی و قاعده نفی سبی را از جمله این تفسیر ناب نام برد و گفت: مردم در حماسه 9 دی با تقوا و عمل صالح خود  فتنه دشمنان را خنثی کردند.

قاسمیان به فتنه دشمنان  در جهت مقابل هم قرار دادن جمهوریت و اسلامیت در کشور اشاره کرد و گفت:  مردم ایران با بصیرت خود در حماسه 9 دی هم از  اسلامیت و هم جمهوریت در کشور دفاع کردن و با سردادن شعارهای دینی و اسلامی  وحدت و انسجام خود را نمایش گذاشتند.

وی به تبیین نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در راهبری حماسه 9 دی پرداخت و گفت: در سایه وجود یک رهبر مقتدر و بزرگ ملت ذلت ناپذیر می شود.

وی با بیان اینکه در فتنه 88 مردم ولایتمداری خود را به اثبات رساندند گفت:: مردم در 9دی با نمایش وحدت و انسجام و همدلی خود عظمت انقلاب اسلامی را در جهان نشان دادند و این خود مهمترین عامل شکست و نامیدی دشمن شد

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا با تمام قوا پشت در کمین کرده است، گفت: ایرانیان هرگز اجازه ورود به دشمن دیرینه خود را نخواهند داد.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان معیشت مردم را هدف خود قرراداده اند، گفت: صبر و همراهی مردم با دولت تازه نفس نا امید کننده دشمن در این میدان است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل در پایان سخنان خود به تشریح کارنامه دولت در چندماه آغاز به کار خود پرداخت و گفت: مدیریت کرونا و کاهش امار مرگ و میر از روزانه 600 نفر به 50 نفر و همچنین ایجاد انبار استراتژیک برای کالاهای اساسی و کنترل بازار از جمله دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در ماه های آغازین فعالیت است که این روند با تهیه بودجه سال 1401 شاهد تحولات بزرگ و گره گشایی از زندگی مردم  در اینده نزدیک خواهیم بود.

وی موفقیت دولت را در گرو همراهی مردم دانست و گفت: تنها ایمان عاشورایی مردم گره گشای کشور و عبور از میادین فعلی است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت:  انقلاب اسلامی ایران یک نهضت است که تلاش می کند جهان را از ظلم و استبداد استکبار جهانی رهایی بخشد و در این راه هزینه های سنگینی متحمل شده و مهمترین عامل موفقیت این نهضت عظیم نیز مردم مقاوم و با بصیرت ایران اسلامی است.

ارسال نظرات