سردار ساعی شاهی گفت: سردار سلیمانی همیشه تاکید داشت اصول انقلابی گری توجه به رهبری و قبول اصل ولایت فقیه است.
کد خبر: ۹۴۰۲۳۱۹
|
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار رضا ساعی شاهی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار ما، با گرامیداشت دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: اگر بخواهیم در خصوص همه ابعاد شخصیتی حاج قاسم صحبت کنیم اگر همه نویسندگان جمع شوند و صدها کتاب در خصوص آن نوشته شود نمی توانند از پس آن بربیایند.

سردار ساعی شاهی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم باید برای نسل امروز تبیین شود افزود: مکتب حاج قاسم بدون شک همان مکتب قرآن کریم و همان مکتب عاشوراست و برای اثبات آن نیاز نیست راه دوری بریم و این مهم را می توان در گفته های ماندگار شهید سلیمانی که فرمود ما ملت شهادتیم و ملت امام حسینیم دریافت.

*انقلابی گری در مکتب حاج قاسم یعنی توجه به حکمت و تشخیص رهبری

همرزم شهید سلیمانی ابراز کرد: مکتب حاج قاسم نشات گرفته از آیه شریفه «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ"» و مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا است پس نمی توان پیوند الهی مکتب حاج قاسم را جدای از مکتب قرآن و عاشورا دانست.



سردار ساعی شاهی سردار شهید سلیمانی نه تنها یک شخصیت ملی بلکه یک شخصیت جهانی بود ابراز کرد: یکی از شاخصه های مهم شهید سلیمانی اطاعت پذیری به ولایت فقیه و سفارش موکد ایشان به این امر بود و اگر به وصیت نامه ایشان هم نگاه شود می توان دریافت که مسئله تبعیت از ولایت فقیه و رهبری بیش از هر موضوع دیگری جلوه گری می کند.

وی ادامه داد: حاج قاسم بارها قسم یاد می کند که ستون این کشور و این نظام کسی جز رهبر معظم انقلاب نیست و خوب غیر این هم نیست و در جهان اسلام حضرت آیت الله خامنه ای نقطه وصل هستند.

سردار شاعی شاهی ابراز کرد: سردار سلیمانی همیشه تاکید داشت اصول انقلابی گری توجه به رهبری و قبول اصل ولایت فقیه است و قبول اصل ولایت فقیه فقط هم به این نیست که ما به ظاهر بگوییم معتقد به ولایت فقیه هستیم بلکه باید حکمت رهبری و تشخیص ایشان را مورد توجه قرار دهیم.

همرزم سردار شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی از جمله کسانی بود که با اعتقاد راسخ به تشخیص رهبری اعتقاد داشت و هر کلامی خلاف کلام رهبری را بی توجهی به ولایت فقیه می دانست.



دیپلماسی شهید سلیمانی؛ زبانزد قدرت های دنیا

وی افزود: در جنگ سوریه داعش تا پشت کاخ بشار اسد نفوذ کردند و حتی تا چند صد متری حرم حضرت زینب سلام الله رسیدند اما تنها چیزی که توانست این غده سرطانی را از روی زمین برکند قدرت دیپلماسی سردار سلیمانی بود به طوری که با یک سفر به مسکو رییس جمهور روسیه برای حضور در مقابله با داعش متقاعد کرد.

سزدار ساعی شاهی اذعان کرد: این دیپلماسی قوی سردار سلیمانی بود که پوتین را به عنوان رئیس جمهوری یکی از قدرت های دنیا به اذعان واداشت که «من ژنرالی سیاستمدارتر و استراتژیست تر از سردار سلیمانی ندیدم»!

همرزم شهیدسلیمانی گفت: یکی از شاخصه های سردار شهید سلیمانی حضور در خطوط مقدم جنگ ها بود که هم فرماندهی در میدان ایشان را نشان می داد و هم قوت قلبی بود برای نیروهای رزمنده و اوج این شاخصه در روزهای محاصره آمرلی به نمایش گذاشته شد زمانی که سرسوزن راه نفوذ به شهر نبود و سردار سلیمانی شبانه علیرغم همه خطراتی احتمالی با بالگرد خود را به میان هشهرمی رساند و باسازماندهی مردم محاصره داعش شکسته می شود.



*حضور در خط مقدم میدان؛ شاخصه اصلی مدیریت شهید سلیمانی

وی خاطرنشان کرد: حتی در جنگ سی و سه روزه لبنان حضور شخص شهید سلیمانی در میدان نبرد قابل توجه است و امروز اگر می بینید حتی با سالروز شهادت ایشان امریکایی ها به ترس و وحشت می افتند از همان شجاعت های این شهید بزرگوار است.

این رزمنده دفاع مقدس در بیان خاطره ای ار شهید سلیمانی تصریح کرد: روزی با شهید سلیمانی سفری به یکی از کشورهای غیرمسلمان داشتیم که در انجا دسترسی به غذای حلال آسان نبود لذا آشپزی همراه خود به آن کشور بوده بودیم که روزانه کی یا دونفر از اعضای برای کمک به آشپز در مقر می ماندند روزی نبود که حاج قاسم خودش برای کمک به آشپز حاضر نشود و در شتسشوی ظروف کمک نکند.

*فرزندان شهدای مدافع حرم با شهادت حاج قاسم دوباره یتیم شدند

سردار ساعی شاهی افزود: حاج قاسم همیشه دفترچه ای داشت که در ان تلفن خانواده های شهدای مدافع حرم را یادداشت می کرد و گاه گاهی چون فرصت سرکشی را نداشت با آن ها تماس می گرفت و جویای احوال آن ها می شد.

وی با بیان اینکه چیزی جز شهادت حق حاج قاسم نبود ادامه داد: فرزندان شهدا حاج قاسم را پدر خود می دانستند به جرات می توان گفت بعد از شهادت ایشان این فرزندان دوباره یتیم شدند چراکه اگر شهید برای دفاع از اعتقاداتش می رفت حضور افرادی چون حاج قاسم برای خانواده های ان ها قوت قلب بود.

وی عنوان کرد: ترویج مکتب حاج قاسم ضروریات جامعه امروز اسلامی است، درست در زمانی که دشمن تمام سعی خود را می کند تا به طرق مختلف چه حقیقی و چه مجازی زمینه را برای به گل نشاندن این حکومت الهی فراهم کند رویش این قاسم سلیمانی هاست که می تواند این نظام مقدس را از گرداب مصائب و دسیسه ها نجات دهد همانگونه چهل سال حربه و دسیسه های دشمن توسط شهید سلیمانی ها خنثی شد.

ارسال نظرات