وزیر بهداشت گفت: اکنون ثابت شده برای جلوگیری از ویروس کرونا و سویه اومیکرون دوز سوم تزریق شود، چراکه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد در برابر اومیکرون مقابله می‌کند.
کد خبر: ۹۴۰۱۷۱۷
|
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، بهرام عین‌اللهی ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از شهرک دارویی برکت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرک دارویی برکت یکی از پیشرفته‌ترین مرکز تولید واکسن در دنیا محسوب می‌شود که آخرین تکنولوژی‌های دنیا به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شرکت دارویی برکت در بازه زمانی کوتاه یک ساله و با تکیه بر توان دانشمندان جوان و پرانرژی با فعالیت شبانه روزی کار جهادی انجام دادند، تصریح کرد: آنان امکاناتی ایجاد کردند که می‌تواند قوت قلبی به مردم ایران دهد که با تمام تهدیدهایی که از سوی دشمنان در آینده وجود خواهد داشت، مقابله کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: تمام استانداردهای بین‌المللی در شرکت دارویی برکت رعایت شده است، بر این اساس به تمام مردم دانشمندان، و مقام معظم رهبری به جهت این اتفاق مهم تبریک می‌گویم.

وی در خصوص جایگاه کشور در صنعت داروسازی جهان، خاطرنشان کرد: اکنون ۹۷ درصد داروها تولید داخل کشور و تنها ۳ درصد داروها وارداتی هستند که گران قیمت و برای بیماران سرطانی و همچنین بیماری‌های نادر استفاده می‌شود.

عین‌اللهی با بیان اینکه شهرک دارویی برکت در دنیا بی نظیر است، گفت: اکنون زیر ساخت‌های خوبی در این مجموعه فراهم می‌شود و شرکت‌های داروسازی زیادی سرمایه گذاری کردند، امید است با سرعت و رشد صد درصدی در زمینه تولید دارو برسیم.

وی اظهار کرد: شهرک دارویی برکت با مدیریت بسیار خوب دکتر مخبر و سایر همکارانشان با مدیریت جهادی توانست ظرفیت‌ها و امکانات بسیار خوبی در این شهرک مستقر کنند و امیدواریم به مرحله صادرات برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بسیاری از کشورها متقاضی واکسن برکت هستند، اما نیاز داخلی کشور در اولویت است، تصریح کرد: تا کنون ۱۱۵ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق کردیم، همچنین فاز یک و دو واکسن برکت آماده است و فاز سه نیز به زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن برکت یکی از کم عارضه ترین واکسن‌های دنیا محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تجهیزات و امکانات برکت ارتباطی به نوع ویروس ندارد نه تنها ویروس اومیکرون بلکه در آینده هر نوع تغییری در کرونا ایجاد شود، مقابله می‌کند.

عین اللهی در خصوص علت ایجاد ویروس اومیکرون گفت: متأسفانه واکسیناسیون به صورت یکسان در تمام دنیا انجام نشده است، اگر کشوری مانند انگلیس، فرانسه و آلمان مردم را واکسینه کنند، نشاندهنده سلامت کل دنیا نیست، زیرا در حال حاضر میزان واکسیناسیون در آفریقا ۶.۵ درصد است و اکثر کشورهای آفریقای واکسن ندارند و این نامتوازن بودن واکسن در دنیا باعث می‌شود پاندمی برطرف نشود.

وی با بیان اینکه پاندمی کرونا زمانی برطرف می‌شود که تمام دنیا واکسینه شوند، اظهار کرد: ویروس اومیکرون در آفریقای جنوبی به وجود آمد و می‌تواند در سایر کشورها گسترش پیدا کند و تا وقتی مدیریت صحیح وجود ندارد این اتفاق رخ می‌دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: انتشار ویروس اومیکرون از تمام ویروس‌های کرونا که تا به امروز ایجاد شده، بیشتر است و به سرعت می‌تواند منتشر و افراد زیادی را آلوده کند.

وی تصریح کرد: تمهیدات زیادی در مبادی ورودی کشور انجام شده بود اما می‌تواند توسط یک مسافر بدون علائم کرونا وارد کشور و به دیگران منتقل شود.

عین اللهی با بیان اینکه تنها راه مقابله با ویروس کرونا و اومیکرون واکسیناسیون عمومی و استفاده از ماسک است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۸۷ درصد از جامعه هدف در کشور دوز اول واکسن را تزریق و ۷۶ درصد دو دوز را کامل زدند.

وی با بیان اینکه از تمام مردم خواهشمندیم واکسیناسیون را کامل و نسبت به تزریق دوز سوم اقدام نمایند، متذکر شد: اکنون ثابت شده برای جلوگیری از ویروس کرونا و سویهاومیکرون دوز سوم تزریق شود، چراکه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد در برابر اومیکرون مقابله می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متذکر شد: کسانی که سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن شأن می‌گذرد حتماً نسبت به تزریق دوز سوم اقدام نمایند.

ارسال نظرات