فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام در جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع)- «جوان سرباز» گفت: امروز جوانان ایرانی سلحشورترین افراد روی این کره خاکی‌ هستند که شهید حاج قاسم سلیمانی به آنان اعتماد، اعتقاد و ایمان راسخ داشتند.
کد خبر: ۹۴۰۱۷۱۶
|
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در مشهد، سرتیپ دوم پاسدار سید هاشم غیاثی افزود: جشنواره «جوان سرباز» در نیروهای مسلح متبرک به نام مبارک حضرت علی‌اکبر(ع) است که به جوانان عزیز توصیه می‌کنم به بهانه این جشنواره نسبت به زندگی فرزند برومند امام حسین(ع) و اولین شهید واقعه کربلا مطالعه و تأسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) به جهت سیرت و خلق‌وخوی شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم (ص) بود و شجاعت و رزمندگی را از جدش حضرت علی(ع) آموخت و به ارث برد که زمان شهادت ایشان بین 18 تا 25 سال روایت‌شده است.

سردار غیاثی فلسفه وجودی این‌گونه جشنواره‌ها به‌ویژه جوان سرباز را پیدایش و تبلور استعدادها و نبوغ جوانان در طول مدت خدمت مقدس سرباز برشمرد و تصریح کرد: بعد پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس حضور مجاهدانه و مخلصانه جوانان مؤمن و انقلابی در میدان‌هایی نظیر سازندگی، علمی، جهادی، خدمت‌رسانی، مقابله با کرونا، کمک‌های مؤمنانه و... که ضرورت نظام و انقلاب بوده و هست تبلوریافته است.

وی بابیان اینکه هرچند معتقدیم که امروز جوانان ایرانی سلحشورترین جوان روی این کره خاکی‌ هستند، اظهار کرد: همۀ اقداماتی که این عزیزان انجام داده و می‌دهند درراستای نهضت جهانی انتظار حضرت ولی‌عصر(عج) توأم با اخلاص و مجاهدت متبلور است که می‌تواند جوانان ما را در عرصه‌های مختلف آب‌دیده‌تر می‌کند.

شهید حاج قاسم سلیمانی به جوانان اعتماد راسخ داشت

فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام  ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران این هست که یک شخصیت جهانی و بین‌المللی مثل شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه خود می‌نویسد روی سنگ‌قبر من بنویسد «سرباز قاسم سلیمانی» و ایشان همیشه نسبت به جوانان و سربازان نقش پدری را ایفا می‌نمود.

 سردار غیاثی اعتماد، اعتقاد و ایمان راسخ در سپردن پست‌های مسئولیتی مهم به جوانان و استفاده از همۀ ظرفیت و پتانسیل آنان را از ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: توصیۀ همیشگی این شهید بزرگوار این بود همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس به ما جوانی‌ها اعتماد شد، آلان هم باید در همه عرصه‌ها به نیروهای جوان اعتماد کرد تا بتوانند بزرگی بکنند امروز جوانان ما با تأسی از شهید سلیمانی‌ها در تبعیت از امامین انقلاب در مسیر شهدا والامقام گام بردارند.

معرفی و تجلیل  سربازان نمونه سپاه امام رضا (ع)

دبیر جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) سپاه امام رضا علیه‌السلام نیز گفت: چهاردهمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) همانند سنوات گذشته هرساله به‌منظور تجلیل از سربازان نمونه در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

سرهنگ علیپور افزود: سازندگی و تفکر بسیجی، مسئولیت‌پذیری، خلاقیت و نوآوری، وظیفه‌شناسی و اقدام برجسته، دین‌داری و بصیرت، ورزش و تربیت‌بدنی، فرهنگی و امور تبلیغاتی ازجمله محورهای هشت‌گانه انتخاب سربازان نمونه « جوان سرباز » در این جشنواره است.

وی بابیان این‌که ۱۸۷ نفر از سربازان وظیفه استان حائز شرایط شرکت در این جشنواره بودند، یادآور شد: در مرحله پایانی ۲۷ نفر از افراد برتر با حضور سردار غیاثی فرمانده سپاه استان معرفی و تجلیل شدند.

علیپور اضافه کرد: 8 سرباز برتر نیز به جشنواره کشوری حضرت علی‌اکبر (ع)  معرفی شدند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها