خبرهای داغ:
استاد منصور حمیدی:

کارگردانی حرفه ای تئاتر «فنز» تحسین برانگیز است

تبریز- بازیگر و کارگردان پیشکسوت عرصه تئاتر اظهار کرد: کارگردانی حرفه ای تئاتر «فنز» تحسین مرا برانگیخت و پس از مدت ها به جرات می توان بگویم که به تماشای یک تئاتر خوب و حرفه ای نشستم.
کد خبر: ۹۴۰۱۰۹۶
|
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، استاد منصور حمیدی  ادامه داد: ریتم و روند اجرا به قدری برای من لذت بخش بود که دیروز برای بار دوم به همراه دانشجویانم این تئاتر را تماشا کردم.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه متن نمایشنامه به وقایع روز جامعه پرداخت می کند و فضای دراماتیکی دارد برای مخاطب جذاب و لذت بخش است.
استاد حمیدی همچنین یادآورشد: در متن های طولانی اگر در حوزه کارگردانی و بازیگری کم و کاستی وجود داشته باشد حوصله مخاطب سر میرود اما تیم خانم ایرانزاد به خوبی از عهده این موضوع برآمده‌اند به طوری که مخاطبان سالن با اشتیاق این نمایش را دنبال می کردند.
این هنرمند باسابقه گفت: سابقه خانم ایرانزاد در کارهای گذشته نشان داده است که این کارگردان از عهده ژانرهای مختلف می تواند بر بیاید.
استاد حمیدی با اشاره به بازی های خوب این تئاتر یادآورشد: انرژی بازیگران این تئاتر از اول تا آخر نمایش به خوبی حفظ شده است، موضوع مهمی که همواره به دانشجویان تئاتر تاکید می شود استفاده از نهایت انرژی بر روی صحنه است، که در این تئانر به خوبی شاهد این موضوع هستیم.

کارگردانی حرفه ای تئاتر «فنز» تحسین برانگیز است
«فنز» تعصب و ناسیونالیسم را در قالب استبداد بیان می کند
منتقد سینما و چهره فعال فرهنگی گفت: تئاتر "فنز" تعصب و ناسیونالیسم در قالب استعداد به خوبی بیان می کند.
علی‌ افتخار ادامه داد: این نمایش از نظر مضمون و مفهوم با روابط انسان‌ها در فضایی آمیخته با تعصبات کورکورانه و تحمیل تمالیات آدمی می‌پردازد که به نظرم یکی از نیازهای روز جامعه است.
وی یادآور شد: استاد محمد رحمانیان این تئاتر را در سال 84 در تهران به روی صحنه برد که آن زمان خیلی مورد استقبال قرار گرفت، من بسیار علاقه داشتم به دیدن این تئاتر در تهران بروم که متاسفانه این فرصت فراهم نشد ولی خیلی خوشحالم که این کار را پس از 16 سال در تبریز دیدم.
افتخار ادامه داد: اینکه یک نمایش پس از 16 سال همچنان جذاب و پرمخاطب است نشان میدهد که این اثر تاریخ مصرف ندارد و خانم ایرانزاد بسیار هوشمندانه این متن را انتخاب کرده و به خوبی مسئله تک محوری در نظام های توتالیتر را به چالش کشیده است.
وی با اشاره به محتوای نمایش یادآور شد: «فرانک شلتون» شخصیت اصلی داستان نظرش به اعضای خانواده اش که نمادی از یک جامعه کوچک است تحمیل می کند و ما در یک سوم پایانی داستان متوجه می شویم که اعضای این خانواده همگی از روی ترس و نه علاقه با فرانک همراه شده اند.
این منتقد فیلم همچنین گفت: این‌ها همه نمادهایی از القای تمایلات یک سیستم هستند که در همه موارد می تواند صادق باشد.
وی با اشاره به بازی محمد فرشباف در نقش فرانک شلتون گفت: محمد فرشباف به عنوان اولین تجربه بازیگری تئاتر به خوبی در این نقش ظاهر شده است و از این پس امیدوارم شاهد اجراهای بهتری از او در صحنه تئاتر باشیم. کارن کیان‌مهر نیز به خوبی توانسته از عهده نقش «سانی خله» بربیاید.

 تئاتر "فنز" از 22 آذرماه در محل تئاتر مستقل تبریز واقع در موسسه فرهنگی الف هرشب ساعت 19 بر روی صحنه می‌رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها