مشهدالرضا(ع) به ویژه صحن و سرای ملکوتی امام رضا علیه السلام امروز سوگوار شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه(س) است.
کد خبر: ۹۴۰۰۶۵۵
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، در سالروز شهادت دخت رسول خدا حضرت فاطمه زهرا(س) سراسر مشهد مقدس به ویژه حرم امام هشتم علیه السلام در این مصیبت سیاهپوش شده است.

امروز آیین‌های عزاداری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی با حضور زائران و عزاداران درحال برگزاری است.

با سیاه پوش شدن همه رواق ها و صحن‌های حرم امام هشتم(ع) عطر معنویت در این فضای قدسی بیش از پیش شده و نوای مرثیه سرایی در سوگ شهادت این بانوی بزرگوار از ماذنه‌های حرم به گوش می‌رسد.

امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) آیت‌الله محسن کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری در رواق امام خمینی(ره) به ایراد سخن پرداخت و علیرضا خاکساری و محمد گلابگیر نیز در سوگ حضرت زهرا(س) شعرخوانی و مرثیه سرایی کردند.

آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران هم در ویژه برنامه شب شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) دیشب در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی سخنرانی کرد.

قرائت زیارت امین الله با نوای جواد غفاریان، مداحی و ذکر مصیبت ذاکران و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) مرتضی طاهری و ابراهیم احمدی و شعرخوانی حمیدرضا برقعه‌ای از شاعران آیینی اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم سوگواری بود.

ارسال نظرات