فرمانده پایگاه مقاومت شهید چمران شهر مشهد در این باره گفت: با توجه به موقعیت مکانی پایگاه که در محله‌ی سیدی در حاشیه شهر مشهد قرار دارد، بیشتر اقدامات این پایگاه همواره در عرصه محرومیت زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی بوده و اهم فعالیت ها حول این مباحث صورت میگیرد.
کد خبر: ۹۴۰۰۶۳۸
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات، پایگاه شهید چمران محله سیدی شهر مشهد یکی از قدیمی ترین پایگاه های شهر بوده که همزمان با فرمان رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) تاسیس گشته و در این دوران همواره در عرصه های گوناگون و متناسب با زمان فعال بوده است. در ادامه فعالیت های بسیجیان این پایگاه را در دوره حاضر از زبان فرمانده شان بازگو خواهیم کرد.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید چمران شهر مشهد در این باره گفت: با توجه به موقعیت مکانی پایگاه که در محله‌ی سیدی در حاشیه شهر مشهد قرار دارد، بیشتر اقدامات این پایگاه همواره در عرصه محرومیت زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی بوده و اهم فعالیت ها حول این مباحث صورت میگیرد.

وی درباره تشکیل قرارگاه جهادی گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا که وضعیت معیشت عموم مردم تحت تاثیر قرار گرفت و با فرمان حضرت آقا مبنی بر رزمایش مواسات و کمک مومنانه، بسیجیان پایگاه شهید چمران یک قرارگاه جهادی جهت فعالیت در زمینه های مختلف اجتماعی را اندازی کردند. این قرارگاه به صورت منظم و برنامه ریزی شده فعالیت ها و اقدامات بسیجیان را برای ارائه هرچه بهتر خدمات، مدیریت می کرد.

123

این فرمانده در بیان فعالیت های گروه جهادی گفت: فعالیت های این گروه در عرصه هایی همچون ترک اعتیاد، پیشگیری از طلاق، توزیع سبد معیشتی، ضدعفونی معابر، کمک های غیر نقدی به نیازمندان (مثل پرستاری معلولین، اسباب کشی برای خانواده نیازمند، خرید مایحتاج برای افراد مسن و ناتوان و...) ، مشاوره و راهنمایی تحصیلی برای دانش آموزان، کلاس های تقویتی و کمک آموزشی و... رقم خورده است. البته این ها اقدامات گروه جهادی است که در کنار سایر ماموریت های پایگاه، توسط بسیجیان عزیز ما  صورت پذیرفته است.

وی درباره بحث ترک اعتیاد و پیشگیری از طلاق اظهار داشت: باتوجه به وضعیت اجتماعی محله، بسیجیان عزیز ما همواره برای موضوع ترک اعتیاد برنامه ریزی داشته و با مشاوره دادن و دعوت به زندگی سالم راه را برای ترک این افراد از اعتیاد به مواد مخدر فراهم میکنند. ما برای این منظور اقدامات گوناگونی مانند دعوت از مشاورین مجرب، جمع آوری کمک از خیرین، رایزنی با کمپ های ترک اعتیاد، هم افزایی با دستگاه های مختلف و... انجام داده ایم و تعداد قابل توجهی خانواده را از این طریق سامان بخشیدیم. بسیاری از خانواده ها نیز به واسطه‌ی همین اعتیاد در آستانه طلاق قرار گرفته بودند که با مشاوره دادن به زوجین و دعوت آن ها به صبر تا ترک اعتیاد سرپرست، از طلاق آن ها جلوگیری به عمل آمده و آن ها نیز پس از سامان یافتن زندگیشان جذب بسیج شده و مارا در ادامه راه یاری کرده اند.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید چمران درباره سایر اقدامات گروه جهادی گفت: بسیاری از کارهای ما علاوه بر خدمات رسانی به مردم و نیازمندان، جنبه تبلیغی نیز دارد. به عنوان مثال ما در ابتدای کرونا با همکاری کشاورزان و استفاده از ادوات سم پاشی کشاورزی، معابر تنگ و باریک محله را که دارای جمعیت قابل توجهی هم میباشد، ضدعفونی میکردیم. این امر گذشته از بحث بهداشتی تاثیر مثبت قابل توجهی بر روی ذهنیت عموم محله نسبت به پایگاه بسیج و انقلاب گذاشته بود و بسیاری از افراد با همین برنامه جذب مسجد و بسیج شدند.

یا در بحث کمک مومنانه که ما در مراحل مختلف این ماموریت حضرت آقا را اجرا کرده ایم، بسیاری از همین نیازمندان به کمک ما آمده و در کارهای اجرایی مانند شناسایی و توزیع سبدهای معیشتی مارا یاری کرده اند. درواقع بسیاری از این نیازمندان توسط خود نیازمندان شناسایی شده اند.

وی در پایان گفت: بسیجیان ما در بسیاری عرصه های دیگر مانند علمی، ورزشی، تربیتی و... در حال خدمت رسانی به اهالی محله می باشند. مثلا در بحث علمی چندین سال است که حدود 40 درصد از دانش آموزان کنکوری محله ما با کلاس های مشاوره و هدایت تحصیلی ای که برایشان برگزار میکنیم موفق به قبولی در دانشگاه دولتی میشوند. و یا در بحث حلقه صالحین وکلاس های تربیتی و آموزشی که برای متربیان و خانواده های محله برگزار میکنیم، آمار جرائم محله حدود 20 درصد کاهش داشته است.

1

انتهای پیام/

ارسال نظرات