فرمانده سپاه استان اردبیل و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورای تبریز در پی درگذشت مداح و پیرغلام حسینی استان اردبیل حاج عسگر عزیزی کیا پیام تسلیتی صادر کردند.
کد خبر: ۹۳۹۹۹۹۷
|
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

دوبیتی خوان معروف استان اردبیل دعوت حق را لبیک گفت

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سردار محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل و سردار بابازاده قانع فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورای تبریز در پی درگذشت مداح و پیرغلام حسینی استان اردبیل حاج عسگر عزیزی کیا پیام تسلیتی صادر کردند.

در این پیام تسلیت آمده است:
درگذشت خادم با اخلاص و مداح اهل‌بیت علیهم السلام مرحوم مغفور حاج عسگر عزیزی کیا موجب تأسف و تأثر فراوان اینجانبان گردید.
آن ذاکر با اخلاص با نوای رسا و دلنشین خود عمر خویش را در مدح و رثای اهل بیت علیهم السلام خصوصا سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام سپری نمود.
اینجانبان مصیبت تأثربار فقدان این خادم با اخلاص اهل‌بیت علیهم السلام را به جامعه محترم مداحان استان اردبیل و خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال مزید غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم مسئلت داریم.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیرغلام اردبیلی
حاج عسگر عزیزی‌کیا از دو بیت‌خوانان معروف استان اردبیل است و طی چندین دهه با اشعار شعرایی همچون مرحوم استاد یحیوی، استاد انور، مرحوم استاد منزوی، مرحوم استاد حسینی (سعدی زمان)، استاد سیفی، استاد هادی و استاد غفاری عزاداران حسینی را به فیض رسانده است.

مراسم تشییع و خاکسپاری حاج عسگر عزیزی کیا، پیرغلام و مداح پیشکسوت استان اردبیل، فردا چهارشنبه از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در آرامستان غریبان اردبیل برگزار می‌شود.  
این پیرغلام اهل بیت شامگاه دوشنبه در سن ۷۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
وی در سال ۱۳۲۲ در محله زینال اردبیل و در خانواده مذهبی و عاشق اهل بیت (ع) به دنیا آمد و از سال ۱۳۳۵ یعنی از ۱۳ سالگی نوحه خوانی را شروع کرد.

 

ارسال نظرات