هفته پژوهش و فناوری با هدف ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در بین مسئولین و پژوهشگران برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۹۹۵۹۹
|
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علی اصغر یوسفی، معاون دانش و پژوهش سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز ضمن تبریک هفته پژوهش  با اشاره به تاریخچه این هفته گفت: هفته پژوهش و فناوری از سال 1379 با هدف ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در بین مسئولین و پژوهشگران در سطح کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ۲۵ آذر توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز پژوهش و فناوری نامگذاری شده است، افزود: از چند سال گذشته یک هفته به برنامه های استانی اختصاص یافته است که جشنواره دانش و پژوهش امام علی(علیه السلام) از برنامه های هفته پژوهش امسال است که ۲۳ آذر ماه برگزار خواهد شد.

یوسفی ادامه داد: در این جشنواره تمام کسانی که در حوزه فنی و مهندسی، تولید صنایع دفاعی، تعلیم و تربیت، زنان و خانواده، مواد و انرژی، علوم انسانی، تجربه نگاری و واکسن نقش آفرینی کرده اند و حضور فعال داشته اند مورد تجلیل قرار می گیرند.

یوسفی تصریح کرد: شناسایی پژوهشگران و فناوران برتر، تجاری سازی یافته های پژوهش و فناوری و تبدیل علم به ثروت و همچنین ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی، دانشگاه ها و موسسات علمی از مهم ترین ماموریت های مجموعه علمی سپاه و بسیج است.

معاون دانش و پژوهش سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز بیان کرد: پشتیبانی علمی و پژوهشی برای مواجه هوشمند انقلاب اسلامی با نظام سلطه، شبکه سازی و مدیریت دانش و پژوهش کشور بر اساس نیازهای واقعی صنعت، رفع خلاء آموزه های دینی و دانش وحیانی در علوم و فنون، تجاری سازی علوم انسانی در کشور، ایجاد ارتباط پایدار بین صنعت و معدن و مراکز علمی پژوهشی از مسائل اساسی در راهبردهای کلان سپاه، بسیج و جامعه نخبگان می باشد.

یوسفی با بیان اینکه ۲۰ پژوهش نظری در رابطه با مسائل اساسی مورد نیاز بسیج و سپاه، ۳ هزار و ۸۰۰ تجربه نگاری انجام شده و یا در حال انجام است، افزود: با توجه بر اینکه تفکر و اندیشه ورزی به شدت مورد نیاز سپاه و انقلاب در این مقطع حساس است، بیش از ۶۰ هیئت اندیشه ورز در عرصه های مختلف داریم.

وی از برگزاری همایش های تخصصی ایمنی و پدافند غیرعامل، امور خانواده و زنان و تالیف پنج جلد کتاب خبر داد و افزود: در زمان آغاز شیوع ویروس کرونا با توجه به اینکه ما با یک پدیده نوظهور مواجه بودیم و باید آن را مدیریت می کردیم کتابی با نام " تجارب مقابله با کرونا" چاپ کردیم که در این کتاب به مستند سازی چگونگی مدیریت بحران استان البرز در زمان کرونا اعم از فعالیت های فیزیکی، ضدعفونی کردن معابر، کمک های مومنانه، کمک به کادر درمان، تغسیل و تکفین اموات کرونایی و دوخت ماسک پرداخته ایم.

در پایان معاون دانش و پژوهش سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با اشاره به فعالیت های دوران کرونا خاطر نشان کرد: در ابتدا شناسائی ویروس اعم از قابلیت ها و ویژگی هایش و سپس روش های مواجه با آن جهت قطع زنجیره انتقال ویروس در دستور کار قرار گرفت، بیش از ۱۵۰ ایستگاه تزریق واکسن با مدیریت بسیج و سپاه در استان داشتیم و تحقیقات و تولید واکسن کووپارس در مجموعه سرم سازی رازی انجام گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها