جشنواره ای برای حفظ شاهرگ حیاتی گیلان؛
جشنواره بومی _محلی ؛ «سپید رود هنوز زنده است » همزمان با روز میلاد حضرت زینب و گرامیداشت روز پرستار، با جمعی از مسئولان در دهستان کیسم برگزارشد.
کد خبر: ۹۳۹۹۴۱۹
|
۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استانه اشرفیه، جشنواره   بومی _محلی ؛ «سپید رود هنوز زنده است » همزمان با روز میلاد حضرت زینب و گرامیداشت روز پرستار،  با جمعی از مسئولان در دهستان کیسم برگزارشد.

 

حمید رضایی رئیس ستاد برگزاری جشنواره" سفیدرود هنوز  زنده است"،   جشنواره‌های بومی و محلی را  فرصتی برای احیای آیین ها، رسوم و بازیهای سنتی دانست و اظهار کرد: از آنجا که برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی ظرفیتی برای پیوند نسلهای دیروز و امروز در یک جامعه است  موجب افزایش فعالیت، همدلی، سلامت و نشاط اجتماعی می‌شود که در همین راستا به منظور  ایجاد نشاط اجتماعی و توجه به ابعاد و تأثیرات فرهنگی ، اجتماعی، اقتصادی ، کشاورزی و زیست محیطی باتوجه به  اینکه رودخانه پرنعمت از مهم ترین اهداف نخستین جشنواره سفیدرود است که با عنوان (سفیدرود هنوز زنده است) در پارک ساحلی دهستان کیسم آستانه اشرفیه برگزار شد.

 

فاطمه علیزاده بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه  هم در این جشنواره  گفت: جشنواره سفیدرود با رویکرد فرهنگی اجتماعی و ارتقای نشاط اجتماعی  با نقش  آفرینی بانوان  فعال و همیشه در صحنه  و همچنین کودکان  به منظور اوقات فراغت و تفریح در پارک ساحلی کیسم بالا  برنامه ریزی شد که با حضور جمع کثیری برگزار شد.

 این جشنواره با برنامه های  شاد و مفرح برای همه خانواده های گیلانی با حضور هنرمندان بزرگی  مانند:محمود فرضی نژاد و گروه موسیقی دیلمون واجرای رسول حقدوست و نمایش آئینی  همراه بود .

 نمایشگاه متنوعی  از صنایع دستی، جشنواره غذایی محلی همراه با ورزش های بومی و محلی و غرفه کودک از دیگر برنامه های این جشنواره بود

 

 

ارسال نظرات