مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی در پروژه‌های آبرسانی مغفول مانده (مثل آبرسانی به روستاها) به کمک دولت آمده و برای آبرسانی به هفت هزار و ۲۰۰ روستا پای کار هستیم.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۵۰
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمد زهرایی صبح چهارشنبه در حاشیه آئین بهره‌برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی و تجلیل از فعالان صندوق‌های قرض‌الحسنه خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر چند ما در بسیج سازندگی متولی اشتغال کشور نیستیم ولی کمک کننده و نهاد تسهیل‌گر در این امر مهم و بازوی دولت محسوب می‌شویم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: از آنجایی که بسیج تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی است، مردم را در عرصه اشتغال‌زایی نیز به میدان آورده است و با دولت سیزدهم که رویکرد محرومیت‌زدایی و مردمی دارد همکاری ما رشد فزاینده‌ای پیدا کرده است.

زهرایی با تأکید بر اینکه ما تلاش داریم با خودباوری مردم را به صحنه کارهای میدانی در حوزه اشتغال‌های خرد خانگی بیاوریم، بیان کرد: همانطور که در سیل و زلزله پای کار آمدند در اقتصاد نیز باید پای کار بیایند که اهرم ما در این حوزه صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار اشتغال مردم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ هزار و ۲۰۰ صندوق با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو با گردش مالی سه هزار میلیارد تومان وجود دارد، گفت: سال گذشته با فعالیت این صندوق‌ها ۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

مسئول  سازمان بسیج سازندگی گفت: در سال جاری ما بر کیفی‌سازی فعالیت صندوق‌های قرض الحسنه تأکید کرده‌ایم و تمایل ما بر این است که اشتغال به سمت محصولات مزیت‌دار هر منطقه حرکت کند.

زهرایی با اشاره به اینکه صندوق‌های قرض‌الحسنه قرارگاه‌های عملیاتی مردم پایه کردن اقتصاد خرد است، اظهار کرد: با کمک مجلس محترم از محل تبصره ۱۶ تسهیلات چهار درصد به ما اختصاص یافته است که این تسهیلات هدفمند توزیع می‌شود.

وی گفت: هدف ما بر کمک به اشتغال در مناطق محروم است که خراسان‌جنوبی غیر از مرکز استان در واقع جزو مناطق محروم محسوب می‌شود و از این نظر در کمک به صندوق‌های قرض مردم استان محدودیتی نداریم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی در زمینه ورود بسیج به مشکل آب اظهار کرد: مشکل آب یکی از مسائل مهم کشور است و بسیج نیز در پروژه‌های آبرسانی مغفول مانده (مثل آبرسانی به روستاها) به کمک دولت آمد و برای آبرسانی به هفت هزار و ۲۰۰ روستا با کمک وزارت نیرو و مجلس و قرار گاه امام حسن (ع) پای کار آمده‌ایم.

زهرایی با بیان اینکه صحبت‌هایی برای تأمین آب کشاورزی پنج هزار و ۵۰۰ روستا در پروژه‌هایی چون قنات، کانال کشی و …انجام داده‌ایم، افزود: اما بسیج سازندگی در پروژه‌های بزرگ و کلان آبرسانی ورود پیدا نمی‌کند چون ماهیت کار ما کار جهادی و با مردم و مردم پایه است.

ارسال نظرات