خبرهای داغ:
معاون مطالبه‌گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:
حجت‌الاسلام خان‌محمدی خواستار استفاده از ظرفیت مردم در احیای این فرایض واجب شد.
کد خبر: ۹۳۹۷۶۷۰
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی خان‌محمدی، معاون مطالبه‌گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منكر کشور، ١٤ آذرماه در نخستین گردهمایی معاونان اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطان عفاف و حجاب ستادهای امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور كه به میزبانی شیراز برگزار شد، خواستار استفاده از ظرفیت مردم در احیای این فرایض واجب شد و گفت: اگر از ظرفیت مردم در احیای فریضتین استفاده نشود، اتفاقی در كشور نخواهد افتاد.

وی با بیان اینكه تمام ظرفیت مهم كشور در گرو استفاده از نیروی انسانی است، افزود: اگر مردم به میدان نیایند، با قوانین و بخشنامه اتفاقی كه مدنظرمان است، ایجاد نخواهد شد.

خان‌محمدی با تصریح اینکه یكی از رویكردهای ما در این معاونت استفاده از ظرفیت تشكل‌های مردمی در عرصه‌های مختلف است، تأکید کرد: امر به معروف مختص یک حیطه نیست بلکه مردم می‌توانند در همه شئون امر به معروف و نهی از منكر كنند.

معاون مطالبه‌گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منكر کشور بیان کرد: مطالبه‌گری حتی در حقوق حیوانات هم امر به معروف محسوب می‌شود، البته نه حیواناتی كه امروز به سبک غربی وارد خانه‌ها شده‌اند و اتفاقا این ظلم و تضییع حقوق حیوان است كه با تغییر ژن آن‌ها را به آپارتمان‌ها آورده‌اند.

وی اظهار کرد: سامانه‌ای جامع در حال تنظیم است تا مردم در عرصه‌های مختلف مطالبه‌گری كنند كه یكی از این حوزه‌ها، مطالبه مردم از مسئولان است که در همین رابطه گشت‌های ارشاد مدیران در راستای مبارزه با فساد تشكیل شده است.

خان‌محمدی بیان کرد: گزارش‌های زیاد و مهمی از سراسر كشور در حوزه گمركات و تأمین امنیت غذایی به نهادهای مربوطه برای بررسی و اقدام لازم داده‌ایم که آخرین گزارش مربوط به تخلف ١٢ هزار میلیاردی یكی از بانک‌ها بود كه به پلیس امنیت اقتصادی اعلام كردیم.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم امر به معروف و نهی از منكر را باید از مسئولان آغاز كنیم، نباید عفاف و حجاب را فراموش كنیم، چراکه دشمن امروز دو راهبرد داشته و در راهبرد جنگ نرم در بسیاری از جاها موفق بوده است. به‌عنوان مثال امروز مسئله طلاق و سست شدن بنیان خانواده را می‌بینیم؛ بیش از ٢٦٠ كانال فارسی زبان، ایستگاه رادیویی و كانال ماهواری با هجمه به جمهوری اسلامی، نوک پیكان خود را سست شدن بنیان خانواده گرفته‌اند.

معاون مطالبه‌گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منكر کشور افزود: سه استان قم، مشهد و شیراز از جمله مناطقی هستند كه دشمن به جد كار می‌كند و گزارش‌هایی هم مبنی بر ورود مستقیم مشروبات الكی از مرز به همین سه استان وجود داشته است.

خان‌محمدی همچنین با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جدی ما حوزه عفاف و حجاب و خانواده است، گفت: امروز یكی از اشكالات جدی كشور، رها بودن شبكه و فضاهای مجازی است كه متولی مشخصی ندارد که امید است دولت سیزدهم اهتمام جدی در این باره داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از ظرفیت مساجد و محلات را از دیگر رویكردهای این معاونت بیان كرد و افزود: اگر بخواهیم به تمدن نوین اسلامی برسیم باید به جامعه اسلامی برسیم و لازمه جامعه اسلامی هم محلات اسلامی است و محله هم اسلامی نمی‌شود مگر با احیای جایگاه راهبردی مسجد در محله.

خان‌محمدی با بیان اینکه امروز بعضی از مساجد ما كلیسا شده‌اند و یک ساعتی باز و یک ساعتی بسته می‌شوند، تأکید کرد: اگر شوراهای امر به معروف به سطح محلات و مساجد آورده و بعضی از مشكلات در همین مساجد و محلات حل شوند، دیگر به سطح شهرستان و استان و ملی كشیده نمی‌شود.

معاون مطالبه‌گری و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منكر کشور همچنین با اشاره به عرضه پوشاک نامتعارف در ویترین مغازه‌ها، بیان كرد: متأسفانه مبادی ورودی و تولید آن‌ها در كشور قانون مشخصی ندارد و نظارتی جدی هم در این زمینه وجود ندارد و باید در درون خود صنف پوشاک، توجه و نظارت شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها