شاهرود_فرماندار شاهرود در نشست الزامات ارتقاء سواد رسانه‌ای مجازی در حوزه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی، گفت: سربازان حوزه رسانه باید فعال و هدفمند و هوشمند در این مسیر قدم بردارند.
کد خبر: ۹۳۹۷۶۳۸
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷

سربازان حوزه رسانه و مجازی باید فعال، هدفمند اثرگذار در پیشرفت کشور باشندبه گزارش خبرنگار بسیج، ابوطالب جلالی در نشست الزامات ارتقاء سواد رسانه‌ای مجازی در حوزه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در موضوع آسیب‌های فضای مجازی و استفاده دشمنان از این ابزار در تخریب نظام و انقلاب اسلامی، افزود: در این راستا سواد رسانه نیاز جامعه است و در راستای این فضا قانون تعریف شده در کشور نداریم یا اندک است و دغدغه‌هایی وجود دارد و همه را مکلف می‌کند که مراقبت و دقت در این موضوع داشته باشند.
فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با اشاره به ظرفیت‌های فضای مجازی در شهرستان شاهرود و محتوای ارائه شده در این راستا گفت: نیاز و ضرورت دارد فعالین فضای مجازی در شهرستان شناسایی شوند و ظرفیت آن در حوزه‌های مختلف و قدرت ارزش آفرینی آنان سنجیده و در این مبنا استفاده درست و صحیح شود.
او با تاکید بر استفاده از این فضا توسط تصمیم سازان و تصمیم گیران و اثرگذاری این فضا بر آنان گفت: همین داده‌های فضای مجازی در اخبار قرار می‌گیرد و هر کدام یک فرصت و در کنار آن تهدید است که باید با رصد دقیق و درست مورد ارزیابی ئ استفاده قرار گیرد.
جلالی با تاکید بر اینکه هر کس پاسخگو مطالب و دیدگاه‌های های خود در این فضا باید باشد، افزود: این فضا ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی برای توسعه و بالندگی نظام دارد و از ابزار‌های مختلف باید استفاده کنیم و سامانه‌ای در فضای مجازی ایجاد کنیم تا از این فرصت‌ها برای توسعه کشور بهره‌مند شویم.
معاون استاندار سمنان با تاکید بر اینکه آسیب‌های این حوزه را می‌توان با تولید محتوا کاهش داد، اظهار کرد: باید با ایجاد قالب و ساختار تعریف شده درست در این راستا قدم برداریم و سربازان حوزه رسانه باید فعال و هدفمند و هوشمند در این مسیر قدم بردارند.
در این نشست که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و فضای مجازی این اداره کل و معاونت پلیس فتا نیروی انتظامی شهرستان، مشاور عالی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و فعالان فضای مجازی حضور داشتند، در خصوص اهداف این همایش بحث و تبادل نظر کردند.
رضا مهدیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود هدف از برگزاری این نشست را خروج از حالت انفعالی و مصرفی به معادله متقابل و فعالانه‌ای که در نهایت به نفع افراد باشد عنوان کرد و از حضور مسئولین و فعالین رسانه و مجازی تقدیر کرد.
این نشست به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها