مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان ابراز کرد: در راهیان مکتب حاج‌قاسم که از سالگرد این شهید بزرگوار شروع می‌شود زائرانی که به کرمان می‌آیند که باید نیروی آماده داشته باشیم که در این حوزه‌ها ورود کنند.
کد خبر: ۹۳۹۷۶۱۵
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،مهدی ضیاءالدینی مسؤول هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان کرمان در گفت‌وگویی اظهار کرد:  دوره پله‌های تمدن نوین اسلامی در اندیشه شهید سلیمانی برای اولین‌بار در استان کرمان شکل گرفته و تقریبا بیش از یک ماه با هسته اولیه پنج، شش نفره تشکیل شده است.

وی عنوان کرد:  این دوره با موضوعاتی مثل وحدت جهان اسلام، چهره جهانی امام زمان (عج)،  فرصت‌ها و ظرفیت‌های انقلاب در ۳ کشور هند، افغانستان و شامات، حکومت جهانی حزب‌الله و شخصیت‌شناسی سران اسلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ضیاءالدینی گفت: اساتیدی که برای دوره انتخاب شده بودند؛ ۱۰ نفر  که ۵ نفر آنها بومی استان و ۵ نفر دیگر بین‌المللی بود که متاسفانه نتوانستیم از ۲ نفراز اساتید بومی و بین‌الملل استفاده کنیم.

وی افزود: قسمتی از برنامه ما به‌عنوان برنامه ویژه در نظر گرفته شده بود که برنامه ویژه  اول‌مان در خدمت یکی از اساتید بودیم که تجربه تبلیغ در فضای بین‌الملل و کشورهای آمریکای جنوبی، آمریکای لاتین و به تعبیری

اسپانیولی زبان را داشت و برنامه ویژه روز دوم، برنامه فرهنگی بود که در گلزار شهدای کرمان در کنار مرقد مطهر شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی با حضور یکی از راویان استان، حاج‌آقا حجتی برگزار شد و برنامه ویژه سوم هم شب آخر یک دورهمی بود که ناظر به تجربیات دانشجویی که در فضای این‌الملل بوده است که شرکت در برنامه‌های ویژه اختیاری بود و در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهی دوره اعطا می‌شود.

مسؤول هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان کرمان در خصوص هدف از تشکیل دوره تصریح کرد: یک‌سری اهداف کلان ناظر به بحث تشکیل جبهه ضد استکباری در بین دانشجویان جهان اسلام و تشکیل جبهه مقاومت در بین سه کشور همسایه هند، افغانستان و عراق در دستور کار ما قرار دارد. یک اهداف کوتاه‌مدت داریم و قصد تشکیل هسته‌های بین‌الملل هسته‌های دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف استان را داریم.

وی ادامه داد: برنامه‌ها و طرح‌هایی برای گفتمان‌سازی فعالیت بین‌الملل در قشر دانشجویان داریم و حمایت از دوستانی که در زمینه‌های بین‌الملل طرح دارند را از وظایف خود می‌دانیم.

ضیاءالدینی در خصوص دومین سالگرد حاج‌قاسم نیز گفت: بسیج دانشجویی برای سالگرد برنامه‌های متنوع خوبی دارد و یک موکب بین‌المللی در استان راه‌اندازی می‌کنیم.

وی در خصوص آشنایی با گفتمان‌سازی دانشجویی توضیح داد: طرح‌های مختلفی ارائه کردیم که قصد داریم در استان به‌خصوص شهر کرمان آن را اجرا کنیم. رسالت اصلی این دوره که به میزبانی دانشگاه آزاد و با همکاری دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد، آشنایی قشر دانشگاهیان استان کرمان به‌ویژه شهرستان‌ها با مسأله بین‌الملل و گفتمان بین‌الملل انقلاب اسلامی بوده و امیدواریم که در این راستا قدمی برداشته باشیم.

رضا اسماعیل‌کاخ رئیس بسیج دانشجویی استان کرمان نیز اظهار کرد: قبر مطهر و نورانی حاج‌قاسم در استان کرمان مستقر شده است که این امر موجب شده از داخل و خارج از کشور زائران زیادی برای استان کرمان به‌ویژه شهر کرمان داشته باشیم.

وی در همین رابطه ادامه داد: لازم دانستیم در بحث هسته بین‌الملل ورود پیدا کنیم، برای جوانان  خصوصا دانشجویان خارج از استان و خارج از کشور که این ارتباط موجب شود ما در بُعدها و ماموریت‌هایی که داریم بتوانیم هم‌افزایی بیشتری داشته باشیم.

اسماعیل‌کاخ بیان کرد: ارتباط با دانشجویان عراقی در بحث اربعین امام حسین(ع) می‌تواند کمک حال باشد و برنامه‌های هماهنگ، مشترک و دوجانبه‌ای داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: لازم است یک‌سری دوره‌ها برگزار شود که جوانان و دانشجویان خود را ارتقا بدهند، نمونه آن، دوره هسته بین‌الملل پله‌های تمدن نوین اسلامی شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی است.

رئیس بسیج دانشجویی استان کرمان ابراز کرد: در راهیان مکتب حاج‌قاسم که از سالگرد این شهید بزرگوار شروع می‌شود زائرانی که به کرمان می‌آیند که باید نیروی آماده داشته باشیم که در این حوزه‌ها ورود کنند.

وی بیان داشت: این دوره ۳ روزه بوده و دانشجویان نزدیک به یک ماه قبل رایزنی می‌کردند که دوره را برگزار کنند، که در این یکی، دو هفته اخیر به اوج خود رسید و با پیگیری‌هایی که با مسؤولان داشتند، توانستند دوره را به‌خوبی برگزار کنند.

ارسال نظرات