خبرهای داغ:
استاندار گلستان:

ورود جدی و متمرکز در زمینه واکسیناسیون نتایج بهتری داشته است

زنگانه گفت: ورود جدی و متمرکز در زمینه واکسیناسیون نتایج بهتری به همراه داشته است.
کد خبر: ۹۳۹۷۵۶۴
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

ورود جدی و متمرکز در زمینه واکسیناسیون نتایج بهتری داشته است

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ علی محمد زنگانه استادار استان گلستان در هشتادمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: تا کنون بالای ۸۸ درصد جمعیت هدف استان حداقل یک دُز واکسن زده اند و البته ورود جدی و متمرکز در زمینه واکسیناسیون نتایج بهتری به همراه داشته است.

وی افزود: توجه به واکسیناسیون جامعه اتباع امور خارجه و عشایر از اهمیت بالایی برخوردار است و خصوصا برای اتباع باید به گونه ای برخورد شود که این رغبت آنها را جهت شرکت در واکسیناسیون افزایش دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: فعالیت نقطه به نقطه در زمینه واکسیناسیون و مداخله های موردی در ارتقا آمار تزریق واکسن استان نقش بسزایی دارد.

زنگانه اظهار داشت: تزریق واکسن و ایمنی جامعه واقعا جدی است و همه ما باید به شبکه بهداشت کمک کنیم و البته باید به سمت دُز سوم حرکت کنیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: خوشبختانه نظارت های تیمی خوبی از اصناف انجام می شود و اگر گزارشاتی از اعمال قانون ها پخش شود می تواند در رعایت پروتکل ها موثر باشد.

وی گفت: متاسفانه آمار ابتلا در استان رو به افزایش است و اگرچه تمام شهرستان های گلستان در وضعیت آبی قرار دارند اما عادی انگاری در شرایط فعلی ما را به سمت روند افزایشی شیوع کرونا در جامعه پیش می برد و باید رعایت پروتکل ها تقویت شود. 

زنگانه افزود: ۲۱۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۲ بیمار در icu بستری و ۱۹ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل اند و در کل هفته گذشته نیز شاهد ۲ فوتی در استان بودیم.

استاندار گلستان یادآور شد: تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر دُز اول را دریافت کرده اند و بیش از یک میلیون و ۱۶۲ هزار شهروند هر دو دُز را تزریق کردند یعنی ۸۸ درصد دز اول و ۷۰ درصد دو دز را دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: ما به نشاط جامعه اهمیت می دهیم اما اقدام شهرداری گرگان در برگزاری جشنواره پاییز هزار رنگ بدون اخذ مجوز از ستاد استانی مقابله باکرونا ضمن آنکه اقدامی ضدبهداشتی با عدم رعایت شئونات اسلامی در شهر دارالمومنین گرگان بوده، موجب جریحه دار شدن افکار عمومی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها