حجت الاسلام مهدی شجاعی ، امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه زرند در مسجد جامع افزود: امروز جامعه باید با الهام گرفتن از دستورات انبیا و اولیا الهی از ازدواج و تولید نسل استقبال کند
کد خبر: ۹۳۹۷۵۱۱
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۴

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به سبک زندگی اسلامی بیان داشت: یکی از جلوهای زندگی اسلامی تربیت فرزند و نسل پاک است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان حجت الاسلام مهدی شجاعی ، امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه زرند  افزود: امروز جامعه باید با الهام گرفتن از دستورات انبیا و اولیا الهی از ازدواج و تولید نسل استقبال کند.

حجت السلام شجاعی با نگاهی به آمار جمعیتی کشور تصریح کرد: سرمایه ی انسانی هر کشوری اقتدار کشور است, اگر کشور همه ی ظرفیت‌های معدنی، آبی وحتی هسته ای را دارا باشد ولی افرادی نباشند که استفاده کند هیچ فایده ی ندارد.

وی گفت: متاسفانه با غلبه ی روحیه مادی گرایی و رفاه طلبی واثرات تبلیغ های سوء بر علیه تولید نسل جمعیت کشور روی به پیری است ودر ۲۵ سال آینده کشور پیر می شود باید تمام مسئولان ذی ربط خطر را جدی بگیرند وبرای ازدواج آسان و تولید نسل برنامه متقن تدوین کنند.

رئیس شورا فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی در شهر با تسلیت به خانواده باز ماندگان وغفران رحمت برای در گذشتگان حادثه با توجه به مطالبه ی مردمی عرضه داشت: باید دستگاهای مسئول در بحران‌ها وارد میدان شوند و آمادگی خود را در هر برهه ی زمانی حفظ کرده ونیروها ازنظر آموزشهای ایمنی و تخصصی دوره لازم را ببینند و امکانات مورد نیاز باید فراهم  شود.

وی خاطر نشان کرد: باید حادثه ی دلخراش آتش سوزی با دقت تمام بررسی شود و جویای علت حادثه شویم که آیا در مواجه با حادثه ترک فعلی صورت گرفته؟ که منجر به جان دادن همشهریان شد، تا مردم اعتماد خود را به دستگاهای خدماتی داشته باشند.

امام جمعه زرند تصریح کرد: عمل به قانون اساسی تنها راه برون رفت از مشکلات کشور است.

وی ادامه داد: قانون اساسی کشور ما تمام ابعاد سعادتمندی مادی و معنوی انسانها را در نظر گرفته واگر نابسامانی درکشور بوجود آمده بخاطر عمل نکردن دقیق به قانون اساسی است.

حجت الاسلام شجاعی با تبریک روز جهانی معلولین بیان داشت: باید مسئولان و مدیران شهری به نوعی امور را طراحی کنند که همه جامعه از امکانات مساوی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: باید به اشخاص معلولی که در زمینه ی ورزشی، هنری، کار آفرینی درخشش دارند نگاه ویژه ای بشود تا جامعه معلولین با امید بیشتری به زندگی ادامه دهند.

امام جمعه زرند با اشاره و تبریک روز ۱۶ آذر ماه روز دانشجو عرضه داشت: دانشجویان با تعهد وتخصص و ایستادگی در مقابل استبداد جهانی و با حضور چشم گیر در عرصه های علمی و جهادی روز دانشجو را زنده نگه داشتند اند.

شجاعی گفت: صیانت از انرژی هسته ای و پیشرفت همه جانبه در عرصه ی علم و پژوهش از درخشش ویژه ی دانشجویان   است و جمهوری اسلامی مدیون رشادت‌های و زحمات دانشجویان متعهد و متخصص است.

 

ارسال نظرات