خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در آئین رونمایی از اکران فیلم«منصور» در بقاع متبرکه استان؛

فیلم «منصور» در ۱۲ امامزاده، بقعه و مسجد استان اکران می شود/آمادگی اوقاف استان جهت اجرای برنامه های فرهنگی در اماکن مذهبی

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به اینکه اوقاف آمادگی اجرای برنامه های فرهنگی در اماکن مذهبی را دارد گفت: اکران فیلم«منصور» در ۱۲ بقعه و مسجد در سطح استان اجرا می شود که افتتاحیه این مراسم امروز از امامزاده حسین(ع) آغاز می شود.
کد خبر: ۹۳۹۷۳۴۵
|
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در مراسم رونمایی از اکران سراسری مستند و فیلم های داستانی در بقاع متبرکه که در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین با حضور محمدرضا امامقلی، رئیس حوزه هنری استان قزوین، خانواده معزز شهدا، خادمین حرم امامزاده حسین و دانش آموزان برگزار شد بیان کرد: اکران فیلم های مستند و داستانی حوزه انقلاب اسلامی، یکی از اتفاقات خوبی است که با همراهی حوزه هنری و اوقاف و امور خیریه استان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه اوقاف آمادگی اجرای برنامه های فرهنگی در اماکن مذهبی را دارد گفت: اکران فیلم«منصور» در ۱۲ بقعه و مسجد در سطح استان اجرا می شود که افتتاحیه این مراسم امروز از امامزاده حسین(ع) آغاز می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: یکی از کارکردهای اماکن مذهبی برگزاری مراسمات فرهنگی است. در گذشته نه چندان دور بسیاری از برنامه های فرهنگی و اجتماعی از قبیل اکران فیلم و مستندات در مساجد برگزار می شد اما متاسفانه کج سلیقگی متولیان این حوزه موجب حذف این برنامه ها از اماکن مذهبی شد و کارکرد مساجد متاسفانه در حد یک سخنرانی ماند و این کارکرد اجتماعی از رونق افتاد.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: به همت حوزه هنری استان و همراهی اوقاف و امور خیریه استان، یکی دیگر از تولیدات حوزه هنری با عنوان «همسایه آقا» که به صورت نمایش صحنه ای«تئاتر» می باشد نیز به زودی در اماکن مذهبی برگزار خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم این ظرفیت ایجاد شود که بتوانیم ارزش های اسلامی و دینی را با زبان هنر در اماکن مذهبی تبیین نماییم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها