خبرهای داغ:
شاهرود_امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دانشجویان از دهه ۳۰ به بعد قشری تأثیرگذار در جامعه به شمار می‌روند، تأکید کرد: امروز مهمترین مطالبات آنان باید پیشرفت علمی کشور باشد.
کد خبر: ۹۳۹۷۱۶۲
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

مهمترین مطالبات امروز دانشجویان باید پیشرفت علمی کشور باشدبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با اشاره به اینکه مسوولان پاسخ به خواسته‌های به حق مردم را در اولویت کار‌های خود قرار دهند، بر ضرورت توجه به عوامل فریب دشمن تاکید کرد و افزود: نباید مطالبه‌گری طوری عنوان شود که دشمنان ایران اسلامی سوء استفاده کنند، مانند اتفاقاتی که در اصفهان رخ داد که ابتدا خواسته‌های کشاورزان درست عنوان شد، اما پس از چند روز شاهد رخداد‌هایی بودیم که دیگر مطالبه کشاورزان نبود.
او در بخش دیگر صحبت‌های خود به ترکیب شورای نگهبان اشاره و ابراز کرد: اعضای این شورا برای دوره‌های ۶ ساله انتخاب می‌شوند و در این جایگاه حساس باید تلاش شود خلاف قانون اساسی کاری انجام نشود.
امام جمعه شاهرود همچنین به فرارسیدن روز جهانی معلولان اشاره و تصریح کرد: یکی از وظایف مهم مسوولان اجرای قانون سه درصد اشتغال معلولان در اداره‌ها است که هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.
امینی با تأکید بر اینکه اجرای این قانون باید جدی گرفته شود، افزود: این حق نه به عنوان ترحم بلکه با افتخار و بدون منت باید برای معلولان درنظر گرفته‌شود.
او همچنین در بخش دیگر صحبت‌های خود به مشروعیت بیمه اشاره کرد و گفت: بیمه در زندگی امروز یکی از واجبات به شمار می‌آید و مشروعیت آن از سوی بسیاری از فقیهان تأیید شده است.
امام جمعه شاهرود درباره نام‌گذاری ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو نیز یادآور شد: دانشجو به عنوان نسل فرهیخته باید آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری را همراه با واقع بینی بیاموزد و بدون تهمت، توهین و تنش و با رعایت ادب خواسته‌ها را مطرح کند.
امینی با بیان اینکه دانشجویان از دهه ۳۰ به بعد قشری تأثیرگذار در جامعه به شمار می‌روند، تأکید کرد: امروز مهمترین مطالبات آنان باید پیشرفت علمی کشور باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها