شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی از روند توزیع کالاهای اساسی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان گلایه کردند و گفتند عاملان توزیع این کالاها از طریق رسانه ها به مردم معرفی شوند.
کد خبر: ۹۳۹۷۱۴۱
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، ششم آذر ماه ۱۴۰۰ بود که مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از هفته قبل تاکنون ۲۶۰ تن مرغ منجمد، ۱۵۰ تن برنج پاکستانی، هندی و تایلندی، ۱۰۵ تن روغن پخت و پز و ۲۶۵ تن روغن سرخ کردنی به نرخ دولتی در بین عاملان استان توزیع شد.

وی همچنین قیمت هر کیلو مرغ منجمد را ۲۰ هزار تومان،  برنج هندی ۱۱۲۱ کیسه ۱۰ کیلویی هر کیلو ۱۸۵۰۰ تومان ، برنج پاکستانی ۱۰ کیلویی هر کیلو ۲۰۵۰۰ تومان و برنج تایلندی را هر کیلو ۱۲۵۰۰ تومان اعلام کرد.

شب گذشته نیز مدیر کل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی خبری اخبار ۲۰ شبکه دنا از توزیع گسترده اقلام ضروری از جمله مرغ ، برنج، روغن ، شکر و ... در سطح استان خبر داد.

الیاس تاج الدینی گفت: هم استانی های عزیز می توانند با مراجعه به عاملین توزیع اقلام ضروری و تنظیم بازاری کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه انبارها از اقلام ضروری پر است،گفت: تا پایان سال کالاهای اساسی و تنظیم بازار در سطح بازار استان از طریق عاملان توزیع می شود.

در همین خصوص شماری از شهروندان هم استانی امروز در تماس با خبرنگار بسیج اعلام کردند که تاکنون هیچ یک از اقلام ضروری در سطح شهرستان ها توزیع نشده است و از مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد درخواست کردند تا عاملان توزیع کالاهای تنظیم بازار در نقاط مختلف استان را به مردم معرفی کنند.

شهروندان می گویند معلوم نیست کالاهایی که جهاد کشاورزی استان خبر از توزیع آنها در سراسر استان می دهد در کجا توزیع می شود و بدست چه کسانی می رسد که مردم از آنها بی اطلاع هستند. 

الیاس تاج الدینی مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد دقایقی قبل در تماس تلفنی با خبرنگار بسیج گفت: کار توزیع کالاهای اساسی در مناطق مختلف استان در حال انجام است و از روز شنبه عاملین توزیع این کالاها( به تفکیک هر منطقه و شهر) برای اطلاع رسانی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

وی بیان کرد؛ سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کالاهای اساسی ۶۰ تن در هفته است که این میزان بنا به نیاز مردم می تواند افزایش پیدا کند .

تاج الدینی ابراز داشت؛  کالاهای اساسی تنظیم بازار شامل برنج ،روغن و مرغ منجمد است که قیمت هر کیلو مرغ منجمد ۲۰ هزار تومان،  برنج هندی ۱۱۲۱ کیسه ۱۰ کیلویی هر کیلو ۱۸۵۰۰ تومان ، برنج پاکستانی ۱۰ کیلویی هر کیلو ۲۰۵۰۰ تومان، برنج تایلندی هر کیلو ۱۲۵۰۰ تومانی، روغن یک و نیم لیتری سرخ کردنی ۲۲۵۰۰ تومان و روغن پخت و پز ۲۱۵۰۰ تومان باید به دست مصرف کننده برسد .

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کاسبان امین و مورد اعتماد مردم از طریق بسیج اصناف استان در نقاط مختلف شناسایی شده اند و کالاهای تنظیم بازار از طریق این کاسبان در  اختیار مردم قرار می گیرد.

وی افزود: بنا به تشخیص فرمانداران و بخشداران تعداد عاملان و فروشگاه های توزیع کالاهای اساسی در مناطقی که نیاز است نیز افرایش پیدا می کند.

وی گفت؛ در تلاش هستیم که با فراهم کردن زیرساخت ها بتوانیم کالاهای اساسی را از طریق فروش اینترنتی بدست مصرف کننده برسانیم.

انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات