خبرهای داغ:
امیر سرتیپ چیت فروش اظهار داشت: شهید منصور ستاری، یک تکنوکرات حرفه ای بود که بعد از شهادت او از زبان دشمنان ایران در تمام دنیا گفته شد: ارتش ایران قوی ترین فرمانده نظامی خود را از دست داد.
کد خبر: ۹۳۹۷۱۳۱
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مراسم تجلیل از خانواده شهدای شاخص قزوین و شهدای مدافع حرم با حضور امیر سرتیپ غلامحسین چیت فروش، مشاور فرماندهی نیروی هوایی ارتش،آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و جمعی از مسئولین لشگری در سالن ۲۹ فروردین برگزار شد.

در این مراسم، امیر خلبان غلامحسین چیت فروش، مشاور فرماندهی نیروی هوایی ارتش ضمن تقدیر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران لشگر ۱۶زرهی قزوین در جمع پرسنل این مجموعه اظهار کرد: امام خمینی(ره)، در سال ۴۲ و در یکی از سخنرانی‌های تاریخ انقلاب، روحانیت و شهر قم خطاب به شاه که در کتاب صحیفه نور هم به آن اشاره شده فرمودند" اگر کشور دست ما باشد ۱۰ ساله هواپیما می سازیم." در سال ۵۷ انقلاب شده است، هواپیمای آذرخش سال۶۷ پرواز کرده است.

مشاور فرمانده نیرو‌ی هوایی ارتش در ادامه بیان کرد: امام خمینی(ره) به دور از شعارهای دنیایی و با هدایت الهی سخن می گفتند تا ما حقیقت تاریخ را ببینیم. در آن زمان شرکت های سازنده هواپیما از انگشتان دست کمتر بود. در این انقلاب، این اتفاق رخ داد که امروز در صنعت هوایی جزو برترین های جهان هستیم.

امیر چیت فروش یادآور شد: وزیر دفاع آمریکا یکی ازعناصر مهم ایجاد جنگ تحمیلی علیه ایران بود که با تحریک، تطمیع و هدایت صدام او را مجاب به تجاوز به ایران کرد. ۵۵ هزار مستشار نظامی آمریکایی برای پیشبرد این جنگ به ایران آمده بودند.

خلبان نیروی هوایی ارتش اذعان کرد: سرلشگر آمریکایی فرمانده صنایع هوایی بود. آمریکایی ها در رسانه های دنیا فروپاشی ارتش و نیرو هوایی ایران را طی ۲ الی ۳ ماه اعلام کردند.

مشاور فرماندهی نیروی هوایی ارتش در ادامه خاطر‌نشان کرد: ما با کمک یک چهره‌ ویژه به نام تیمسار صفری، مغز متفکر، انقلابی و عملیاتی ویژه که در بطن فیلم منصور به عنوان سرمدی معرفی شده و عضو تیم آکروجت ارتش در دوران پهلوی بود، موفق به ساخت هواپیما شدیم. هواپیما‌ها را خودمان سرویس و چک کردیم. مقام عظمای ولایت، حضرت امام خمینی(ره) بارها در سال ۵۸ فرمودند که من کسی به جز صفدری نمی‌شناسم.

این مسئول نظامی بیان کرد: شهید ستاری، تیمسار صفری، که زمانی جانشین شهید فکوری بوده را به فرماندهی شرکت هواپیماسازی اوج ۱۱۰ منصوب کرد که ماحصل آن ساخت هواپیمای جنگنده آذرخش بود. در آن زمان جز شرکت اوج نهاجا (اوج ۱۱۰) هیچ شرکتی موفق به ساخت این هواپیمای جنگنده نشده بود.

وی افزود: شهید منصور ستاری، یک تکنوکرات حرفه ای بود که بعد از شهادت او از زبان دشمنان ایران در تمام دنیا گفته شد: ارتش ایران قوی ترین فرمانده نظامی خود را از دست داد.

سرتیپ چیت فروش تصریح کرد: وقتی فرمانده نیروی هوایی پاکستان جهت دیدار با تیمسار ستاری به ایران آمده بود گفت:"خوشحالم و افتخار می کنم که من قوی ترین فرمانده نیرو هوایی جهان را در آغوش گرفتم." که این جمله تیتر روزنامه‌های دنیا در آن زمان شد.

مشاور نظامی ارتش اذعان کرد: آمریکا یک پیچ چرخ هواپیما به ما نمی داد. پیچ‌هایی که تکنولوژی بالایی در ساخت آن بکار رفته بود. هواپیما ساختیم. درسال ۵۷ تست شد؛ منطقه، شورای خلیج فارس و دنیا دید.

این مسئول نظامی گفت: هواپیماهای کشورهای مختلف دنیا در شرق و غرب و آمریکا یک سیستمی است اما به همت شهید ستاری، ایران به عنوان اولین و تنهاترین کشور توانست هواپیمای دو سیستمی و فوق تخصصی بسازد. سیستمی تماما غربی که درهواپیماهای اف ۱۴، سوخو و دیگر هواپیماهای جنگنده ساخته شده در نیا را شهید ستاری توانست در ایران بسازد. او یک نابغه بود.

امیر سرتیپ چیت فروش در پایان خاطر نشان کرد: بنیانگذار آن هواپیماسازی، تیمسار صفری بود که شبانه روز دور از خانواده در تحقق این مهم تلاش می کرد؛ هواپیمایی که بال نداشت. قدرت های برتر دنیا معتقد بودند امکان ندارد ایران بتواند این قطعه را پیدا کند و یا بسازد. تیمسار صفری با کالبد شکافی و مهندسی معکوس هواپیمای اف ۱۴خود موفق به ساخت آن شد و گفت:" پیچیده‌ترین قطعه اف ۱۴ را می سازم." اساس کار ارتش بر محرمانه بودن آن است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها