خبرهای داغ:
تبریز- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بدون توجه عمیق به فرهنگ هیچ ساحت دیگری در اجتماع قابل اصلاح نیست، گفت: حتی معضلات اقتصادی و اجتماعی و دیگر مشکلات، ریشه فرهنگی دارند.
کد خبر: ۹۳۹۷۰۹۳
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن شعبانی در همایش اصلاح ساختارهای فرهنگی کشور در تبریز افزود: رواج دادن مباحث عمیق علمی در کشورمان زمان بر است و متأسفانه حتی در عرصه فرهنگی مسئولانی که باید تمام تمرکز خود را به مسائل فکری و فرهنگی اختصاص دهند گرفتار جو روز جامعه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بدون توجه عمیق به فرهنگ هیچ ساحت دیگری در اجتماع قابل اصلاح نیست، ادامه داد: حتی معضلات اقتصادی و اجتماعی و دیگر مشکلات، ریشه فرهنگی دارند.

حجت الاسلام شعبانی از بی توجهی به حوزه‌های فرهنگی در برخی از دوره‌ها انتقاد کرد و افزود: این غصه‌ای است که هر زمانی و هر جایی که خواستند مسئله‌ای را بی اهمیت نشان بدهند آن را به موضوع فرهنگ ربط دادند.

دبیر جبهه انقلاب اسلامی استان با اشاره به اینکه تشکیل ساختار نظام عمومی کشور با اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی امکان پذیر است، افزود: عرصه فرهنگی نیازمند هزینه است اما شرط آن، داشتن برنامه و فکر صحیح است و نباید تنها پول برای بخش فرهنگ اختصاص داده شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بیان کرد: اگر یک نظام عمومی جامعه را مد نظر قرار دهیم اما فرهنگ را در آن دخیل نکنیم با یک ساختار کاریکاتوری روبرو خواهیم شد که هیچ سنخیتی با هم ندارند.

وی با بیان اینکه همواره باید در ساختار فرهنگی هویت مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: هویت ما با افتخار ایرانی و اسلامی است، جان فرهنگی یک جامعه هویت آن بوده و همه چیز از آن نشأت می‌گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر مطالبات رهبر معظم انقلاب گفت: مطالبه رهبری در مرحله اول از نخبگان جامعه است و نخبگان باید برای اصلاح ساختارهای فرهنگی کشور پیشقدم شوند.

حجت الاسلام شعبانی افزود: اگر شناخت و باور هویت یک جامعه به درستی شکل نگیرد، نا فرهنگ و فرهنگ نما جای نفس کشیدن را برای فرهنگ اصیل تنگ‌تر خواهد کرد.

وی ادامه داد: هویت بانوان ما عفت و حجاب است اما اگر زمانی حس کردیم که نفس این فرهنگ به شمارش افتاده باید به ساختارهای فرهنگی کشور توجه کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: همه نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای در اختیار جمهوری اسلامی است اما می‌بینیم که برخی از ارزش‌ها کم رنگ شده است چرا که مکانیزم ایجاد شده در عرصه فرهنگ درست عمل نمی‌کند.

دبیر جبهه انقلاب اسلامی استان گفت: پس از گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مبانی لیبرالیستی در محافل آکادمیک و دانشگاهی ترویج داده می‌شود در حالی که این تعارض و تناقض‌ها ما را به گم گشتگی هویتی خواهد رساند.

حجت الاسلام شعبانی گفت: ما نیازمند ترکیب وحی، عقل و تجربه بشری هستیم و در اصلاح ساختارهای فرهنگی باید به این سه مؤلفه توجه کرد.

ارسال نظرات