فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هنر، شاهکار و اعجاز ولایت در این ۴۳ سال این بوده که این ملت را از میان توطئه های سخت و سنگین و همه جانبه نجات داده است.
کد خبر: ۹۳۹۷۰۲۵
|
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز پنجشنبه در اجلاسیه نهایی کنگره سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: ملتی که از ارزش های سرزمینی و عقیدتی خود در برابر استعمارگران دفاع نکند، بدون شک ذلیل خواهد شد.

وی یادآور شد: دفاع مقدس هشت ساله برای ملت ایران یک آزمایش الهی بود و ایرانیان غیور و سلحشور از این برهه حساس و خطیر با سربلندی بیرون آمدند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس زیباترین و جامعه ترین جلوه های رشادت و همبستگی ملی ایرانیان را به نمایش گذاشت و در این میان مردم استان ایلام حماسه ای را رقم زدند که تا ابد جاودانه و ماندگار خواهد بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ایلام تنها سرزمین شهیدان ایلامی نیست، کوه‌ها و دشت های این دیار مفتخرند که بر قامت و صورت شهیدان والامقام بوسه زده و نجواهای شبانه رزمندگان عارف و مجاهد همچنان از جای جای این استان شهیدپرور به گوش می رسد.

سردار سلامی یادآور شد: ایلامیان همیشه قهرمان با تاسی به سیره امیرالمومنین(ع) که اگر ملتی در برابر دشمن متجاوز سر تسلیم فرود آورد ، ذلیل می شود با بسیج تمامی اقشار بویژه ایلات و طوایف در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند و اجازه ندادند وجبی از این سرزمین زرخیز به تصرف دشمن در آید.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا و سردمداران استکبار جهانی در ۴۳ سال از عمر انقلاب از تلاش برای خالی کردن سفره عزت ملت ایران دست برنداشته است.

سردار سلامی تاکید کرد: شهدا نه تنها درجوار رحمت الهی زنده  و ناظر هستند و ارتزاق می کنند و این‌جنبه ملکوتی شهادت است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) کشور ادامه داد: عظمت شهادت ملت ایران اسلامی، آزاد کردن ملتها و شکست دادن شیاطین عالم است، دلیل و برهان بر صبر و شکیبایی در برابر دشمنان نظام و انقلاب است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر شهیدان آن دوران باشکوه نبودند که به ما ایستادگی، شجاعت قدم و شکیبایی را بیاموزند امروزه نمی توانستیم در مقابل دشمنان در بیش از چهار دهه از عمر برکت انقلاب و نظام ایستادگی کنیم.

سردار سلامی افزود: همه این را می دانند که نقشه استکبار، نقشه سیاسی امریکا برای ملت ایران ظرف ۴۳ سال گذشته نقشه هایی خطرناک، وسیع و توام با توطعه های عمیق برای شکست دادن ملت ما بوده است.

وی بیان کرد: باید باور کنیم که در این‌مدت از عمر بابرکت انقلاب و نظام لحظه ای نبوده است که آمریکا و هم‌متحدانش با آرایش نظامی، سیاسی، اقتصادی و عملیات روانی و جنگی را علیه ملت ما شکل دادند و برای پشیمان کردن مردم از انقلاب و خسته کردن مردم و خالی کردن سفره عزت مردم دست از تلاش و توطعه برنداشتند و نمیدارند.

سردار سلامی گفت: هنر و شاهکار و اعجاز ولایت در این ۴۳ سال از عمر با برکت انقلاب این بوده است که این‌ملت را از میان توطعه هلی سنگین و همه جانبه نجات داده و آزاد کرد.

سردار سلامی یادآور شد: قدرتی که درمقابل ایران اسلامی ایستاده است اما در حال عقب رفتن است و ما به وضوح آثار عقب نشینی انها را می بینیم اما ملت ایران اسلامی دشمن شناس هستند و همیشه با خشم خود دشمنان را ناکام گذاشته اند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: مردم ولایتمدار استان های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و کردستان مردمانی نبودند که از دشمن بترسند محکم ایستادگی کردند و تا اینکه جنگدبا هنرنمایی شهیدان به پایان رسید.

شهدا با اخلاص خود به حیات اسلام عزت بخشیدند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  گفت:  شهدا با اخلاص، جانفشانی و مجاهدت های خود به حیات اسلام عزت بخشیدند، چرا که هر حفره کوچک در تمامیت ارضی کشور در هر طولی از جغرافیای یک ملت  می تواند نقطه هجوم قدرت های بزرگ استبداد گر برای اشغال یک سرزمین باشد.

سردار سلامی اظهار داشت: باید  راه را در همه نقاط برای دشمن بست که این هنر  مردم شریف، بزرگ و حماسه آفرین ایلام است این هنر دیار بزرگانی است   که سه هزار شهید را تقدیم را انقلاب کردند. 

وی افزود:  اگر چنانچه این تعداد شهید ایلام در در واقع عاشورای سال ۶۱ هجری بودن هرگز امام حسین ( ع ) در میان نبرد تنها نبود و اهل بیت حرم به اسارت نمی رفتند.

سردار سلامی ادامه داد: اگر به تعداد شهدای ایلام در کوفه بودند امام علی ( ع ) ضربت نمی خورد و امام حسن مجتبی در قلب نبرد در مقابله با سپاه معاویه تنها نمی ماند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  تاکید کرد: حوادث و وقایع از صدر اسلام تاکنون درسی تلخ و عبرت آموز برای ملت ایران است و اگر مسلمانان سستی کنند و امام و پیشوای خود را در قلب خطرات تنها بگذارند آن گاه کافران بر مسلمانان غلبه می کنند.

وی بیان داشت: مردم ایران و جوانان عزیز اسلام پس از انقلاب تاکنون ثابت کردند که پای آرمان انقلاب و امام ( ره ) هستند.

سردار سرلشکر سلامی افزود:  اگر شهیدان نبودند ما را از جغرافیایی سیاسی جهان حذف می کردند و همانگونه قبل از انقلاب در میدان اسارت برده برداری مدرن محصور کردند و انقلاب بود که این مردم را از اسارت خارج کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  تصریح کرد:عظمت شهیدان بود که به اسلام حیات جاودان  دوباره پیدا کرد و پرچم اسلام به اهتزاز در آید و تا ابد ماندگار باشد.

سردار سلامی یادآور شد: ایران اسلامی سرشار از منابع ، هوش ، استعداد،  مکتب  ، شور و شعور انقلابی است و با این ویژگی های ممتاز از دشمنان ترس و واهمه ای ندارد.

وی اضافه کرد: فرار آمریکایی ها از افغانستان نشان داد آنها از سایه می ترسند ، درحالی‌که قدرت ایران عین واقعیت بوده و سایه نیست.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضور مردم در صحنه به کارگزاران نظام مایه قوت قلب و آرامش خاطر می دهد تا با قدرت بیشتری برنامه ها را برای توسعه همه جانبه نظام ادامه دهند.

سردار سلامی تاکید کرد: نیروهای مسلح پیشمرگ ملت ایران هستند و خود را برای هرگونه تهاجمی از سوی دشمنان آماده کرده اند و همچون ۴۳ سال گذشته اجازه تعدی به این سرزمین را نخواهند داد.

سردار سلامی ادامه داد: ما تسلیم نمی شویم، ما پیش می رویم، ما دشمن را میشکنیم و این عهد ما با شهیدان است.

وی گفت: ملت ایران در تهاجم فرهنگی ایستادند، جوانان مساجد و نماز را ترک نکردند، زنان و دختران عفیف ما چادر و روسری را از سر بر نداشتند و پژواک صدای بیگانه نشدند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: درود بر  شرف دختران و زنانی که اینگونه فاطمه وار در میدان نبرد ایستادند و زیباترین، دل انگیز ترین و ستایش برانگیز ترین رفتار یک ملت است.

وی با ذکر اینکه دشمن با همه نیتهای شوم اما از کلامی شیک و عامیانه پسند استفاده می کند ادامه داد: انچه بر زبان و در قلب دشمنان است متفاوت است.

سردار سلامی با ذکر اینکه دشمن در دلهایشان آرزوی از بین بردن ملت دارند ولی در زبان خود را حامی ملت ایران می دانند افزود: آنها قوم زور هستند و ایران بخوبی انهارا می شناسند و ملت ما اگاه بوده و فریب افکار شیطانی انها را نخواهند خورد.

وی با اشاره به تحریم های اقتصادی دشمن گفت: شما از طرفی تحریم دارید و از طرف دیگر عید نوروز پیام تبریک می فرستید، شما فکر می کنید ملت ایران شما را نمی شناسد؟

فرمانده سپاه پاسداران کشور گفت: ما مشکلاتمان را داخل خود کشور حل می کنیم، می دانیم مشکلات هست، کدام‌کشور است که مشکل نداشته باشد؟ آیا آمریکا مشکل ندارد؟ آیا میلیونها کارتن خواب ندارد؟ ایا توانسته برای همه خدمات بهداشتی و درمانی فراهم کند؟ چقدر بی خانمان و افراد بیکار دارند؟

وی گفت: نیروهای پلیس شما تحت مدیریت و مسوولیت شما خانه های فقرا را حراج و مصادره می کند اما ما در ایران برای فقرایمان خانه می سازیم و تا انچه در توان داریم در این زمینه خدمت می کنیم.

سردار سلامی ادامه داد: مسوولان ما بدون هیچگونه احساس خطری  بین مردم هستند و با ابروی خود پل ارتباط با مردم می شوند تا عزت را به انها بدهند.

وی گفت: مملکت ایران مملکت شهادت است و همانگونه که فرمانده پر افتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی هم اعلام‌ کردند ما ملت شهادت هستیم و امام راحل نیز فرمودند: ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ملت ایران دشمن را می شناسد و امروز  دشمن تلاش دارد از شهادت سو استفاده کند ولی انها در جغرافیا و تهاجم سیاسی عقب نشسته و شکست خورده اند.

وی بیان کرد: آنها فکر می کنند ملت ایران حرفهای انها را می شنوند ولی بدانند که مردم فهیم، عزیز، شریف و دشمن شناس ایران جای دوست و دشمن را عوض نخواهند کرد.

سردار سلامی خطاب به دشمنان گفت: به دشمنان می گوییم  کنار بروید چراکه شما بارها خشم ملت ایران را دیده اید.

وی اظهار کرد: امروز کشور ایران در حال پیشرفت در همه عرصه های علمی، فنی، اقتصادی و غیره بوده و اکرچه مشکلات وجود دارد ولی تلاش برای حل انها فراوان است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) کشور تاکید کرد: ما میدان را ترک نمیکنیم و چون همیشه در صحنه هستیم هم بر دشمن و هم بر مشکلات پیروز خواهیم شد.

سردار سلامی یادآور شد: ایران اسلامی سرشار از منابع ، هوش ، استعداد،  مکتب  ، شور و شعور انقلابی است و با این ویژگی های ممتاز از دشمنان ترس و واهمه ای ندارد.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: فرار آمریکایی ها از افغانستان نشان داد آنها از سایه می ترسند ، درحالی‌که قدرت ایران عین واقعیت بوده و سایه نیست.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضور مردم در صحنه به کارگزاران نظام مایه قوت قلب و آرامش خاطر می دهد تا با قدرت بیشتری برنامه ها را برای توسعه همه جانبه نظام ادامه دهند.
سردار سلامی تاکید کرد: نیروهای مسلح پیشمرگ ملت ایران هستند و خود را برای هرگونه تهاجمی از سوی دشمنان آماده کرده اند و همچون ۴۳ سال گذشته اجازه تعدی به این سرزمین را نخواهند داد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ارزش صبر شما پدران، مادران ، برادران و فرزندان شهدا از خود شهادت  کمتر نبود.
سردار سلامی افزود: آنها به آرزوی خود می رسیدند وقتی شهید می شدند و شما آرزوی خود را از دست می دادید.

وی اظهار داشت: درود بر شما  خانواده های عزیز شهیدان که اینچنین آرام، شاکر، صبور و مقاوم ایستاده اید وشهدا به شما و کشور ما نورانیت و آرامش بخشیدند.
سردار سلامی گفت: توطئه ها ادامه پیدا کرد ، هرچند جنگ در جبهه نظامی تمام شد و در خیال دشمن هم دیگر اندیشه تهاجم به این سرزمین حتی شکل نمی گیرد.
وی اضافه کرد: ایران انقلابی  از ایران آنان زمان قدرتمند تر است و هر دشمنی می داند اینجا سرزمین اشغال شدنی نیست، دیگر کسی نمی تواند بر این مردم پیروز شود.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان راه را منحرف کردند و با جنگ روانی و اقتصادی یا تحریم اقتصادی یک جنگ دیگر علیه ملت ایران به راه انداختند.
سردار سلامی اظهار داشت: تهاجم اقتصادی و تحریم ها، یک توطئه علیه ملت ایران از سوی کشورهای استکباری بود.
وی یادآور شد: این ایستادگی مردم در جنگ اقتصادی، کمتر از دفاع مقدس نیست.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به عنوان یک خادم کوچک به ملت ایران می گویم این است که استقامت شما در مقابل این مشکلات و مخاطرات که شما بزرگتر و وسیعتر از این مشکلات هستید و ارزش کار شما کمتر از دفاع مقدس کمتر نبود.
سردار سلامی اظهار داشت: در این جنگ اقتصادی همه مردم ایران جنگیدند، همه با نسبت برابر در این جنگ مقاومت کردند و امامشان را مقتدا قرار دادند که اگر کشوری فکر تهاجم به این کشور داشته باشد، محکوم به فنا است.
وی افزود: در استقامت، یک ملت بزرگ می شود، شکست ناپذیر می شود و اینکه ملت ایستاد، قدرت خود را به رخ دشمن کشید.
وی افزود: هنر رهبری در این بود که دشمن را فرسوده کرد جلال دشمن را گرفت، قدرت را از دشمن گرفت.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبر دشمن را ضعیف و ناتوان کرد، دست های او را بس، راهکارهای او را مسدود کرد و برگزیده روی میزش را به بایگانی فرستاد.
سردار سلامی اظهار داشت: من شاید با احساس سخن بگویم ولی احساسی سخن نمی گویم ، ملت ایران باید بداند در موقعیت حساسی از تاریخ ایستاده است.
وی افزود: شما مردم با اراده ملی از مشکلات عبور کردید، ما در حال پیشرفتیم ، با مشکلات درگیریم اما مخاطرات پشت سر گذاشته ایم، مشکل با مخاطره فرق می کند.
وی اظهار داشت: این دشمن است که از کیلومترها دورتر صدای قدرت شما و صدای بچه های شما را می شنود.
سردار سلامی گفت: شما دست دشمن را در تحریم با ایستادگی خود بسته اید، شما تسلیم نشدید.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: می دانم جوان شما هرگز حسرت نمی خورد،
این پیام شهیدان است زیرا شهیدان، شهید شدند که ما در جنگ پیروز شویم.
سردار سلامی افزود: دشمن می خواست چهره اقتصادی ایران، چهره ای ضعیف باشد، می خواست ملت ایران را فقیر و ناتوان ، آواره ومظلوم کند.
وی افزود: مردم ایران دشمن را دیده اند و می شناسند، مردم و سرزمین سوریه و عراق را دیده اند.
وی تاکید کرد: ما تسلیم نمی شویم ، ما پیش می رویم ما دشمنان را  شکست می دهیم و این عهد مابا شهیدان است.

ارسال نظرات