خبرهای داغ:
مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛
امیری نژاد گفت: جنگ روایت‌ها، قدرت تولید محتوا و تبیین آن در زمان مناسب با روایت جذاب و هنرمندانه است و برای پیروزی در جنگ روایت‌ها علاوه بر شناخت دقیق دشمن، باید باور قلبی به این جنگ داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۹۷۰۲۲
|
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مرتضی امیری نژاد، مسئول سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا، در کارگاه سواد رسانه ای با موضوع جنگ روایت ها، جنگ روایت ها را مهمترین مؤلفه جنگ تمام عیار نرم و هیبریدی دانست و گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران پس از عبور از جنگ سخت، جنگ فرهنگی و نرم و جنگ اقتصادی وارد جنگ هیبریدی با دشمنان شده است. نظام سلطه از همه ظرفیت ها، قابلیت ها، توانمندی ها و امکانات خود تحت عنوان جنگ هیبریدی یا ترکیبی که جنگی پیچیده و هوشمندانه می باشد، برای به زانو درآوردن نظام اسلامی بهره گرفته است و جنگ روایت ها از مهم ترین مؤلفه های این جنگ تمام عیار نرم و هیبریدی می باشد.

وی در ادامه افزود: برنده شدن به خاطر « روایت غالب » را پیروزی بدون جنگ تعبیر می کنند. جنگی که با قدرت تولید معنا و روایت و قدرت رسانه صورت می گیرد و طبیعی است که در عصر رسانه و اینترنت، روایت غالب تعیین می کند پیروز نهایی میدان نبرد کیست.

امیری نژاد، به «ساخت روایت» و « کنترل روایت» در جنگ روایت ها اشاره کرد و گفت: جریانی در عرصه فکری و ذهنی پیروز است که بتواند روایت بسازد و کنترل روایت را به دست بگیرد و روایت خود را تثبیت کند. کسی که روایت اول را ارائه می دهد و تثبیت می کند، چه از ایدئولوژی چه از اتفاقات جاری، افکار را تصاحب می کند و می تواند سیاست های خود را بر آنها تحمیل کند.

مسئول سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) بوئین زهرا، در پایان سخنان خود، به چگونگی پیروزی در جنگ روایت ها اشاره کرد و گفت: پیروزی در جنگ روایت ها؛یعنی پیروزی در جنگ تحریف و پیروزی در جنگ تحریف یعنی پیروزی در جنگ تحریم و شکست دادن دشمن است.

امیری نژاد گفت: در حقیقت جنگ روایت‌ها، قدرت تولید معنا و محتوا و تبیین آن در زمان مناسب با روایت اول، جذاب و هنرمندانه است و در این جنگ دشمن به انتشار هدفمند اخبار و گزارشات می‌پردازد، برای پیروزی در جنگ روایت‌ها علاوه بر شناخت دقیق و عمیق دشمن در این میدان، باید باور قلبی به این جنگ داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها