رئیس مجلس شورای اسلامی در کاشمر:

در کنار دولت برای کمک و یاری به مردم هستیم/ کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه در اصلاح ساختار غلط اقتصادی است

قالیباف گفت: در کنار دولت هستیم تا کمک کنیم بار سنگین مسئولیت اجرا بر عهده اوست ولی همیشه به‌عنوان یک ناظر دلسوز و حساس نسبت به اجرای قانون و تحقق آن در میدان هستیم.
کد خبر: ۹۳۹۷۰۲۰
|
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در کاشمر، محمدباقر قالیباف در آیین بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) با اشاره به اینکه این مرد واقعاً مجلس را تبدیل به خانه ملت کرد، افزود: شهید مدرس فقط از خدا می ترسید نه افراد و شخصیت ها و در ادامه این مسیر از هیچ مصلحتی جز تشخیص در راه  حق و عزت مسلمانان گامی برنداشت. 

کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه برای اصلاح روندهای غلط اقتصادی است

نماینده مردم تهران در ادامه گفت: امروز کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه برای اصلاح روندهای غلط اقتصادی است. این کار شجاعت می‌خواهد و کسانی باید این کار را به دست بگیرند که حاضر باشند از آبروی خودشان بگذرند. اگر روزی لازم بود خون بدهیم، امروز لازم است خون‌دل بخوریم و آبرو بدهیم، تلاش کنیم و شجاعانه تصمیم بگیریم.

وی تأکید کرد: ما همان بچه‌های جبهه و جنگ و بچه‌های روزهای سخت با همان باورهای سنت‌های الهی هستیم، این شعار نیست بلکه یک واقعیت است و تاریخ گذشته ما نشان می‌دهد که در زندگی این‌گونه عمل کردیم، ما در زمان خودمان و گام دوم انقلاب مکلف هستیم بستر را برای جوانان شایسته و خلاق به‌دوراز هر حب و بغضی فراهم کنیم.

قالیباف با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه ما در مجلس این است که بتوانیم در حوزه افزایش نقدینگی و خلق پول و هدایت آن به سمت سرمایه‌گذاری و تولید تلاضش کنیم، تصریح کرد: امروز مهم‌ترین وظیفه ما این است که بتوانیم نظامی تعریف و مسیری را مشخص کنیم که بتوانیم تأمین مالی حوزه‌های سرمایه‌گذاری را به‌درستی فراهم کنیم تا همه مردم در مسیر حرکت و سازندگی و اقتصاد کشور پیش برویم.

در کنار دولت برای کمک و یاری به مردم هستیم/ کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه در اصلاح ساختار غلط اقتصادی است

دغدغه ما در مجلس دغدغه مردم است

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دغدغه ما در مجلس دغدغه مردم است و مطمئن باشید که آثار این کارها را با دولت جدید خواهید دید، اذعان کرد: جاده کاشمر به سه‌راهی شادمهر یک دغدغه ذهنی و یک واقعیت تلخ در این منطقه است، مطمئن باشید تلاش می‌کنیم که این مشکل را برطرف کنیم اما باید همه تلاش کنیم که مسیر اصلی که حرکت به سمت پیشرفت و لازمه آن تولید ثروت، کار و فعالیت است را مدنظر داشته باشیم واز ظرفیت‌های منطقه استفاده کنیم تا نیازی به مرکز نباشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اقشار مختلف مردم کاشمر گفت: خوشحالم در اجتماع مردمی هستم که در دوران دفاع مقدس توفیق هم‌سنگری با آنان داشتم.

وی افزود: هیچ‌وقت رشادت‌های این مردم عزیز را فراموش نمی‌کنم، رزمندگانی که در تیپ امام رضا(ع) و لشکر ۵ نصر بودند. شهدای این خطه همچون شهیدان عاصمی و طاهری و صدها شهید و آزاده و جانباز، همچنین وفای مردمی که بیشترین بچه‌های تخریب و شجاع‌ترین رزمندگان بودند را فراموش نمی‌کنم و این توفیقی است که در میان این عزیزان و هم استانی‌هایم هستم.

کارنامۀ قابل دفاعی در بخش اقتصادی نداریم

 وی با اشاره به اینکه امروز در عرصه مسائل اقتصادی دچار مشکلات و ضعف‌هایی هستیم، ادامه داد: در این بخش کارنامۀ قابل دفاعی نداریم و با صراحت اعلام می‌کنم که این ضعف و اشکال در نبود امکانات مادی نیست، چراکه کشور ظرفیت‌های زیادی دارد و کشور فقیری نیستیم.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه ما دو سه اشکال جدی داریم که به ما مسئولان برمی‌گردد، تصریح کرد: اول این‌که بخشی از این مشکلات حتماً در مجلس شورای اسلامی است و ما به‌عنوان نمایندگان مردم اگر مدعی انقلابی هستیم، وظیفه‌داریم در مسیر حل مشکلات گام برداریم، چراکه یک انقلابی نمی‌تواند بگوید  ما انقلابی هستیم ولی راهی برای حل مشکلات پیدا نکند.

با قانون‌گذاری مانع حضور مردم شدیم

قالیباف با بیان اینکه مصمم هستیم در مسیر رفع اشکال کار و تصمیم برآیم، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور از دست‌دادن مردم از صحنه کار، تلاش، فعالیت و ظرفیت که مهم‌ترین شاخصه برای پیشرفت جامعه و منابع انسانی یک جامعه است قرار داریم، برخی مواقع با قانون‌گذاری مانع حضورآنان شدیم و یا با اجرای بد قانون مانع از محرومیت‌زدایی شده‌ایم.

وی با بیان این مطلب که ایستاده‌ایم تا دِین خود را با اجرای اولویت در عرصه اقتصاد به جامعه ایفا نماییم، ابراز کرد: وظیفه ما در مرکز این است که فرصت فراهم کنیم و موانع را از سر راه برداریم و اجازه ندهیم کسانی مانع کارآفرینی، خلاقیت و یا جوانی که پای کار هستند، شوند و فرصت کار را از آنها بگیرند.

در مجلس با هیچ‌کسی عقد اخوت نبسته ایم

وی با تاکید به اینکه ما در مجلس با هیچ‌کسی عقد اخوت نبسته ایم، گفت: ایستاده‌ایم که بگوییم انقلاب اسلامی به‌دوراز هرگونه سلیقه و قومی و قبیله‌ای متعلق به مردم و جوانان این کشور است و باید کارآمدی دین در اداره جامعه را با اولویت عرصه اقتصاد به همگان نشان دهیم.

قالیباف با اشاره به قانونی که در آینده‌ای نزدیک ابلاغ خواهد شد، ادامه داد: بروکراسی اداری، امضاهای طلایی و... مانع خلاقیت، کار، فعالیت و کارآفرینی می شود که باید این قانون را عوض کنیم و در حوزه رفع موانع برای اشتغال هستیم.

در کنار دولت برای کمک و یاری به مردم هستیم

وی تأکید کرد: در بحث قوانین، به‌سرعت حرکت می‌کنیم تا قوانینی که اشکال دارد را اصلاح کنیم. در کنار دولت هستیم تا کمک و یاری کنیم که بار سنگین مسئولیت اجرا بر عهده اوست ولی همیشه به‌عنوان یک ناظر دلسوز و حساس نسبت به اجرای قانون و تحقق آن در میدان هستیم.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه امروز کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه برای اصلاح روندهای غلط اقتصادی است ادامه داد: این کار شجاعت می‌خواهد و کسانی باید این کار را به دست بگیرند که حاضر باشند از آبروی خودشان بگذرند. اگر روزی لازم بود خون بدهیم، امروز لازم است خون‌دل بخوریم و آبرو بدهیم، تلاش کنیم و شجاعانه تصمیم بگیریم.

گفتنی است: آیین بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) که با حضور استاندار خراسان رضوی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم ولایتمدار کاشمر در جوار زیارتگاه این عالم مجاهد برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها