استاندار اردبیل بر ضرورت استفاده از روش‌های آبیاری نوین در راستای مقابله با بحران کم‌آبی و توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۹۶۹۶۳
|
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

برای مقابله با بحران کم آبی باید از روش‌های آبیاری نوین استفاده کرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه‌ای که با حضور  اعضای تشکل‌ها و نمایندگان بخش کشاورزی استان در سالن جلسات استانداری اردبیل برگزار شد با گلایه از وضعیت فعلی کشاورزی در استان اظهار داشت: متاسفانه کشاورزی استان از لحاظ تولید ثروت در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و باید اقدامات لازم در خصوص رشد کشاورزی و سودآوری آن برای استان انجام گیرد.

وی بر ضرورت جایگزینی آبیاری سنتی با آبیاری نوین تاکید کرد و گفت: برای گسترش روش‌های آبیاری نوین در استان اقدامات قابل توجهی انجام نشده و با توجه به وجود مشکلات آبی در استان این مقوله باید مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد تا از هدر رفت آب در کشاورزی جلوگیری شده و با مصرف بهینه بتوانیم بازدهی اراضی کشاورزی را حفظ کرده و ارتقاء دهیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: بهره‌برداری از آب‌های زیر‌زمینی نیز باید به صورت هدفمند و بهینه انجام شود؛ چرا که وضعیت سفره‌های زیرزمینی مطلوب نیست و اگر به همین منوال ادامه یابد بحران کم آبی در استان تشدید خواهد شد. در حال حاضر استفاده از روش‌های آبیاری نوین می‌تواند به عبور از بحران کم آبی کمک کند.

عاملی بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی با کشاورزان در راستای تامین آب و مدیریت مصرف آن تاکید کرد و گفت: با بررسی‌های کارشناسانه موانع موجود بر سر راه کشاورزان باید برداشته شود تا شاهد رونق تولید و افزایش بهره‌وری کشاورزی در سطح استان باشیم.

وی به موضوع توزیع نهاده‌های دامی و اهمیت آن اشاره کرد  و  گفت: رفع مشکلات توزیع بذر و نهاده‌های دامی نیز باید مدنظر مسئولان باشد که در این خصوص لازم است از ظرفیت تشکل‌های کشاورزی در راستای اتخاذ راهکارهای مناسب استفاده شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به اینکه فعالان حوزه کشاورزی از نزدیک در جریان مشکلات این بخش قرار دارند لذا این ظرفیت مهم مباید از سوی متولیان امر نادیده گرفته شود؛ در جلسات بررسی مشکلات کشاورزان حتما از فعالان این حوزه استفاده و نظرخواهی شود.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با بیان اینکه کشاورزی یکی از مهمترین حوزه‌ها در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم می باشد، تصریح کرد: موضوعاتی نظیر صنعت و گردشگری، تامین کالاهای اساسی، مشکلات معیشتی، رشد اقتصادی استان و نظایر آن ارتباط مستقیم با بخش کشاورزی دارد که با رفع موانع توسعه‌ای در این بخش می‌توانیم تمامی مشکلات حوزه‌های یادشده را حل و فصل کنیم.

ارسال نظرات