مسئول مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج مستضعفین با جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد دیدار و در خصوص مسایل فرهنگی و هنری در این استان بحث و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۹۳۹۶۹۲۵
|
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد؛ مصطفی زیبایی نژاد مسئول مرکز آفرینش های هنری سازمان بسیج مستضعفین به همراه سرهنگ پاسدار وحید مثنوی معاون فرهنگی سپاه فتح ،سید احمد توسلی مدیر مرکز آفرینش های هنری بسیج استان و سرهنگ عباسی مسئول معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه فتح پس از اتمام بازدید از مرکز آفرینش های هنری بسیج ، سالن استخر شهدای غواص و کنگره شرایط استان با سرهنگ پاسدار مصطفی مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح دیدار و در خصوص روند فعالیت های فرهنگی و هنری در این استان بحث و گفتگو کردند.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت؛ اراده فرمانده سپاه فتح استان و حوزه های مختلف بر این هست که مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج استان در محل حسینیه ثارالله یاسوج به خوبی اجرا تکمیل و راه اندازی شود.

سرهنگ پاسدار مصطفی مثنوی افزود؛ در تلاش هستیم که با یکپارچه‌سازی نمونه کاملی شکل بگیرد و ارتباط شهرستان های استان نیز با مرکز آفرینش های هنری بسیج برقرار و به این مجموعه ملحق شوند.

وی بیان کرد؛ با قرابت کانون های بسیج و مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بحث آموزش و تولید خدمات با هم صورت می گیرد و در زمینه اشتغالزایی نیز می تواند اتفاقات خوبی رقم بزند.

مثنوی ابراز داشت؛ در استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگ و هنر وجود دارد و با اقداماتی که انجام گرفت تئاتر خیابانی در مناطق استان نیز اجرا شد.

وی گفت؛ در حوزه سرود نیز آثار بسیار خوبی توسط مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج کهگیلویه و بویراحمد تولید شده و بیش از ۱۵۰ گروه سرود در سطح استان راه اندازی و در حال فعالیت هستند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه سالهای سال به دلیل محرومیت ها و یا اولویت های فرماندهان راه اندازی مرکز آفرینش های هنری بسیج با تاخیر مواجه شد افزود؛ سرانجام این مرکز راه اندازی و اکنون شاهد تولید آثار فاخر هنری و فرهنگی در این مرکز هستیم.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان ابراز داشت؛ مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج کهگیلویه و بویراحمد مورد اعتماد و وثوق همه نهادهای فرهنگی در سطح استان است و علاقه مند به انتشار آثار تولیدی این مرکز هستند.

وی گفت؛ در تولید موشن گرافیک و آثار هنری باید از ابزار موسیقی و سایر ظرفیت‌ها و تجهیزات هنری استفاده شود تا استقبال مخاطبان از این تولیدات دو چندان شود.

وی افزود؛ استان کهگیلویه و بویراحمد جایگاه خود را در عرصه فرهنگی هنری پیدا کرده و تجهیزات مورد نیاز برای انجام فعالیت مرتبط با این حوزه نیز به سطح قابل قبولی می رسد. 

سرهنگ وحید مثنوی معاون فرهنگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خواستار تامین اعتبار برای تکمیل مرکز آفرینش های هنری بسیج استان شد و گفت؛ تامین و جذب نیروی انسانی متخصص و همچنین خودرو و استیج سیار برای انجام فعالیت های فرهنگی هنری از جمله نیازمندی های این مرکز است.

مسئول مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج مستضعفین نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت؛ از سال ۹۸ که مراکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج در استان ها راه اندازی شد بسیاری از استان ها به طور جهادی پای کار آمدند. 

مصطفی زیبایی نژاد افزود؛ مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ زیرساختی، نیروی انسانی متخصص و توان تولیدی و  محتوایی به مرحله قابل قبولی رسیده است و در یکسال اخیر نیز روند رو به رشدی را در این مرکز شاهد هستیم. 

وی ابراز داشت؛  قطعا حمایت ها و پشتیبانی های هیئت رئیسه و فرمانده سپاه فتح استان از مرکز آفرینش های هنری باعث بروز این اتفاقات خاص و تحول در این حوزه شده است.

زیبایی نژاد گفت؛ شاید در نگاه اول این حجم از کارهای صورت گرفته متصور نبود اما در این بازدید ها مشخص شد که اتفاقات بسیار خوبی در حوزه فرهنگی هنری رقم خورده است .

وی افزود؛ مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج کهگیلویه و بویراحمد معطل ساخت و ساز و فراهم شدن مکان مناسب و تجهیزات آنچنانی نشده و عملا تولید آثار فرهنگی هنری در این مرکز آغاز شده است.

وی به توجه خاص مقام معظم رهبری به حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت؛ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز عنایت خاصی به راه اندازی مراکز آفرینش های هنری بسیج دارند و نتیجه این توجهات را الان می بینیم. 

مسئول مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج مستضعفین بیان کرد؛ نماهنگ های بسیار خوبی از سوی مرکز آفرینش های هنری بسیج تولید و در رسانه ملی پخش شد که مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.

وی گریزی هم به فعالیت کانون های فرهنگی هنری بسیج زد و گفت؛ در این کانون ها علاوه براینکه کلاس های آموزشی به ویژه برای بانوان در حوزه گلدوزی و سایر بخش ها برگزار می شود باید به صورت تخصصی فعالیت های خود را از سر گیرند.

زیبایی نژاد ابراز داست؛ در حوزه بازیگری، مستندسازی، تئاتر، سرود و سایر عرصه های هنری باید کلاس های آموزشی برگزار و نیروهای مستعد در کانون ها شناسایی و پس از آموزش وارد مراکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج شوند.

وی به وجود برخی خلاء ها در نهادهای فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: بعد معنوی در حوزه فرهنگ و هنر نیز باید مورد توجه قرار گیرد .

وی در پایان بیان کرد؛ تلاش می شود در بحث تامین اعتبار برای تکمیل مرکز آفرینش های هنری بسیج کهگیلویه و بویراحمد اقدامات خوبی صورت گیرد و این مرکز هر چه سریعتر راه اندازی و در اختیار هنرمندان گذاشته شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات