بسیجی فعال در بخش تولید اسباب بازی های کودکان گفت: ساخت اسباب بازی ها با کمک فرهنگ غنی و تاریخی سرشار از شجاعت ها و دلاوری های ایران اسلامی میدان ساختن آینده کشور است که نیاز به یک بسیج عمومی دارد.
کد خبر: ۹۳۹۶۸۹۹
|
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ محمد سپهر بسیجی تولید کننده در بخش اساب بازی و محصولات فرهنگی کودکان و نوجوانان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج با اشاره به معضلات کپی برداری از نسخه های غربی و قاچاق گسترده و واردات بی رویه محصولات فرهنگی کودکان به خصوص در بخش اسباب بازی گفت: متاسفانه صنعت اسباب‌بازی در کشور بسیار کم‌تجربه و کم‌سواد است.

وی افزود: در واقع در بخش اسباب‌بازی بسیار بی‌اطلاع هستیم و تنها یاد گرفتیم یک کپی ناقص و ضعیف از نمونه‌های خارجی داشته باشیم که آن هم به دلیل پایین بودن کیفیت اصلاً قابل دفاع نیست.

این کارشناس بسیجی ادامه داد: طبق آماری که توسط کارشناسان این حوزه داده شده است عروسک به عنوان تأثیرگذارترین وسیله‌ای که در حوزه بازی روی کاربر خودش یعنی دختر و پسربچه تأثیر می‌گذارد می تواند تأثیر گسترده ای به سبک زندگی مخاطبان آن یعنی کودکان داشته باشد.

این فعال بسیجی با اشاره به اهمیت پرداختن به این بخش توضیح داد: امروز اسباب‌بازی‌ها فقط برای خاطره ساختن و صرفا بازی از نوع سرگرمی کاربرد ندارند بلکه عروسک ها در ساختن آینده بسیار تاثر گذار هستند.

سپهر تصریح کرد: برای داشتن کودکانی با نشاط و امیدوار به آینده باید دنیای اسباب‌بازی‌های‌ کودکان برگرفته از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی ما باشد که در غیر اینصورت خطرات جدی ای سبک زندگی کودکان را تهدید می کند.

این کارشناس کودکان و نوجوانان بیان داشت: اسباب بازی ها با تأثیرگذاری های خود می توانند آینده مخاطب و حتی محیط درگیر با خود را بسازند،قطعا برای تحقق آینده‌ای مطمئن و بانشاط برای کودکانمان باید توجه ویژه ای به دستاوردهای اسباب بازی ایران داشته باشیم.

سپهر خاطر نشان کرد: آینده ایران با خلاقیت ما در ساخت و تولید اسباب بازی های آینده سازان این کشور بستگی دارد، فرهنگی غنی ایران اسلامی ما باید در اسباب بازی ها نمود عملیاتی داشته باشد و از نمونه های کپی که برگرفته از فرهنگ بی غیرت غرب می باشد نباید در اسباب بازی ها استفاده شود.

وی افزود: از طرفی با تولید اسباب بازی ایرانی می توانیم اشتغال و آینده جوانان ایرانی را بسازیم، متاسفانه قاچاقی که هم اکنون در حوزه اسباب بازی می شود بسیار رقم بالایی دارد که می طلبد دستگاه های نظارتی کشور در این بخش ورود جدی داشته باشند.

این کارشناس بسیجی تصریح کرد: خلاقیت بر اسباب بازی ایرانی یک تمرین زندگی است،ما اگر بتوانیم اسباب بازی هایی با فرهنگی غنی اسلامی و ایرانی تولید کنیم در واقع به یک ایرانی حیات تازه و پاکی تزریق می کنیم تا اینکه کودکان از فرهنگ های کثیف غربی اسباب بازی هایشان از دیگر کشورها وارد شوند.

سپهر در پایان خاطر نشان کرد: در واقع ساخت اسباب بازی ها با کمک فرهنگ غنی و تاریخی سرشار از شجاعت ها و دلاوری های ایران اسلامی میدان ساختن آینده کشور است که نیاز به یک بسیج عمومی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات