خبرهای داغ:
اختلاف سلیقه‌ها را در مسائل کاری و توسعه گلستان دخالت ندهیم
کد خبر: ۹۳۹۶۶۷۱
|
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، علی محمد زنگانه استاندار گلستان در جلسه شورای اسلامی استان گفت: نباید در مسائل کاری و توسعه استان سلیقه‌ها را دخالت دهیم و به جای آن باید در مسیر اخذ سهم استان از منابع ملی متحد باشیم.

او افزود: موضوعات مختلفی در استان وجود دارد که هر کدام می‌تواند نقش موثری در پیشرفت گلستان داشته باشد و نباید اختلاف سلیقه‌ها به گونه‌ای باشد که آسیب آن متوجه مردم شود.

استاندار گلستان ادامه داد: در مورد بیش از ۸۵ درصد اعتبارات به صورت ملی تصمیم گیری می‌شود و ۱۵ درصد آن در اختیار استانهاست که البته با نظر رئیس جمهور تفویض اختیارات به استان‌ها در حال شکل گیری است که بر اساس آن تمرکز زدایی از بودجه مورد توجه است.

زنگانه گفت: باید رشد ۷.۳  درصدی استان در شاخص‌ها صورت گیرد که ۴۵ درصد این رشد باید از طریق بهره وری در حوزه‌های مختلف انجام شود.

او افزود: بخش دیگری از این رشد باید از طریق منابع اعتباری نظیر افزایش سهم استان در منابع عمومی، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، مشارکت بخش خصوصی، افزایش درآمد‌ها از ظرفیت‌های مجاز، ارتقا درآمد‌های مالیاتی و ارتقای نقش بانک‌های خصوصی در توسعه استان صورت گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها