حجت الاسلام تقی خانی کارشناس مسائل مذهبی در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: نماز عمود دین است. پیکره ی عظیم دین متوقف به نماز است.
کد خبر: ۹۳۹۶۴۵۵
|
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام تقی خانی کارشناس مسائل مذهبی در  سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: نماز عمود دین است. معنای عمود این است که اگر نباشد، سقف فرو می ریزد، بنا شکل بنایی خود را از دست می دهد، نماز این است. بنابراین پیکره ی عظیم دین متوقف به نماز است.

تقی خانی با اشاره بر اهمیت نماز، که اگر مورد قبول حق تعالی قرار بگیرد بقیه کارها هم مورد قبول واقع می شود فواید نماز را چنین بر شمرد و ادامه داد: از فواید نماز، یکی به یاد خدا بودن است. "اقم الصلاه لذکری" دومین فایده  نماز یاد خودمان بودن است. حقیقت ما چیست؟ آیا همین جسم است؟ ما باید برای اینکه انسانیتمان را فراموش نکنیم یاد خدا باشیم.
 کارشناس مسائل مذهبی پاکی از غرور و تکبر را  سومین فایده نماز خواند و گفت: ما همه هیچ هستیم. همه چیز خداست.

وی بهداشت جسم و روان، محترم شمردن حقوق بندگان خدا، تهذیب اخلاق، پیوند با ولایت را سایر فواید نماز دانست و افزود:نماز مانند معجون جامع مکتب تربیتی است. یاد خدا، صحبت با خدا، خواستن از خدا، تواضع، تشکر و گشوده شدن در رحمت، پاکی از گناهان و مانع از گناه بودن را، همه را یک جا با هم دارد.

تقی خانی در ادامه بیان کرد:نماز سازنده است. نمازی سازنده و مطلوب است که  پنج ویژگی آگاهانه، متفکرانه، عاشقانه، خالصانه و خاشعانه را داشته باشد.

وی گفت: خدا دان تا خدا خوان فرق دارد، چه قدر ز انسان تا ز حیوان فرق دارد. هرکس با معرفت نماز بخواند، گناهانش آمرزیده می شود.
در پایان تقی خانی نظم و انظباط، تقویت اراده، محترم شمردن حقوق دیگران، مبارزه با تبعیض نژادی، نورانیت دل، قوت قلب، نشاط و امید، بیرون آمدن از یاس و ناامیدی، درمان افسردگی را از برکات نماز خواند.

ارسال نظرات