رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه امام حسن مجتبی(ع) خبرداد؛

فعالیت ۱۳۰ مداح نوجوان در البرز

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه البرز از فعالیت ۱۳۰ مداح نوجوان در استان خبر داد، گفت: این نوگلان حسینی در رده سنی زیر ۱۴ سال هستند.
کد خبر: ۹۳۹۶۲۷۰
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، ابراهیم نوروزی‌فر با بیان اینکه مداحان در فضاسازی و تشکیل جبهه ولایی و فرهنگی در طول تاریخ عصر غیبت نقش مؤثری ایفا کرده‌اند، اظهار کرد: از آنجایی‌ که اثرگذاری روحی و روانی ستایشگران و مداحان اهل بیت(ع) در تبلیغ چهره به چهره و برانگیخت شور متناسب شعور دینی تأثیر بسزایی دارد، همیشه این نقطه قوت مذهبی و فرصت تبلیغی مورد طمع دشمنان اهل بیت(ع) بوده است.

فعالیت ۱۳۰ مداح نوجوان در البرز

وی با بیان اینکه در دوره کنونی رسانه های دشمن قصد دارند اثر مداحی را در جامعه بی اثر کنند، گفت: دشمنان در این میدان تمام قد ایستاده‌اند و همه تلاش خود را می‌‌کنند تا با ایجاد جریان‌های مختلف نقش مداحی را کمرنگ کنند، لذا جناح‌های مؤمن انقلابی جوان باید در این جبهه با تمام قوا در مقابل دشمنان ایستادگی و نقشه شوم آنان را نقش برآب کنند.

این مسئول از ستایشگران و مداحان نوجوان به‌عنوان یکی از سنگربانان مبارزه با جنگ نرم دشمنان یاد کرد و گفت: در حال حاضر ۱۳۰ نوگل حسینی در رده سنی زیر ۱۴ سال در این استان فعال هستند که در دو منطقه حصارک و محمدشهر کرج آموزش‌ مداحی می‌بینند.

نوروزی‌فر با بیان اینکه این نوجوانان از بین ۳۵۰ نفر گلچین شدند و در نهایت در کلاس‌های آموزش مداحی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: آشنایی با فنون مدح و فضایل‌خوانی، صداسازی و زیبا‌سازی صدا، مولودی‌خوانی، مناجات‌خوانی، نوحه‌خوانی، ردیف‌خوانی و مجلس‌داری از مهارت‌هایی است که در این کلاس‌ها به نوگلان حسینی آموزش داده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان البرز تصریح کرد: همچنین در عرصه مهارت‌های مرتبط با مداحی در مبحث شعرشناسی فراگیران با اشعار آیینی به لحاظ اجزا و اقسام شعر و انواع آرایه‌های ادبی آشنا می‌شوند و مباحث مربوط به آسیب‌شناسی شعر آیینی و روش‌های شناخت شعر خوب از بد نیز در این کلاس‌ها به آنها آموزش داده می‌شود.

انتهای پیا/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها