خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر:

نیروی دریایی در تامین امنیت آبهای سرزمینی با قدرت وارد عمل شده است

فرمانده پایگاه نیروی دریایی خرمشهر گفت: نقش نیروی دریایی راهبردی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تامین امنیت آبهای سرزمینی و بین المللی در منطقه بی‌نظیر و مقتدرانه است.
کد خبر: ۹۳۹۶۲۵۹
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

امیر دریادار سیدمرتضی درخوران روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت و تجلیل از رشادت‌های فرماندهان و رزمندگان نیروی دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار داشت:عملیات اخیر سپاه ابهت جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی را نشان داد.

وی با اشاره به حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیش از یک هزار پرسنل برای برقراری امنیت کشتیرانی در دریاها اظهار داشت:ناوگروه های دریایی ارتش تاکنون در ۳۰۰ عملیات برای برقراری امنیت ناوبری دریایی ۳۰ تا ۴۰ کشور وارد عمل شده است.

امیردریادار درخوران با بیان اینکه در دریا به یک اقتدار راهبردی در برابر دشمنان دست یافته‌ایم گفت: مقام معظم رهبری فرمودند "نیروی دریایی نیروی راهبردی است و ناوگروه جمهوری اسلامی با دریانوردی در اقیانوس اطلس و آب‌های بین‌المللی از منافع جمهوری اسلامی دفاع کرده است".

وی با اشاره به رشادت‌های نیروی دریایی در هشت سال جنگ تحمیلی در دفاع از امنیت دریایی و آبهای سرزمینی کشور گفت: نیروی دریایی از ابتدای شروع جنگ تحمیلی در کنار مردم و برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی با دشمن جنگید و در ۳۴ روز مقاومت خرمشهر ۱۳۳ شهید دریادار تقدیم کرد.

فرمانده پایگاه نیروی دریایی خرمشهر در ادامه گفت: در عملیات مروارید بیش از ۱۳ فروند شناور، بالگرد و هواپیمای عراق منهدم شد و نیروی دریایی و هوانیروز کمر ارتش عراق را در این روز شکست به طوریکه تا پایان جنگ نتوانست عملیات دریایی علیه ایران اسلامی انجام دهد.

امیردرخوران افزود: در زمان جنگ نیروی دریایی با اسکورت بیش از ۱۰ هزار کشتی تجاری ورود امن ۳۰۰ میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز کشور از بندرامام‌خمینی(ره) را پشتیبانی کرد که این مهم از برکات عملیات بزرگ مروارید در هفتم آذر سال ۱۳۵۹ است.

به گزارش ایرنا در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر در این آیین گفت: بسیج در دوران دفاع مقدس در خط مقدم جبهه حق علیه باطل بود و بعد از دفاع مقدس نیز در سنگر سازندگی و محرومیت‌زدایی افتخار آفریده است.

سرهنگ محمد لویمی افزود: دشمن که توانایی جنگ سخت را ندارد وارد جنگ نرم شد و فتنه‌هایی را تدارک دید اما بسیج این فتنه‌ها را نیز در نطفه خفه کرد.

وی ادامه داد: بسیج در همه بحران‌های طبیعی سیل و زلزله در خط مقدم است و امروز در حوزه بهداشت و درمان و در ریشه کنی ویروس کرونا در طرح شهید سلیمانی و رهگیری محله محور ورود کرده و با نهضت کمک‌های مومنانه به کار خود ادامه می‌دهد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم و فنون دریایی نیز در این آیین گفت: عملیات اخیر سپاه در مقابله با دزدی دریایی آمریکایی‌ها در دریای عمان نشان داد حضور دریادلان ارتش و سپاه در آبهای منطقه مقتدرانه و در راستای دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران است و این نیروها در هر جای دنیا از منافع کشور دفاع می‌کنند و همیشه در صحنه حاضر هستند.

حجت‌الاسلام محمود حزبه زاده بیان داشت: دریادلان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اقتدار امنیت دریایی و اقتصادی کشور را تامین می‌کنند.

هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی است. این مناسبت همزمان با سالروز پیروزی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به‌ ویژه مقاومت ناوچه پیکان در برابر حمله دریایی و هوایی عراق در عملیات مروارید که در ۷ آذر ۱۳۵۹ انجام شد نامگذاری شده است.

این روز با هدف گرامیداشت و قدردانی از رشادت‌ها و دلاور مردی‌ نیروی دریایی ارتش در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای کشور و به ویژه دفاع از آبادان و خرمشهر و آب‌های نیلگون خلیج فارس در دوران جنگ تحمیلی، به عنوان روز نیروی دریایی نامگذاری شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار