خبرهای داغ:
تولید مستند «حاج رسول» به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار شهید عبدالرسول استوار در صداوسیمای فارس به پایان رسید و آماده پخش از شبکه فارس و شبکه‌های سراسری شد.
کد خبر: ۹۳۹۶۲۴۵
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مدیرکل صداوسیمای فارس با بیان اینکه زیربنای ساخت این مستند تحقیقات و پژوهشی منسجم است گفت: مستند «حاج رسول» به بررسی ابعاد مختلف زندگی سردار شهید عبدالرسول استوار از شاخص ترین چهره های سال های دفاع مقدس و جهبه مقاومت می پردازد.
سهرابی اضافه کرد : در این مستند 50 دقیقه ای ویژگی های شخصیتی و مبارزاتی آن شهید عالی مقام در جبهه های دفاع مقدس و مقاومت از زبان خانواده ، دوستان و همرزمانش بازگو می شود.
مدیرکل صداوسیمای فارس با بیان اینکه این شهید والامقام از روحیه اخلاص و گمنامی کم نظیری برخوردار بود افزود : در این مستند برای نخستین بار تصاویر درخشانی از حضور سردار شهید عبدالرسول استوار در عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس از شبکه فارس پخش می شود.
سهرابی ادامه داد : مطالعات ساخت این مستند از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و ساخت آن از مردادماه کلید خورد و اوایل آذرماه تولید آن به پایان رسید.
مدیرکل صداوسیمای فارس افزود : مستند «حاج رسول» همزمان با نخستین سالگرد شهادت او ، سه شنبه 9 آذر ساعت 19:45 ، چهارشنبه 10 آذر ساعت 22:20 و پنج شنبه 11 آذر ساعت 19:45 از شبکه فارس پخش می شود.
سهرابی از خانواده این سردار رشید اسلام برای جمع آوری و در اختیار قراردادن منابع آرشیوی دست اول و معتبر از حضور این رزمنده دلاور در جبهه های دفاع مقدس در ساخت مستند حاج رسول قدردانی کرد.
مستند «حاج رسول» به تهیه کنندگی و کارگردانی سید علی غمخواری تولید شده است.
شهید عبدالرسول استوار متولد شهرستان کوار و بزرگ شده در شیراز، از شاگردان و نزدیکان شهید محراب آیت‌الله دستغیب و از جوانان انقلابی شیراز بود که در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) در مقابل گروه‌های تکفیری، دوشادوش سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی در سوریه و عراق مجاهدت کرد.
وی از ابتدای جوانی و با شروع دفاع مقدس عازم جبهه‌های غرب و جنوب شد و در لشکر ۱۹ فجر و تیپ مستقل ۳۵ امام حسن (ع) به عنوان فرمانده گردان، مسئول اطلاعات و عملیات لشکر، فرمانده تیپ مستقل به دفاع از کشور پرداخت و بارها مجروح و مصدوم شیمیایی شد.
او پس از دفاع مقدس، در عرصه‌های مختلف از جمله فرماندهی دانشکده علوم و فنون، مسئول آموزش و اطلاعات نیروی زمینی سپاه، موسس نیروی ویژه صابرین سپاه، فرمانده قرارگاه مدینه منوره در جنوب کشور، فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در شمال‌غرب کشور، به دفاع از امنیت کشور پرداخت.
سردار استوار محمودآبادی در عرصه فرهنگی کشور مسئولیت مدارس سپاه را بر عهده گرفت و مسئول پیاده‌سازی الگوی طرح تحول و سند چشم‌انداز نظام آموزشی مدارس کشور شد.
سردار عبدالرسول استوار محمودآبادی، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و هم رزم شهید سردار سلیمانی، بامداد ۱۶ آذرماه 1399 پس از ۴۰ سال پاسداری و تحمل درد عوارض شیمیایی به درجه رفیع شهادت رسید.
شهید سردار استوار محمودآبادی از جانبازان دفاع مقدس دوشنبه ۱۷ آذرماه پس از اقامه نماز در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، بر دستان مردم شیراز و همرزمانش تشییع و در گلزار شهدای دارالرحمه این شهر آرام گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها