معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید:
زنجان-معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور، گفت :استقلال و خودكفايي رمز تعالي و پيشرفت جامعه است.
کد خبر: ۹۳۹۶۲۳۲
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ یازدهمین یادواره دانشمند شهید دکتر مجید شهریاری در سالن همایش شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با حضور دکتر جهانگیری معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد. 

استقلال و خودكفايي رمز تعالي و پيشرفت جامعه است

 

 

جهانگیری معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور در این مراسم با بیان اینکه شهدا در اسلام از جایگاه والا و ویژه ای برخوردار هستند، اظهار داشت :شهدا با خون خود به حقانیت و عناد دشمنان اسلام و راه اسلام شهادت می‌دهند. 

وی با اشاره به اینکه هر فرد شهید با توجه به جایگاهی که در اجتماع دارد ثمرات و برکاتی نیز بر همان جامعه می آورد، عنوان کرد :شهید شهریاری هم جز شهدایی است که برای جامعه خود ثمرات و برکات مهم و تاثیرگذار داشته است.

این مسئول با اشاره به زندگی شهید شهریاری، تصریح کرد :این شهید بزرگوار سال 1345 در خانواده مذهبی چشم به جهان گشود وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای از دانشگاه صنعتی شریف و دکتری علوم و تکنولوژی هسته‌ای از دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود و همچنین شهید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی و از کارکنان سازمان انرژی اتمی ایران بود. 

جهانگیری با بیان اینکه شهید شهریاری از نظر مذهبی و سلوک شخصی دائم الذکر و در خواندن قرآن کریم مداومت داشت، بیان کرد :ایشان زندگی ساده و ساده زیست بودند و پس از ازدواج نیز زندگی بسیار ساده ای داشتند و این یکی از ویژگی های این شهید برجسته علمی کشور است.

وی با اشاره به جایگاه والای مذهبی، اجتماعی و علمی شهید شهریاری، گفت :تلاش و زحمات این شهید بزرگوار جهادگونه بود و پس از شهادت ثمرات و برکات فراوانی بر جامعه داشتند. 

مسئول معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به برخی ویژگی با ارزش شهید شهریاری، اذعان کرد :مظلومیت ایشان که فردی با اخلاق، آرام، با محبت بودند به طوری که با دانشجویان خود برخورد مناسب داشتند و در تمام مراحل تحصیل دانشجویان همراه و کمک حال آنها بود. 

وی در ادامه تاکید کرد :حرکت برای پیشرفت کشور یکی دیگر از ویژگی های برجسته شهید شهریاری است که ایشان برای رسیدن به قله های بلند موفقیت و حل مسائل مهم و پیشرفت کشور در حال تلاش بودند. 

این مسئول با بیان اینکه شهید شهریاری دانشمند هسته‌ای کشورمان در تمام پروژه ها و فعالیت های خود کار جهادی و جهادگونه تلاش می کردند، ابراز کرد :به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت باید کار جهادی کرد و این شهید بزرگوار همچنین بود. 

جهانگیری با بیان اینکه دانشمند شهید هسته ای متکی به خود و وابسته به دیگران نبود، گفت :این موضوع از ويژگي هاي برجسته شهید شهریاری است که با آموختن علم در دانشگاه های داخلی کشور توانست بر موفقیت های بزرگ دست یابد و بر جمله ما می‌توانیم ایمان داشت و وابسته به هیچ کشور خارجی نبود. 

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه شهید شهریاری خودکفا بود، عنوان کرد : از آنچه در تقابل با دشمنان ضربه میخوریم وابستگی است و اگر بخواهیم به استقلال و آزادی برسیم باید رشته های وابستگی را قطع کرد و ايشان با تلاش خود این ثمره را برای کشور به ارمغان آوردند. 

جهانگیری با تاکید بر اینکه شهادت دکتر شهید شهریاری نشان داد در حال جنگ سخت با دشمن هستیم، بیان کرد :در حال حاضر در حال جنگ سخت و تمام عیار با دشمن هستیم و آن ها از تمام امکانات و ابزارهای خود برای رسیدن به نقشه های شوم خود استفاده می‌کنند. 

مسئول معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه تصریح کرد : یکی از شخصیت های برجسته شهید شهریاری مذهبی بودن ایشان بود  و  با توکل به خدا و ایمان توانسته بود به تمام موفقیت ها دست یابد . 

جهانگیری در پایان خاطرنشان کرد :شهید شهریاری از دانشمندان بزرگ و برجسته کشور بود با توجه به ویژگی های این بزرگوار و دستورات اسلامی و توکل بر خداوند متعال میتوان به عزت، سربلندی، استقلال و آزادی رسید. 

گفتنی‌است در پایان مراسم از خانواده شهید دکتر مجید شهریاری تجلیل به‌ عمل آمد.

ارسال نظرات