کد خبر: ۹۳۹۶۱۵۸
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ امروز که دانشگاه های ما بدون در نظر گرفتن نیاز کشور در رشته های گوناگون فراوان دانشجو می پذیرد و از طرفی فارغ التحصیلان زیادی نیز خروجی دارد، جامعه را دچار توقعاتی میکند که حال چون تحصیلات عالیه دارد بنابراین باید شغل پشت میز نشینی داشته باشد. گرچه این نحوه پذیرش و تربیت دانشجو دور از اشکال نیست اما این دیدگاه داشتن شغل اداری هم خالی از عیب نیست. آن چیز که باید بدانیم این است که اگر بخواهیم در میدان جنگ اقتصادی پیروز شویم باید تولید را رونق داد و این ممکن نیست مگر با پشتکار، حمایت و ایده نو. الگوگیری از افراد موفق در حوزه تولید و کارآفرینی خود میتواند محرکی برای جوان جویای کار باشد و به همین دلیل معرفی یک الگو موفق می تواند به این موضوع کمک شایانی کند. در ادامه مصاحبه ای خواهیم داشت با سرکار خانم مظاهری مدیر و موسس مجموعه حجاب نفیس که در حوزه حجاب و و عفاف فعالیت دارند.

خودتون را معرفی بفرماییدو یک توضیح کلی راجع به فعالیت و مجموعه تان

مظاهری هستم موسس و مدیریت مجتمع تخصصی بانوان حجاب نفیس؛طراح و تولید کننده پوشش های نوین اسلامی وانواع چادرهای مدل دار.

سالهاست که به طور مستمر و جدی در عرصه حجاب و عفاف فعالیت دارم. البته این کار را به کمک خانواده شروع کردم؛این کار نیاز به تلاش و پشتکار زیاد داشته که ما توانستیم با لطف خداوند این کار را به خوبی پیش ببریم و با حضور فعال در جشنواره های کشوری و استانی،حتی غرفه های عفاف و حجاب در نمایشگاه ها،ارتباط موثر و خوب با ارگان ها،شرکت ها،علوم پزشکی،دانشگاه ها،نهادهای انقلابی وحتی فرهنگ وارشاد داشته باشیم.

چه شد که این حوزه را برای فعالیت انتخاب کردید و جرقه و ایده این کار را از کجا به ذهنتان رسید؟

 به نظرم این یک شروع زیباو یک کار خدایی بود و هست و یک رسالت بزرگی است که بر دوش ما گذاشته شده است.با توجه به فطرت پاک زن و سابقه چندین هزار ساله پوشش زن در اسلام،نیاز جامعه، و اینکه چون خود دختر دارم و اینکه حجاب و پوشش عزیزانم دغدغه جدی برای من بوده و هست؛به لطف خدا و توسل به ائمه با دوخت کارهای حجاب کار را شروع کردیم؛ و سعی کردیم که با نوآوری و ایده های جدید با پوشش های مناسب برای مشتری ها و دختران جوانمان که دوست دارند متفاوت باشند انشا الله کار را روز به روز به نحو احسن پیش ببریم.

 عوامل موفقیت شما در این مسیر چه چیزهایی هستند ؟

اول ایمان به خدا،ایمان به هدفی که داریم،تلاش و پشتکار بی وقفه من و خانواده،پشتیبانی آنان، اراده قوی ، نظم و برنامه ریزی،فکر و ایده نو جذاب برای دختران، بانوان و جوانان در حوزه عفاف و حجاب،خلاقیت،نوآوری و این دلگرمی که تک تک بانوان عزیزمان یعنی مشتری هایمان به ما دادند.

ان شاءالله که بتوانيم روز به روز بهتر در خدمتشان باشيم.

در این مسیر اگر گاهی خدای نکرده ناامید شوید چه کار می کنید؟

در زمینه عفاف وحجاب فکر می کنم این نااميدی واقعا معنایی نداشته باشد ولی خب در طی مسیر سختی هاو مشکلات، فشارهای اقتصادی هم بوده است ولی‌ باز هم سعی کردیم محکم تر پا به جلو بگذاریم؛همان طور که در قرآن میفرمایند:«بعد از هر سختی آسانی و گشایشی است»واقعا این را ما به عینه دیدیم.

خداوند میفرماید:«یک گام بردارید من ده گام به سوی شما برمیدارم»این را ما به عینه در حین کار دیدیم.

چه چیزی در درون شما قدرت و جسارت انجام این کار را به شما داد؟

احساس نیاز و پوشش در جامعه و حتی در دختران جوان ما و تنوع طلبی در خانم ها و چون پوشش به عنوان یک ارزش و اصل در جامعه انقلابی اسلامی ما بوده و هست و این را وظیفه خود دانستیم با هدف خدمت به بانوان شهرمان،حتی کشورمان هر روز با یک کار خاص و ایده جدید به ایشان خدمت کنیم. 

شما الگوی خاصی در زندگی تان دارید؟

الگوی خاصی نداشتم،حتی برای این کار هم الگوی خاصی مد نظرم نبوده. ولی به جرآت میتوانم بگویم وقتی این کار را حدود دوازده سال پیش شروع کردم، در سطح استان اصلا چنین فعالیتی وجود نداشت؛حتی چندین سال بعد متوجه شدم که احتمالا در سطح کشوری هم به صورت محدود فروشگاه های حجاب هست.

از نظر شما رابطه ثروت با معنویت چطور هست؟

 به نظرم دعا و معنویت در زندگی و در کار، ما را به روزی حلال و ثروت بهتری می‌رساند و مطمئنا بهتر کارها پیش می رود که اگر خدای نکرده غیر از این باشد شاید همین ثروت بدون معنویت به انحراف و بیراهی کشیده شود.

پیشنهاد شما برای دانش آموزانی که به فکر کارآفرینی یا کسب درآمد هستند، چیست؟

 تمام دغدغه من همین نوجوانان آینده ما هستند که انشالله قرار است مادران آینده باشند و با پوشش کامل،آینده ساز این انقلاب اسلامی و حامی خون شهیدان ما باشند.

من فکر میکنم یک دختر جوان،دختران دانش آموز عزیزمان وقتی به یک کاری علاقه دارند، ان‌شاءالله اگر شروع کنند و حتما با تلاش و پشتکاربه پیش بروند،مطمئنا در مسیر،راه برایشان باز می‌شود و ایده های نو به سرشان می آید؛کسی که خواهان کار باشد و دوستدار کارش باشد،مطمئنا خدا کمکش می‌کند وانشاالله روز به روز می‌تواند آینده خوبی را برای خودش رقم بزند.

 

و اما حرف آخر...

من اکتفا میکنم به صحبت های مقام معظم رهبری؛رهبر عزیزمان که این سال های اخیر در مورد تولید و حمایت از آن خیلی فرمایشات داشتند؛سعی می‌کنیم روز به روز محکم تر،مصمم تر کار تولید را بهتر پیش ببریم و انشاالله کاری نو برای پوشش دختران جوان مان در جامعه اسلامی مان داشته باشیم.

 

ارسال نظرات