خبرهای داغ:
مدیر گروه پیشگیری معاونت‌ بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با ارائه آمار واکسیناسیون در این شهرستان گفت: ۸۰ درصد گروه سنی۱۲ تا ۱۷ سال در شهرستان دزفول واکسن کرونا دریافت کردند.
کد خبر: ۹۳۹۶۰۸۲
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷

لیلا محبی یکشنبه در نشست ستاد کرونا در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: با توجه به سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی و احتمال گسترش این سویه در دنیا باید ۲ نوبت واکسن کرونا تزریق شود.
وی از همشهریان خواست در موعد مقرر برای دریافت دز دوم به مراکز معرفی شده مراجعه کنند.

مدیر گروه پیشگیری معاونت‌ بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۳۰ جهش همزمان در این ویروس که فرار ایمنی آن هم دور از ذهن نیست، مشاهده شده است.
وی سرعت انتشار این ویروس را بسیار بیشتر از سویه‌های قبلی دانست و افزود: تاکنون ۷۷ مورد ابتلا به این ویروس شناسایی شده و تا پنجم آذرماه ۲۲ مورد در آفریقای جنوبی و اغلب در جوانان و مدارس شایع شده است.
محبی بیان کرد: طبق اعلام آسترازنکا، نسخه جدید این واکسن که با همکاری آکسفورد تولید می‌شود می‌تواند در برابر ویروس جدید اومیکرون جوابگو باشد.
علی قمیشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست گفت: یکهزار و ۱۵۰ دز واکسن کرونا و ۲۴۵ واکسن سرخک به اتباع غیرایرانی در دزفول تزریق شده است.
علی افشه مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: ۲۰۵ مدرسه توسط بازرسان بهداشت محیط برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازدید شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها