در پایگاه بسیج مطهره فارسان برگزار شد؛

نشست بصیرتی/ شناخت آسیب های اجتماعی و راه مقابله

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج نشست بصیرتی با موضوع شناخت آسیب های اجتماعی و شیوه ی مقابله با آن ، در پایگاه مطهره شهر فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۶۰۳۵
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج نشست بصیرتی با موضوع شناخت و مقابله با آسیب های اجتماعی در پایگاه مطهره شهر فارسان برگزار شد.

در این نشست کارشناس مسائل اجتماعی، در جمع خواهران بسیجی پایگاه مطهره شهر فارسان گفت: معمولا آسیب های اجتماعی زمانی پدید می آیند که رفتاری صورت گیرد که با هنجارهای اجتماعی سازگار نیاشد در واقع عدم پای بندی به هنجارهای اجتماعی موجب پیدایش آسیب های اجتماعی می شود.

خواهر فاطمه حیدری گفت: از منظر جامعه شناختی، اعتیاد، آسیبی اجتماعی است که تحت شرایط خاص اجتماعی، در طول زمان ایجاد می‎شود و تحت شرایطی نیز افزایش یا کاهش می‎یابد، تحقیقات نشان می‎دهد که افراد در معرض خطر اعتیاد، معمولاً از اقشار محروم جامعه، فاقد امکانات کسب مهارت، بیسواد و کم سواد، مهاجران و حاشيه نشينان، افراد بیکار و یا افراد دارای سرپرست معتاد هستند اما در سالهای اخیر این مرز بندی دچار تغییر شده و نمونه های فراوان در اقشار تحصیل کرده، قشر دانشجو، ورزشکار، حتی کارکنان و افرادی با منزلت اجتماعی دچار این بیماری مهلک شده اند.

وی در پایان عنوان کرد: برای مقابله با آسیب های اجتماعی اول باید به مسئله تربیت توجه  ویژه  شود، تربیت اسلامی می تواند در مقابله با آسیب های اجتماعی بسیار راه گشا باشد.

ارسال نظرات