خبرهای داغ:
مشاور عالی فرماندهی سپاه حضرت جواد الائمه(ع) خراسان شمالی گفت: اقتدار جهانی ایران اسلامی و حضور قدرتمند کشور در منطقه مرهون خون شهداست.
کد خبر: ۹۳۹۶۰۰۱
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج سرهنگ محمدرضا شجاع روز یکشنبه در یادواره ۳۸ شهید ورزشکار شیروان اظهار داشت: کشور ایران امروز در جهان پاسدار اصلی ارزش های اسلامی و انقلابی است، ارزش های مقدسی که بسیاری از جوانان ما برای حفظ و گسترش آن از جان خود مایه گذشتند.

وی با اشاره به نقش ویژه دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: شهدا در سال های دفاع مقدس اخلاص خود را پای کار آوردند و غرور و خودپسندی برای آنان ممنوع بود به گونه ای که ثروت اندوزی و حقوق های نجومی برای آنها معنایی نداشت.

شجاع افزود: ۴۰ سال بقای انقلاب به برکت خون پاک شهدا است که نباید آن را فراموش کنیم زیرا که دفاع مقدس هنوز وجود دارد و این مسیر تداوم دارد.

وی با بیان اینکه یاد شهدا خانه تکانی دل است و  ارزش های آنها چراغ راه ما هستند، گفت: شهدا با رشادت های خود در دل ها ماندگار شده اند و حفظ یاد و خاطره آنان کماکان باید در تمام حوزه های انقلابی در دستورکار باشد زیرا که آنها مسیر مقاومت و چگونگی ایثار برای حفظ ارزش های اسلامی را برای ما آموختند.

به گفته شجاع، ایران اسلامی پنج هزار شهید ورزشکار تقدیم نظام کرده است که ۷۵ شهید در این استان و از این تعداد ۳۸ شهید ورزشکار در شیروان هستند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت در دوران دفاع مقدس ۶۳۷ شهید و ۲ هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است و ۱۰۴ نفر نیز آزاده دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها