اردوی پایگاه نرگس حوزه زینبیه به قم و جمکران به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۵۹۳۲
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: پایگاه نرگس حوزه زینبیه ناحیه مرکزی به مناسبت هفته بسیج اردوی زیارتی و سیاحتی " اقاعلی عباس"، کوه خضر"، "و"حرم شاه عبدلعظیم" شهر مقدس قم و زیارت حضرت معصومه (س) و جمکران و حرم مطهر امام خمینی (ره) و تجدید پیمان با آرمان‌های امام همراه با مداحی کربلایی علی اکبر کریمی و سخنرانی جوان وطلبه بسیجی علی برزگرداشتند. 

 حلقه‌های صالحین پایگاه‌های حوزه زینبیه ناحیه مرکزی با حضور در نماز جمعه این.هفته در میقات صالحین شرکت کردند.
به مناسبت هفته بسیج جلسه مشاوره در پایگاه بنت الهدی حوزه زینبیه برگزار شد.
 همزمان با هفته بسیج جلسه مشاوره با موضوع تحکیم خانواده و با حضور "امینی" در پایگاه بنت الهدی حوزه زینبیه ناحیه مرکزی برگزار شد.
"امینی" ضمن تبریک هفته بسیج با اشاره به اهمیت خانواده گفت: قرآن کریم، به عنوان برترین نسخه‌ی زندگی و عالیترین راهنمای بشر برای دستیابی به حیات طیبه، بخش عظیمی از آیات را به تنظیم و تعدیل روابط اعضای خانواده، حقوق و وظایف همسران و فرزندان اختصاص داده است. رجوع به این آیات الهی، میتواند انسان را جهت دستیابی به عالیترین راهکار‌ها در تحکیم خانواده هدایت کند.
"امینی" در ادامه گفت: مقصود از تحکیم خانواده، فراگیری اصل اعتدال میان همگان، حاکمیت اخلاق و حفظ حقوق همه‌ی اعضاست. اگر هدف از برقراری زوجیت و تشکیل خانواده، به تعبیر قرآن، «به سکونت رسیدن اعضاست»، لازم است که همه‌ی رفتار‌ها و تعاملات در راستای تحقق این هدف باشد و منظور از تحکیم، به کمال رساندن همین سکونت است که با کمترین ظلم، نامردی و تحقیر حتی یک عضو در خانواده، سازگار نیست.
وی افزود: خداوند در سراسر قرآن برای حفظ بنای خانواده، احکام و اصولی را وضع نموده است و بر رعایت دقیق آن اصرار دارد. در آیه‌ی «الرجال قوامون علی النساء» با نسبت دادن قوامیت به مردان، فصل حقوقی وسیعی را در کانون خانواده میگشاید و تکلیف سنگینی بر دوش مردان بار میکند. پیوند زناشویی، امری غریزی و از نیاز‌های اولیه و اساسی انسان است و نیازی به آموزش و محرک خاص ندارد؛ اما تداوم این پیوند و داشتن روابطی صحیح که به پایداری خانواده منجر میشود، نیازمند آموزش و عنایتی ویژه از سوی متولیان و دلسوزان جامعه است.
"امینی" در ادامه از دوازده ویژگی برای عبادالرحمن که در سوره فرقان آمده نام برد و گفت: در یازدهمین ویژگی، به توجه خاص مؤمنین به خانواده و فرزندان اشاره می نماید.
بر طبق آیه‌ی مبارکه، آن‌ها تنها به ابراز احساسات اکتفا نمی کنند، بلکه برای خانواده خویش دعا میکنند. بدیهی است که منظور این نیست که تنها در گوش‌های بنشینند و دعا کنند؛ بلکه دعا دلیل شوق و عشق درونیشان به این امر است و رمز تلاش و کوشش.
وی در پایان جلسه به سوالات حاضرین پاسخ داد.
 
ارسال نظرات