خبرهای داغ:
دبیرکل نخستین کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت خبر داد:
دبیرکل نخستین کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت گفت: ۵ هزار و ۷۰۰ اثر از ۴۰ کشور مختلف برای دبیرخانه ارسال شده که با داوری ۵۵ نفر از استادان ادبی و هنری ۱۰ اسفندماه مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۵۸۸۷
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حامد تقوایی امروز در نشست خبری با بیان اینکه بزرگترین هدف این کنگره معرفی شخصیت واقعی پیامبر و مقابله با جریان‌هایی است که قصد اسلام هراسی دارند، اظهار داشت: هدف دیگر ایجاد شبکه بین‌المللی است که در این راه 20 دانشگاه کشور همکاری دارند.

وی با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته این کنگره فراخوان خود را اعلام کرد، گفت: هنرمندان 7 ماه فرصت داشتند که آثار خود را در 7 محور که تمام بخش‌ها و ابعاد زندگی پیامبر (ص) را شامل می‌شود در 25 رشته ادبی و هنری ارسال کنند.

تقوایی با اشاره به جهانی بودن این کنگره و اینکه آثار به 7 زبان امکان ارسال داشته است، افزود: 5 هزار و 700 اثر از 40 کشور مختلف برای دبیرخانه ارسال شده که با داوری 55 نفر از استادان ادبی و هنری 10 اسفندماه مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان برگزار می‌شود.

دبیرکل نخستین کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت با بیان اینکه شرط برگزاری اختتامیه مناسب بودن وضعیت از لحاظ شیوع کرونا است، بیان کرد: آثار ارسال شده به کنگره طی یک سال پس از برگزاری منتشر می‌شود و در صورت فراهم بودن همه شرایط دور دوم کنگره در 1401 برگزار می‌شود.

تقوایی با بیان اینکه هر رشته سه برگزیده دارد، عنوان کرد: به تناسب رشته‌ها بین 10 تا 25 میلیون تومان جوایز تعیین شده و 5 تا 10 اثر شایسته تقدیر نیز تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه این کنگره یک رویداد بزرگ ادبی و هنری است به برگزاری 7 پیش کنگره و رویدادهای زنده هنری اشاره و تصریح کرد: 2 پیش کنگره در کشورهای الجزایر، تونس و عراق برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها