خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس خبر داد:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: دبیرخانه کنگره ملی شعر دفاع مقدس در استان مستقر شده و امیدواریم در اسفندماه به شکل فاخری آن را اجرا کنیم.
کد خبر: ۹۳۹۵۸۸۳
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ سعید کوشکی در آئین اختتامیه جشنواره‌های ترنم فتح، فانوس و تئاتر سنگر با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهید فخری‌زاده و سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار در کشور 14 کنگره و جشنواره را در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌‌کند که هدف از برگزاری این جشنواره‌ها شناسایی استعدادهای جوان و هدایت آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در حوزه هنر امروز رانت‌هایی وجود دارد، گفت: این جشنواره‌ها کمک می‌کند تا استعدادهایی که به واسطه رانت در حوزه هنر نمی‌توانند خود را نشان دهند، بتوانند اینجا خارج از فضاهایی که در این عرصه است تجلی پیدا کند.

کوشکی با بیان اینکه آثار فرهیخنه هنری به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک می‌کند، افزود: دفاع مقدس گنجی است که باید استخراج شود و برای استخراجش در عرصه‌های مختلف هنر بار اصلی بر دوش اهل قلم و نویسندگان و کسانی است که دستی بر این آتش دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس بیان کرد: بخشی از مشکلات فرهنگی امروز جامعه ما به عدم توجه به فرهنگ دفاع مقدس بر می‌گردد. باید تمام تلاش ما این باشد که گنج‌های عظیم و نهفته در عرصه دفاع مقدس را استخراج کنیم.

کوشکی با بیان اینکه بخش‌های ناگفته  دفاع مقدس باید برای نسل جوان بیان شود، تصریح کرد: باید عظمت معنوی این دوران را برای مردم ما و مردم جهان به خوبی تبیین کنیم و هنرمندان در این زمینه می‌توانند کمک کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت:  تنها 20 درصد از کتاب‌هایی که منتشر می‌شود در عرصه دفاع مقدس است که این موضوع باید جبران شود همچنین در حوزه فیلم‌های فاخر دفاع مقدس اگر هنرمندان ارزشی وارد شوند و فیلم تولید کنند مطمئنا می‌توان مقابله تهدیدات فرهنگی ایستاد.

وی با بیان اینکه استان فارس در جشنواره فانوس همواره رتبه‌های برتر کشوری را گرفته و امیدواریم امسال جایگاه فرهنگی استان تثبیت شود، افزود: دبیرخانه کنگره ملی شعر دفاع مقدس در استان مستقر شده و امیدواریم در آینده نزدیک همایش ترویج ایثار و شهادت و کنگره ملی شعر دفاع مقدس را در اسفندماه به شکل فاخری اجرا کنیم.

امروز به هنر، رسانه، تولید پیام و مهندسی پیام برای تمدن‌سازی نیاز است

سید تقی سهرابی، مدیرکل صداوسیمای استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به چله دوم انقلاب،  گفت: بیانیه گام دوم به عنوان چراغ راه و فانوسی است که مسیر پیش‌رو را روشن می‌کند که همه به ویژه هنرمندان باید از این چراغ استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تعاریف متفاوتی از هنر شده است، افزود: هنرمند متعهدی که امام تعریف کرده در قبال خود، کشور و جهان مسئولیت دارد هنرمند مدنظر امام راحل هنرمند متعهد است که در مقابل اتفاقات جامعه حساسیت دارد و بی‌تفاوت نیست.

مدیرکل صداوسیمای استان فارس با بیان اینکه هنرمند در تراز انقلاب اسلامی و در مکتب امام راحل هنرمند دغدغه‌مند است، بیان کرد: در بیانیه گام دوم رسالت هنر متعالی و متعهد این است که برای تولید پیام متعالی در قالب هنر ابتدا خود را بشناسد سپس وظیفه هنر و هنرمند در قبال جامعه را بداند و از جامعه با ابزار هنر مطالبه کند.

سهرابی با بیان اینکه برای خودشناسی نیاز به آموزش است و نباید از آموزش و هنرآموزی غفلت کرد، عنوان کرد: هنرمند وقتی خود را شناخت می‌تواند رسالت خود را در قبال جامعه انجام دهد.

مدیرکل صداوسیمای فارس با بیان اینکه امروز به هنر، رسانه، تولید پیام و مهندسی پیام برای تمدن‌سازی نیاز است، گفت: این موضوع از آنجا اهمیت دارد که این عصر، عصر رسانه‌ها است.

وی با بیان اینکه رسالت هنرمند انقلابی سنگین است، بیان کرد: هنرمند انقلابی باید جهانی عمل کند چون هنر زبان مشترک همه انسان‌ها است، پیام بیانیه گام دوم ایران مقتدر و ایران قوی است و هیچ راهی جز قوی شدن در همه حوزه‌ها از جمله هنر نداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها