رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش بزرگ یاران سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی؛
سردار سلیمانی گفت: اسلام در حال فتح سنگرهای کلیدی جهان است و ما وارد مرحله جدیدی از تاریخ شدیم که متن آن نابودی صهیونیست‌ها است همانکه امروز دچار بحران موجودیت شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۹۵۸۶۸
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر  امروز در همایش بزرگ یاران سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در مصلی بزرگ امام خامنه‌ای رفسنجان اظهار داشت: امام راحل (ره) پس از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام با تهدیداتی که آمریکایی‌ها علیه ملت ایران مطرح کردند، فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمودند.

وی افزود: آن روزها جنگ آغاز نشده بود و نشانه جدی از آغاز تجاوز رژیم بعث هم مشاهده نمی‌شد. بسیج تأسیس شد و نقش آفرینی جوانان داوطلب ملت ایران در عرصه تثبیت انقلاب اسلامی آغاز شد اما در ۳۱ شهریور ۵۹ تجاوز گسترده با پشتیبانی نظام سلطه، استکبار جهانی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها کشورهای مرتد منطقه، بلوک شرق، اتحاد جماهیر شوروی سابق علیه ملت ایران آغاز شد و فصل جدیدی از نقش آفرینی ملت ایران در قالب تشکیلات مردمی شکل گرفت.

سردار سلیمانی ادامه داد: در حالی که ما به هیچ وجه آماده ورود به جنگ گسترده نبودیم اما راهبرد امام راحل این بود که اگر تهدیدی علیه نظام آغاز شود با حضور مردم با تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت که از عاشورا آموخته‌ایم باید وارد میدان شویم و همین‌گونه شد و آن تهدید بزرگ تبدیل به گنجینه ناتمام شد.

 

این مقام مسئول افزود: در دفاع مقدس دشمن را در دست‌یابی به اهداف خود ناکام گذاشتیم و یک الگوی جدید دفاعی بنیان گذاشته شد، آن الگویی که سردار دل‌ها و فرمانده پرافتخار مقاومت در سطح منطقه مقاومت پیاده‌سازی کرد و با تأسی به آن الگو، جبهه مقاومت را شکل داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: لشکر ثارالله‌ها توسط فرزندان داوطلب مردم استان کرمان و میهن اسلامی در مقابل دشمن شکل گرفت. گردان ۴۱۰ غواص رفسنجان سازمان یافت و این‌ها فرزندان این مردم بودند که از آموزشگاه، دانشگاه، مزرعه، محیط کار و همه اقشار در سنین نوجوانی، جوانی و کهنسالی به میدان نبرد می‌آمدند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امروز هم راه حل مشکلات کشور و راه و مسیر ما را تأسی به دوران دفاع مقدس می‌دانند، تصریح کرد: در گام دوم انقلاب قرار داریم و گام اول چله پرافتخار انقلاب و نظام اسلامی با کوله‌بار و گنجینه بی‌بدیلی از تجربیات گران‌بها را پشت سر گذاشتیم. ظرفیت‌های فراوان و کم‌نظیری در کشور داریم و رهبر انقلاب با بیانیه گام دوم نقشه راه ملت ایران را برای چله دوم ترسیم کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: گام اول در سایه یک ابر تحول بزرگ در قرن چهاردهم رخ داد و انقلاب اسلامی مستقر شد و بیش از ۴۰ سال پای آرمان‌های این نظام مقاومت و فداکاری شد که صدها هزار شهید، جانباز، آزاده و نیروهای فداکار در میدان سند مقاومت و پیروزی‌های مستمر ملت ایران است.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب که مصادف با قرن پانزدهم است، در انتظار تحول دیگری هستیم، تاکید کرد: گام دوم می‌خواهد به ما تفهیم کند که در ادامه راه با امید به پیروزی و محور قراردادن جوانان در حرکت و نقش‌آفرینی و با روحیه جهادی و بسیجی با تکیه بر ظرفیت‌های گام اول در انتظار شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی هستیم که ابر تحول است.

سردار سلیمانی گفت: اینکه نظام سلطه هنوز در پی جدایی ملت‌های مسلمان است و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند، به این دلیل است که ظرفیت‌های جهان اسلام را می‌شناسد و با ظرفیت‌های ملت ایران آشنایی دارد، عظمت جمهوری اسلامی ایران را دیده و پیشرفت و توسعه تفکر انقلابی را در جهان اسلام حس کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بنا بر این است که بسیج با هدایت رهبر معظم انقلاب در گام دوم در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کند و به‌عنوان یک نیروی فداکار و ایثارگر در میدان باشد و برای طی این مسیر سند راهبردی بسیج به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: پایگاه‌های بسیج تقویت خواهد شد و شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی شکل خواهد گرفت و جهاد فرهنگی اجتماعی امتداد خواهد یافت و اقتصاد مقاومتی ما در مسیر رشد شکوفایی قرار خواهد گرفت.

سردار سلیمانی بیان کرد: تمرکز بر استیفای حقوق مستضعفان و کم‌کردن فاصله فقیر و غنی و توزیع عادلانه ثروت، همچنین آمادگی مقابله با دشمنانی که در همه شئون ما را هدف گرفتند و علیه ارزش‌ها و باورهای ما و علیه حقوق غیرقابل انکار ملت ایران با رسانه‌های خود اقدام به نشر اکاذیت می‌کنند، در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: دفاع از استقلال و آزادی ملت و تمرکز به سبک زندگی ایرانی اسلامی از دیگر برنامه‌های بسیج بوده و این کارهایی که ذکر شد از یک تشکیلات گسترده که گوش به فرمان امام مسلمین دارد، برخواهد آمد، همان‌طور که این تشکیلات توانست در دوران دفاع مقدس بزرگترین تهدیدها را از بین ببرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: شهادت آن فرمانده بزرگ افتخار جهان اسلام موجی از همراهی و عظمت در ایران و در سطح کشورهای مسلمان و غیرمسلمان خلق کرد. در این راه و مکتب هیج ابهامی وجود ندارد و خداوند ملت ایران را یاری خواهد کرد

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: اسلام در حال فتح سنگرهای کلیدی جهان است و ما وارد مرحله جدیدی از تاریخ شدیم که متن آن نابودی صهیونیست‌ها است همانکه امروز دچار بحران موجودیت شده‌اند.

ارسال نظرات