خبرهای داغ:
دکتر فاضل گفت: وضعیت کرونایی استان در شرایط باثباتی است و همه شهرهای استان به غیر از آزادشهر در وضعیت آبی قرار دارند.
کد خبر: ۹۳۹۵۸۰۰
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

ثبات نسبی در وضعیت کرونایی استان گلستان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: وضعیت باثباتی را از نظر شیوع کرونا، موارد ابتلا و تعداد بستری‌شدگان در استان داریم و خوشبختانه روند شیوع بیماری نزولی است.

وی درباره آخرین رنگ بندی کرونایی شهرهای استان نیز گفت: تا دو هفته قبل تقریباً نیمی از شهرهای استان در وضعیت زرد و نیمی در وضعیت آبی قرار داشتند که اکنون شرایط همه مناطق استان به جز آزادشهر که در وضعیت زرد به سر می‌برد، آبی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: در حال حاضر 195 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 46 نفر در بخش‌های آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و حال 16 بیمار نیز وخیم است.

فاضل با اشاره به کاهش موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان در هفته‌های اخیر گفت: در هفته قبل فقط یک مورد فوت ناشی از کرونا در استان به ثبت رسید و در بقیه روزها از جمله روز گذشته ( جمعه)، فوتی جدید کرونایی در استان نداشتیم.

وی افزود: ارزیابی وزارت بهداشت از آمارهای مربوط به مرگ و میر ناشی از کرونا نشان می‌دهد استان گلستان جزو سه استان آخر کشور از نظر میزان کشندگی ویروس قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه به گسترش واکسیناسیون در استان اشاره کرد و گفت: حدود دو میلیون و 250 هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است که 86 درصد واجدان شرایط دز اول و 66 درصد نیز هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

فاضل با بیان اینکه افراد بالای 60 سال که از تزریق دز دوم واکسن کرونای آنها 4 ماه گذشته می‌توانند برای تزریق دز سوم اقدام کنند، گفت: تا کنون فقط بیش از 3 هزار دز واکسن برای نوبت سوم در استان تزریق شده که نشان می‌دهد استقبال کم بوده و مردم باید این موضوع را جدی‌تر بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها